גם עסקים קטנים מייצאים לדובאי

כאשר השם דובאי נזכר אצל אזרחי ישראל ואנשי העסקים שבה, מיד נפתח חלום מול העיניים של "פאטה מורגאנה" מדינה יפה, גורדי שחקים, חופי ים מדהימים, עיר מודרנית, אנשים אינטליגנטים, בתי מלון מפוארים ומפנקים, אנשים מכול העולם, ניקיון סדר ובקיצור שילוב של האיים הקריביים עם לאס ווגאס.

עבר חודש מאז הסכם השלום וכבר החלה ההתנפלות של התיירים ואנשי העסקים מישראל כולל חברי כנסת, ידוענים, אנשי תקשורת ואיש איש עם סיבותיו הוא וזה מבלי להחצין שעל הדרך העסקית או הממשלתית מציצים מתוך סקרנות אל תוך המדינה המדהימה הזאת.

עוד לא עבר חודש

ואנו נכנסים למסעדות היוקרתיות שהעיר מספקת לנו ושומעים את הצעקות של הישראלים, לפעמים היה נדמה שאתה יושב אצל המסעדה של אחד השפים הגדולים בארץ, האמת זה לא הכי נעים כאשר אתה מסתכל סביבך ואתה רואה את תושבי האמירויות עם הלבוש המסורתי שלהם "לבן ב'ז נקי מצוחצח, הזקנים השחורים, מדברים אנגלית שוטפת "אוקספורדית" ואת חלק מהישראלים עם הסנדלים ומכנסי החקלאי (לא גורף, ממש לא,) והקול הרם אשר לא מותיר לך אלא לשמוע חלק מהשיחה הפורצת מגרונו של הישראלי החביב המספר על ישראל, גדולתה, היכולות שלה מכל בחינה אפשרית, כאשר הדובאי יושב ומאזין ואתה רואה כבר על פרצופו שהוא רוצה לענות אך הזדמנות הזאת לא ניתנת לו. לבסוף עד שהצליח להשחיל מילה אתה שומע אותו מדבר בנועם, בכבוד, בגישה של לא לפגוע, בנועם, האמת שאותו היה קשה לשמוע ועל  התנהלותו יכולנו ללמוד משפת הגוף ששידר.

אפשר לעשות עסקים בדובאי?

בהחלט, אפשר לעשות עסקים עם דובאי, אבל, וכאן יש אבל גדול, צריך לדעת איך עושים עסקים עם דובאי, המדינה אינה תחת שלטון דמוקרטי, החוק המושתת על המדינה הוא ע"פ המשפט האנגלי אבל הגרוע מכל הוא שילוב של חוק השרעי (המושג שריעה עצמו מגיע מהפועל "שארע", שפירושו בקוראן "חוק רוחני" (סורה ה, איה 48) או "מערכת של חוק אלוה) (נלקח מויקיפדיה) חוק זה הוא קשיח והוא מסדיר מערכות יחסים לאוו דווקה בתחום הדת אלה בכל תחומי החיים והמסחר במדינה,

חוק זה לא נתפש אצל הזרים המנהלים מסחר עם מדינות המפרץ ולא משנה אם הם סונים, מוסלמים, ואחרים. קשה מאד לתרבות המערבית להיפגש עם מדינה מערבית אבל למעשה מושתת על משטר אחר שהוא לא דמוקרטיה והחובה של הזר לכבד את המקומי.

אפשר בהחלט לעשות עסקים בדובאי

אז איך מתנהלים עסקים בדובאי?

המילים המקובלות בדובאי ובמפרציות הם אל "אהלן וסאלן" ו"שלום  וברכה תכנסו" מה שמסביר שאצל תושבי המפרץ הכבוד, היחס בין בני האדם, "הכבוד והאחווה" קודמים למסחר ולמשא ומתן, "בוא ניצור קודם קשרים אישיים נבחן אחד את השני" ושנרגיש שיש אמון ובטחון נכנסים לעסקים. לכן בעסקים בינלאומיים תמיד יש לחברות גדולות בעולם משרדי אינטרסים המגשרים על הפערים האלה בין ההתנהגות העסקית במערב לבין מה שקורה במזרח.

התנהלות עסקית זאת חייבת להיטמע אצל אנשי העסקים הישראלים עם זה מענפי החקלאות ועד you name it, הכיבוד הכבוד וצד הכנסת ה"אורח" קודם לעסקים, יותר מזה מי שידקדק בחוקי המדינה המעורבים עם חוקי השרייה ילמד שזר מהר מאד יכול להיזרק לבית האסורים עם עשה דבר לא מקובל במדינה, (הגם שאתה בא ממדינה אחרת)  וכאן, ואני חוזר על כך בכל המאמר ובכל המאמרים שלי בנושא דובאי והמפרציות "שימו לב"

אז איך בכל זאת אני רוצה לייצא או לייבא בדובאי?

יצוא לדובאי הוא לא דבר חדש בישראל, יש חברות ישראליות שכבר עושות זאת שנים בדרכים עוקפות, כאשר למדתי את נושא הייצוא והייבוא מדובאי הגעתי לתובנה כי סוף כל סוף יש לישראל שכנה קרובה, מדינה ערבית, תרבות אירופאית, עשירה, שיכולה לשמש כשער למזרח ולמפרץ כולו לעסקים קטנים בישראל, עד היום לא היו הזדמנויות ייצוא כל כך קרובות לעסקים שהם לא רק מפעלים ביטחוניים, קונצרנים של מזון ענקיים כאן יש הזדמנות לעסקים וליצרנים שהם קטנים יותר עם פוטנציאל ייצוא מדהים ליותר מ-280 מיליון אנשים כאשר אני מחבר את דובאי ואת הגשר שהיא יוצרת למדינות המזרח ולמפרציות.

מאמרים נוספים רלוונטיים לנושא
איך עושים עסקים עם דובאי והמפרציות
ייבוא מדובאי וייצוא לדובאי
נכון שכדאי לייבא מסין והמזרח
רוצים לפתוח עסק בארצות הברית?
העולם לא שייך לטייקונים – הצער של העני השמחה של העשיר

הזדמנות לכלל התעשיה לייצא לדובאי

ברור לנו כי הקונצרנים הגדולים הם אלה אשר יפנו או יגיעו אל השווקים במפרציות ובמזרח, אבל החברה שלנו רוצה לשם שינוי לא לטפל בחברות הענק אשר להם יש ייתרון בהתמצאות וייצוא מוצריהם לדובאי והמפרציות, אלה לתת עדיפות לתעשייה הישראלית בכל גודל, לסוחרים, להשקעות בהייטק, לחברות טכנולוגיה, אופנה, מזון, עיצוב הבית, ריהוט וכל תחום מסחרי או יצרני אחר. הייתרון בזה שאנו אלה שיוצרים את הקשרים ויחד עם משרדי האינטרסים שלנו הפזורים בדובאי ובאבו דאבי ובקרוב בתקווה ערב הסעודית נביא את הישראלים לשווקים חדשים אלה.

סיכום

משיחות שאנו מקיימים עם הקולגות שלנו בדובאי אנו מוצאים כי לתעשייה הישראלית יש יתרונות מובהקים בנושא מגוון המוצרים, הקטגוריות, הטכנולוגיה וה-lew-tec ,בנוסף בל נשכח שנפתחת כאן הזדמנות גם לייבוא מדובאי המפרציות והמזרח עם מגוון ענק של מוצרים או מוצרי תעשיות גבוהות.

השלום עם דובאי נראה שיעשה מאד טוב לעם ולא כמו השלום מלחמה עם מצריים וירדן.

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן