אין עסק שלא צורך הלוואה

אני באופן אישי נגד הלוואות לעסקים, בטח שההלוואות האלה נדרשות במהירות, ללא תכנון מוקדם, עבור החלפת מכירות בהלוואות, עבור כיסוי שיקים, עבור ריפוד תזרים המזומנים, כל ההלוואות הנדרשות לצרכים אלה הינם רעל לעסק, ולקיחתם רק מכבידה על העסק וסוחבת אותו למטה.

התייחסות הגופים המממנים

אנחנו עדים למבול של הצעות להלוואות לעסקים, מכל כיוון אנו מבוקשים ע"י הגורמים הפיננסיים אם זה הבנקים או הלוואות חוץ בנקאיות או חברות כרטיסי האשראי, הלוואות חברתיות (ואני לא מזכיר את השוק האפור, לפעמים נדמה לנו שהמוסדות האלה מתחננים בפנינו בואו קחו הלוואה.

מי מאושר הלוואה ומי מסורב הלוואה?

ובכן אלה המאושרים הלוואה בשוק הנורמאלי (לא אפור) לא יקבלו הלוואה במידה וה-BDI שלהם מראה על החזרת שיקים או אי פירעון הלוואות בזמן או כל כתם אחר המופיע במחשבי חברת BDI והיום נוסף לחברת BDI גיליון אשראי היוצא מבנק ישראל ושם מסופר לכל דכפין ה-credibility של הלקוח (כל ההיסטורית אשראי של הלקוח רשומה שם וזה עוד מוסיף לחובתו של הלקוח במידה וחזרו לו שיקים, או לא עמד בתשלום הלוואות, או דיווח של ספק על איחור בתשלומים כל אלה יחד לא יאפשרו לגורם המממן להלוות אגורה.

למעשה בישראל יש למעלה ממיליון עסקים או אזרחים מסורבי אשראי.

אם זה ימשיך ככה, עוד שנה כמו שנת הקורונה המספר הזה יוכפל ואז כל גורמי המימון יצטרכו לחשוב פעמיים לפני שהם מסרבים אשראי ללקוח XאוZ.

אלה המאושרים הלוואות הם אותם הלקוחות אשר ה-credeility  שלהם נקי, לא החזרות, לא פיגורים, גיליון אשראי נקי , מבחינת המלווים אלה הלקוחות הרצויים עליהם ולהם הם ימכרו כסף בעלות נמוכה ובאישור בקשה מהירה,

לידיעתכם יש חברות בישראל אשר יש להם את הדך לשנות דוחות של BDI על ידי הוכחות כי הנקודות האדומות אינן במקומם, כרגע אני בוחן אותם לכן אין לי דרך להצביע על הצלחתם.

מאמרים נוספים בנושא:
ייעוץ עסקי בתחום ההלוואות
איך לקחת הלוואה מבלי להרוס את העסק
מאד קשה לקבל הלוואה לעסק בשנות 2020
קטגוריה: הבנק ואנחנו

בנינו למה אתם צריכים הלוואות?

  1. אם אנו מדברים על תקופת הקורונה ואנו נזקקים להלוואות להחזיק את העסק סגור אבל פתוח, אזי שהקריסה לאחר פתיחת השוק תבוא אחרי 6 חודשים, העסקים בישראל או רוב העסקים בישראל לא יוכלו להחזיר רטרואקטיבית את חובות העבר טרם המגפה, את חובות ההווה במגפה ולהחזיק את העסק בשוטף. זה דמיוני.
  2. הלוואות נועדו לפיתוח העסק הווה אומר עם מסעדה רוצה לפתוח חדר נוסף במסעדה, היא לוקחת הלוואה לביצוע השיפוץ ורכישת הריהוט, אזי יש מקום להלוואה כי ההחזר שלה יגיע מההכנסה של החדר הנוסף וזה סבבה.
  3. אם חרגנו בשימוש ההון העצמי, שילמנו לספקים במזומן, וקיבלנו כספים בכרטיסי אשראי או בממסרים דחויים אזי אנו מממנים את הלקוחות ולכן חשוב להזרים הון חוזר. בהלוואה כזאת או אחרת.
  4. כאשר גוף פיננסי בודק את יכולת ההחזר של ההלוואה שאתם מבקשים הוא בחן מתוך ניירת החבה "האם העסק יכול לעמוד בהחזרי ההלוואה ואם כן אזי מאשרים לו הלוואה.
  5. כל גורם הנותן הלוואות בודק את הפרמטרים האלה, למרות שיש כל כך הרבה נותני הלוואות סביר שיש הרבה מאד עסקים מקטנים ועד גדולים אשר מקבלים אשראי כהלוואה וזאת לאחר שעמדו בקריטריונים.
לקחת הלוואה בצורה נכונה יכול להיות צעד כלכלי נכון
הלוואה בדרך כלל לא טובה לעסק, אבל אם כבר לוקחים – לעשות את זה כצעד כלכלי חכם

לסיכום.

  • על תנסו לקבל הלוואה עם גיליון האשראי שלכם בבנק ישראל "מלוכלך"
  • על תנסו לקחת או לבקש הלוואה בגוף חוקי אם יש לכם מנורות אדומות ב-BDI
  • על תכעסו על הבנק שהוא לא מאפשר לכם חריגה או הלוואה או מימון זמני (הוא לא מורשה לעשות זאת)
  • לעולם על תפנו לשוק אפור כי לעלם לא תצאו מזה.
  • על תפרטו שיקים דחויים, העמלה גבוהה ותזרים המזומנים יבכה.
  • הגעתם למבוא סתום תוצאה של ניהול כושל.
  • ברגע שנאלצתם להכניס כסף לכיס ולהזרים לחברה הזמינו ייעוץ עסקי מנורה אדומה נדלקת.

בעלי עסקים חייבים להפנים עסק וכסף הולכים יחד, עסק שלא מרוויח כסף גם הבנק לא ייתן כסף, חשבו על הבנק כגוף מסחרי שרוצה למכור כסף ולהיות בטוח שהכסף יחזור אליו. בדיוק כמו העסק שלכם כך שעל תצפו לניסים ונפלאות שייתן מתנות.

עסק העובד בלי בנק צמוד כמוהו כאדם חסר רגליים, חייב שיהיה קורלציה בין הבנק והלקוח, הבנק צריך את הלקוח והלקוח צריך את הבנק לכל כך הרבה פעולות הנזקקות ע"י העסק מהבנק: ציקים בנקאיים, העברות כספים, מסגרת זמנית, כאשר החשבון מתנהל בסדר הבנק ישמח לתת כסף.

מי כמוכם יודע כמה השינויים הדרמטיים המתחוללים במשק העסקי הפוכים ולא סטביליים, ולכן עסק חייב שיהיה לו קפיטל צדדי ולא יעמוד על הגדרות במסגרות הבנק מאחר ועסק הוא דינמי נכון שהוא לא יכול לספוג תקופות כמו הקורונה אבל לא כל הזמן יש קורונה.

אמצו לכם יועץ עסקי, זה יעזור ויתמוך אתכם.

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן