הלוואת הסדר מכירים את זה?

אין עוררין לכך שהבנקים הרוויחו בתקופת פומפאו  העליזה הון עתק של כסף, הבנק היה נותן לכל דכפין: לפישמן 4 מיליארד שקל, לדנקנר, לתשובה וגם לעסקים יותר קטנים ומשקי ביית. הרווחים שהם הרוויחו במסלולי המסגרות שלהם ריבית X על חריגה וריבית Y על חשבון העובר ושב. והנה בערך משנת 2008 ועם היכנס החוק של עמידה במסגרות שכללו את הפטנט הזה של ריבית X על מסגרת וריבית X פלוס על חריגה,

מה שקרה היו אומרים ללקוח ניתן לך 100 שקל אשראי 70% בריבית נורמאלית אבל את ה-30% זה יהיה בריבית חריגה, אבל הקהל צרך כסף, ועסקים צרכו כסף, ומשקי הבית צרכו כסף והטיקונים דללו את כספי הבנק ולמרות הפיקוח של בנק ישראל הבנקים על חלוקת האשראי, הבנקים נתנו והמשיכו את החגיגה לתת למי שהם ראו שיש לו כושר החזר או בטוחות מטריאליים וראו מה קרה? אנחנו נמצאים מלמעלה ממיליון איש מסורבי אשראי, 1. מיליון איש מביא אותנו למספר של 2.5 בני אדם שהם במסגרת האנשים מסורבים לאשראי.(ונתונים אלה הם עוד מלפני הקורונה)

הקורונה והבנק

תחילת הקורונה, "הבנקים" כמו כל אחד מאתנו קיבלנו הלם! הבנקים בעצמם לא ידעו איך לפעול ולכן, הם נעלו את הכספת שלהם, ואין יוציא משם פקיד הבנק שקל אחד ללא אישור ההנהלה, אישור ההנהלה זה אחרי שכנראה נקבע מדיניות חד משמעית אין הלוואות, אין משכנתאות, שיקים של לקוחות יחזרו, שיקים שעמדו כבטוחות לאשראי שניתן יחוללו, והבנקים בפניקה גדולה, אפשר לא להרוויח כי האסם מלא בכסף אבל להפסיד בשום אפן, מבחינתם זה צעד נכון ונבון שהרי כל סוחר או מוכר ירצה למכור ולקבל את כספו חזרה. בדיוק מה שהבנקים רוצים "פחות סיכון יותר סיכוי"

הקורונה הביאה להלם ראשוני אצל כולם
הקורונה הביאה להלם ראשוני אצל כולם

חוק נתוני האשראי

עוד חוק יצא במדינת ישראל ע"י בנק ישראל "תעודת אשראי" או "מאגר אשראי" כאשר כל ההיסטוריה הבנקאית של האזרח מופיעים בדוח בנק ישראל. מאחר והדוח הוא אישי ורק האזרח יכול לדרוש אותו אז גם כאן מצאו הבנק פרצה הם מבקשים את אישורו של הלקוח להוציא את הדוח באתר הממשלתי., לא יודע למה הם מבקשים זאת מהאזרח שהרי יש 2 חברות בישראל אשר מספקות נתוני אשראי לכל דורש, ואם יש נקודות אדומות בדוח הממשלתי החברות הפרטיות יודעות זאת ומוכרות את המידע לכל דורשי.

אני והבנק שלי

יש עדיין ולא מעט אנשים שלא מבינים מה זה בנק? הם חושבים שבנק זה מוסד ממשלתי שמלווה כסף לאנשים, בגלל זה הם מרשים לעצמם לדבר על הבנק ב"אנחנו כמו משפחה בבנק" "תעזבו מנהל הבנק אוהב אתי""אני חברה של מנהל הסניף" "וככה תופשים את הבנק הלקוחות". אז לא. בנק הוא עסק מסחרי השייך לבעלי המניות שלו, המטרה שלו להרוויח כסף וכמה שיותר כסף, הבנק לא חייב לנו דבר, לא משפחה שלנו ולא חבר שלנו "תוציאו לכם את זה מהראש. נכון, על בנק חלים רגולציות מחמירות "איך נוהגים עם לקוחות" אבל מאחר שהרגולציה היום יודעת שמחר היא תקרא לעבוד בבנק לאחר שסיימה את תפקידה אצל הרגולטור, ולכן אלה לא ירצו ללכלך את ידם עם הנהלת הבנק (לדוגמה)

ניתן למצוא מאמרים נוספים בקטגוריה "הבנק ואנחנו" מאמרים שונים ורלוונטיים לנושא זה.
או לכל המלצות הניהול בנושאים שונים לניהול העסק.

אז מה עושים?

אנחנו מודעים למצב הקורה בשנת 2020, עסקים רבים התמוטטו, עסקים נסגרו, שיקים חזרו, עסקים הגיעו לחדלות פירעון והוכרזו כפושטי רגל, הם וכנראה האנשים סביבם שחתמו להם ערבויות. לאור כל השואה הכלכלית של האזרחים הבנקים הגדילו במאזנים שלהם את הסכומים הגבוהים של הפסדי אשראי, על תדאגו אנחנו האזרחים נשלם את זה..

אסור לנו לבוא בטענות אל הבנק, הסברתי, הבנק הוא עסק בדיוק כמותכם, כפי שאתם רוצים לגבות את החובות המגיעים לכם גם הוא רוצה לגבות את חובו (לא שאני מצדד בהתנהלות הבנקים ואני אפילו מחייך בתוכי שאני שומע פרסומות של אחד הבנקים "אנחנו בנק אנושי" לקוחות עם בעיות בבנק אומרים לעצמם "מצויין" בוא נעבור בנק אנושי, רק שהם לא מבינים שאם הם מוגבלים עם בנק אחד אוטומטית כל נותני אשראי יודעים מזה.

ולנו האזרחים אלה שקרסו אלה שלא עמד כוחם להמשיך משקי בית ועסקים זכרו! הבנק ירצה ללכת איתכם להסדר של החוב, הבנק יהיה מאד נדיב אליכם ולמי שאין כסף לסגור את החוב הוא יציע לכם הצעה נדיבה שאתם תקפצו עליה מיד האומרת: בואו נעשה הלוואת הסדר עד 60 תשלומים! "פצצה" קונה בכל מחיר!  רק שהוצל"פ לא תגיע אלי הביתה! "רגע", אני לא בטוח שהבנק מספר לכם את האמת של ההלוואה הזאת.. הבנק כנראה מציע לכם "הלוואת הסדר" הלוואה אשר מי שלוקח אותה מלכלך בכל מקרה את שמו ויהיה לו כתם של 7 שנים בכל מוסד בנקאי או חיצוני בו ירצה להלוות כסף. זאת תובנה בלתי נסבלת בעיקר לאנשים שיחזרו לעסוק בעסקים ולשכוח את התקופה הלא נורמאלית שאנו עוברים מתחילת שנת 2020.

הלוואה? לא בכל מחיר
הלוואה? לא בכל מחיר

רגולציה מס 2

למרות מה שכתבתי לגבי אי האשמה את הבנקים חשוב שנבין כי הבנק מפוקח ועומד בקריטריונים נוקשים בכל מה שקשור במערכת היחסים בין הלקוח לבנק. על הבנק מוטלות מגבלות בכל מה שקשור בתחום זה, ועל התנהלות הבנק מפקחים בנק ישראל על כל מוסדותיו, לפעמים הלקוח נתקל ביחס או בטענות מחפירות מול הבנק: פקידה, מנהלת מחלקת אשראי, מנהל הסניף ולמעלה מזה, וטענות אלה ראויות להיות מדווחות לבנק ישראל, עד כמה שיניים יש לבנק ישראל, אני לא יודע, אבל זה קצה האפשרות של לקוח הבנק לקבל סעד כזה או אחר.

פשיטת רגל לקוח מוגבל

הרבה מאד עסקים ואנשים נכנסו למעגל פושטי הרגל בשנה האחרונה 2020, לא רק כאלה שהם פושטי רגל גם כאלה שהחשבונות שלהם מוגבלים ולא יכולים לקבל "שקל" אשראי. ועם הסתכסכתם עם הבנק עצמו או נשארת חייב לו כסף זה יותר גרוע מאסון לשנים הבאות.

שקלו את מערכת היחסים שלכם עם הבנק, המדינה שהייתה צריכה לעזור לכל אזרח או עסק בתקופת הקורונה עשתה זאת למי שמגיע, אם ציפיתם לעבוד בשחור ולקבל מענקים, טעיתם.

בהצלחה

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן