כדאיות בקניית עסק

חושבים על קניית עסק קיים? רוצים להכנס לעסק קיים? בודקים אפשרות להכנס כשותף בעסק? מה עלינו לעשות? איך נבדוק שאנו לא נכנסים לעסק רע? עסק לא טוב? מה עושים….?

סיפור: תוך כדי כתיבת המאמר אני זוכר שהייתי נער בוגר וכבר עבדתי במקום עבודה פנה אלי אחד העובדים וביקש ממני כי בתאריך זה וביום זה אני יסע לחנות זאת וירכוש מהם מס מוצרים עבורו! הוא צייד אותי בכסף, ואני הלכתי לחנות אשר התגלתה כפרפומריה (אז לא היה סופארפארם) עמדתי בתור, רכשתי את המוצרים, שילמתי והלכתי. בדיעבד הסתבר לי כי לאשתו של אותו עובד היתה פרפורמריה שהיא רצתה למכור וביום שבאו הקונים לראות את פעילות החנות הם יצרו באאז של קונים "מזויפים" אשר ירכשו מוצרים מהחנות.

אדם אשר רוצה לרכוש עסקים קיימים, וחייב להיות בטוח כי הוא עושה עסקה טובה חייב לפעול בדרכים כאלה ואחרים על מנת להבטיח כי השקעתו נכונה ותניב לו רווחים. כיועץ עסקי מי שחושב על קניית עסק פעיל חייב להיות מעורה במה שקורה בעסק ויש לו מספיק דרכים ללמוד זאת.

קניית עסק קיים

בראש ובראשונה חשוב מאד לרכוש עסק או חברה מסודרת מבחינת הנהלת חשבונות, כך שכול הרישומים בה הם מדויקים ואין מקום לספקות. עליו לדרוש מהמוכר מאזן מבוקר, (במידה וזאת חברה) או דוח רווח והפסד לעוסק מורשה, התנהלות חשבון הבנק במשך שלושה חודשים אחרונים, 6 דוחות מע"מ אחרונים, 6 דוחות מס הכנסה ניכווי עובדים ו-6 דוחות למוסד לביטוח לאומי בניטרול התשלום שמשלם בעל העסק במידה והוא עוסק מורשה ולא חברה.

קניית עסק לא לפני התייעצות עם יועץ עסקי

מאחר ומדובר בעסק חי המלצתי לפנות ליועץ עסקי המבין בעסקים, ניהול, לוגיסטיקה, שיווק על מנת שיראה את המספרים ויידע לנתח אותם "עסקית" ולא רק חשבונאית כפי שיעשה זאת רואה חשבון או יועץ מס (בטח של הצד המוכר) לאחר שהלכנו עם דוחות אלה ליועץ הרי ששם יקבעו מה הם המהלכים אשר הקונה חייב להשלים על מנת להביא את העסקה לסגירה או לבריחה!

אבל זה עוד לא הכול! זה שראינו ניירות זה לא מספיק, זה שראינו דוחות זה לא מספיק, צריך לזכור שיש עסקים אשר לא עובדים ברישום מלא ואז ההכנסות וההוצאות אין להם תיעוד ובגלל זה אנו לא יכולים לבחון נכונה את העסק או החברה. כמי שנותן ייעוץ עסקי  לא הייתי נכנס לאף עסק או חברה אשר לא מציגה ניירת מסודרת של העסק, עבודה שהיא לא מנוהלת תקין, שהניירת לא משקפת את המציאות העסקית אין מה להיכנס לחברה כזאת בטח שלא אדם נורמטיבי המחפש בסך הכול הכנסה יפה.

המלצות לניהול עסק

והיה כי ניירת אכן הוגשה וניתן ללמוד ממנה על העסק, צריכים לעשות ביקורי פתע בעסק ולראות כי אכן מה שכתוב זה מה שרואים, לשבת מחוץ לעסק או החברה וללמוד כמה לקוחות נכנסים, מה אומרים עליה הצרכנים או הלקוחות, כ יועץ שיווק הייתי ממליץ לבדוק את פעילות השיווק אשר נעשתה בעסק או בחברה, ולאחר שמקבלים תמונה כללית וגורפת ניתן להשלים את המסע ומתן לסגירת רכישת העסק או כניסה לשותפות. אני חוזר וממליץ! לא רוכשים עסקים ללא ניירת מסודרת ואמינה של מערכת הנהלת חשבונות וביקורת בשטח.

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן