איך עושים עסקים עם דובאי והמפרציות

דובאי חלק ממדינות המפרץ אשר מדינת ישראל חתמה איתם הסכם שלום, ולא סתם הסכם שלום אלא הסכם יחסים נורמליים בין שתי מדינות, כלכליים, מסחריים, תיירות, מסחר, בקיצור שלום של העם ולא שלום בין ממשלות. וזה הדבר היפה בשלום המדובר אומנם כולנו מתייחסים לזה בסקפטיות אבל בואו נראה.

בזמן כתיבת המאמר אוקטובר 2020 אנו נמצאים אחרי חתימת ההסכם הכללי בין הממשלות, ולפני חתימה על הסכמים מסחריים עם מדינות המפרץ מה שמבטיח לנו הישראלים יכולת עשיית עסקים עם חלק ממדינות המפרץ, לא רק איתם עצמם, אלא דרכיהם להגיע לשווקים שעד היום לא הגענו אליהם, ויותר מזה הצומת הזאת דובאי תאפשר לנו להגיע למקומות בעולם בחצי הזמן שהיה לוקח לנו עד היום בדרך הרגילה, ( הערת ביניים: חברות התעופה של האמירויות, הם חברות תעופה שפשוט כייף לטוס בהם ומזכירות את חברות התעופה המפנקות של המזרח). יתרון "ענק" נוסף בחברות אלה הם טסות לכל יעד בעולם.

אז כפי שכתבתי בפתיח אם באמת הסכמי השלום יובילו אותנו לתיירות ולמסחר יחופשי, אזי, סוף כל סוף יש לישראל מדינה שכנה שנוכל לעשות איתה עסקים, ולהרחיב את הפעילות העסקית לא רק ברמת חברות הענק הישראליות אלא בין שאר היצרנים או ענפי המסחר המגוונים.

בואו נתחיל בפרקטיות של המסחר עם המפרציות, וכאן אני מתייחס לדובאי שבוודאי ישראלים רבים ירצו להתמסחר עם מדינה זאת

במידה ונחשוב שזה כל כך פשוט לעשות עסקים עם המדינה והכל שם קל לעשיית כסף קל, הרי שהוא טועה, וזאת בגלל מערכת המשפט והחוק הנהוגה במדינה זאת, כן, החוק השולט שם הוא החוק האנגלי שאותו אנו מכירים (גם ישראל עדיין מבססת את המשפט שלה על החוק האנגלי לדוגמה: על מנת להגיש ערעור באחד מהליכי המשפט הישראלי אתה מחויב להגיש בקשה לבית המשפט שיאשר לך להגיש את אותו ערעור, חוק זה נולד לפני מאות בשנים בה אזרחי המדינה היו צריך לבקש את אישורו של המלך להגיש בקשה כזאת. וזה מסביר במעט את ההליכים המשפטיים בישראל אותו דבר קורה בדובאי רק שהמדינה לא נאחזת רק בחוק האנגלי היא פועלת גם לפי "כלכלה אסלאמית" וחוקים מהשריעה. חוקים אלה הם חלק מהקוראן הוותיק אשר אנו לא מורגלים אליהם, ואם לא נפעל לפי חוקים מקפידים אלה נוכל למצוא את עצמינו נזרקים לבית האסורים. אבל לא להיבהל, דובאי מחפשת השקעות ומסחר שיחליפו את ההכנסה של המדינה מהנפט ולכן המדינה הפכה למרכז עסקים לתאגידים בינלאומיים ורצון להביא משקיעים זרים, בזכות  ההזדמנויות העסקיות, בירוקרטיה מינימלית, ומערכת כספים יציבה. שלא לדבר על מיסוי נמוך.

ישראלים רבים ירצו להתמסחר עם המפרציות
ישראלים רבים ירצו להתמסחר עם המפרציות

איך עושים עסקים בדובאי ובמפרציות

אני בטוח שרבים מאתנו נכנסו לבית ערבי או לאוהל בדואי וחווה את אורח החיים והמנטליות של אנשים אלה, ניתן להגדיר אותה בכללי "כבוד" הכבוד הוא חלק אינטגרלי של קשר טוב אם האזרחים באמירויות, אף על פי שבדובאי יש קרוב ל-9 מיליון אזרחים אשר ברובם הם אזרחים זרים כמו הודו, פקיסטאן ומדינות סינרגטיות אחרות כולל אירופה (גם פלסטינאים ניתן למצוא שם) והנושא של כבוד הדדי וכיבוד אחד את השני הוא מעיקרי מערכת היחסים בין הסוחרים או אנשי העסקים באמירויות. מי שמנסה לעשות קיצורי דרך או לחשוב במשא ומתן רק על עצמו, או יעקוף ויעשה את התרגילים הרגילים, כדאי שלא יתקרב למדינות המפרץ. ניהול העסקים שם מושתת על כבוד, אמון והדדיות נראות .זכרו, עסקים במפרציות עושים בראש ובראשונה בין אנשים. המדינה לא מדינה דמוקרטית. היא יותר היררכיה והמשטר לא שותף איתך בעסקים, אבל המשטר יודע הכול, ולכל דבר חייבים לקבל אישור מהמשטר, לא ניתן לעקוף כמו שאנו הישראלים רגילים לעשות, ולכן יש לשקול טוב מאד אם אנו יכולים להתנהל תחת מדינה שהיא לא אירופאית ושחוקי השריעה חלים עליה.

זה המקום להזכיר שבמאמר זה אני לא מדבר על חברות הענק בישראל שבוודאי לקחו ולוקחים בחשבון ההתנהלות שלהם עם השוק הזה, אני דווקא מתכוון לאותם עסקים, יצרנים, מפעלים ושירותים אשר רוצים לנצל הזדמנות זאת ולמכור את מרכולתם באזור או לייבא מוצרים מאזור זה. זאת הסיבה שאני לא נכנס לנתונים דמוגרפיים, מיסים, וכ"ד. זה יהיה ניתן לעשות באופן פרטני אתנו במשרדנו.

אזורי הסחר

בדובאי יש 45 אזורי סחר חופשי ששם הממשל מציעה למשקיע תמריצים כלכליים. במדינה  הוקמו אזורי סחר לחלקים מהמגזר העסקי, באזורי סחר אלה ניתן להקים חברה בבעלות מלאה של המשקיע הזר, עסקים שניתן לפתח באזורים אלה הם: מזון, חקלאות, אנרגיה, תעשייה, בריאות, תקשורת ועוד. הוצאות הקמת עסק בשאר חלקי המדינה צורכות עלויות גבוהות יותר מהאזורים שהזכרתי הנקראים "אזורי סחר חופשי" דבר המחייב את המשקיע או בעל העסק בעמידה בעוד כמה דרישות כמו: השקעה מינימלית בהון המניות, משרדים ברי קיימא באזור. הרישיון שניתן לעסק מחוץ לאזורי הסחר החופשי מאפשר לחברה להתנהל בכל המדינה, לא כמו הרישיון שאתה מקבל באזורי הסחר החופשי שמרשה לעסוק רק באזור עצמו אם נציגויות בשאר המדינה (נציגויות של מקומיים) . ולפיכך עסק הרוצה להשתקע ולשרת את כל המדינה לא יוכל שלא לפתוח אותו כעסק ארצי.

ישראלים רבים ירצו להתמסחר עם המפרציות
אזור המסחר בדובאי

רגולציה

כמו בכל מדינה גם כאן אנו פוגשים ברגולציה יותר מחמירה או פחות מחמירה, מה שכן, כל עסק מחייב רישיון לעיסוק מטעם הרגולטור, יש לבחון את רמת הרגולציה כאשר ניתן להבין שיש הבדל משמעותי בין אזור הסחר החופשי לבין שאר חלקי המדינה, אך כפי שכבר כתבתי קודם האינטגרציה בין בעלי העסקים לממשל הוא מאד הדוק, דרך אגב לא תמצאו במסדרונות הממשל פקידים שהם לא אזרחי דובאי המקוריים, המדינה מתנהלת ע"י המיעוט הדובאי אבל המסחר למטה ע"י אזרחים המגיעים ממדינות המזרח, מדינות ערב ואירופה, לדוגמא שדה התעופה הענק של דובאי נבנה ומנוהל רובו ככולו ע"י אזרחים זרים שגם כאן חוקי העבודה לעובדים הזרים המגיעים לעבוד בחברות רבות דורשות רגולציה בפני עצמה.

לסיכום

  1. אנחנו בתור יועצים עסקיים אשר להם משרד אינטרסים בדובאי רואים דווקא הצלחה למגוון עסקים בישראל להשקעה, ייצוא, או פעילות בדובאי.
  2. האפשרויות להתפתח מעבר לדובאי לארצות נוספות הוא גבוהה מאד למי שייקח את הנושא ברצינות ויתנהל לפי הנהוג במדינות ערב.
  3. מערכת המיסים בדובאי היא נמוכה, המע"מ שם לשם הבנה הוא רק 5% והמדינה מאד מעוניינת בהשקעות שהם מחוץ לתחום הנפט או הבנקאות.
  4. עסקים שהם בתחום הטכנולוגיה וההי טק הם עסקים מועדפים על המדינה וזאת בגלל הרצון להחליף או להגביר את הכנסות המדינה והאמירויות בכלל מהתלות בנפט.
  5. הזכרנו שלעשות עסקים עם האמירויות בראש ובראשונה חייבים להתנהג ולהתנהל בכבוד הראוי, לפעמים זה יותר חשוב מחוזים או מסמכים חתומים.
  6. חשוב להדגיש: לא לפחד ולנסות את המזל בדובאי ובמפרציות, עסקים גדולים כקטנים, יצואנים, תעשיה קלה, תעשייה כבדה, מסחר, שירותים, טכנולוגיה, שירותים גם בתחום הייצוא והייבוא ממדינות אלה, תושבי האמירויות לא מחפשים לקנות בזול הם רוצים איכות, לכן המותגים העולמיים מככבים שם.
  7. להיכנס לדובאי נדרשת ויזה, משרדנו בדובאי מארגן את הוויזה לכל בעל עסקים הרוצה לעשות עסקים עם המדינה

 

למידע נוסף ולמי שבאמת חושב שיכול לעמוד בתנאים שהזכרתי כאן שיפנה.
עת ייחתמו הסכמי הסחר בין המדינות אחזור עליכם.

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן