האם אנו צריכים לפרסם את עסקנו.
אני מבקש ראשית מאמר לתאר סיטואציה הקוראת למרבית העסקים הקטנים בישראל.
היום כאשר בעל העסק טרוד כולו בתפעול העסק, בגבייה, בלקוחות, בספקים, בתחרות, בהתמודדות מול תזרים המזומנים עובדים ועוד התובנה הראשונה אשר יש לו בראש ש"אם יביא עוד לקוחות אזי זה יפתור לו את כל הבעיות" בעיקרון צודק בעל העסק שיותר לקוחות זה יותר הכנסה בטח בגלל ההוצאות הקבועות שכמה שיתפרסו על יותר לקוחות אזי יוטב לעסק.
אך ראשו של בעל העסק עסוק וטרוד וכנגד נכנסים לעסקו, או מתקשרים לעסקו, או שולחים מיילים ודואר עשרות מפרסמים מחלקים שונים של המדיה: עיתונות, אינטרנט, אוטובוסים, פליירים, מגנטים, לוחות, רדיו, מקדמי אתרים ומה לא.
כאשר בעל העסק עדיין טרוד ביום יום ואם נמצא מולו בצד השני איש מכירות שיודע לעשות את עבודתו נכונה אזי מתרצה איש המכירות להשקיע בפרסום מתוך כוונה שיהיו לו יותר לקוחות מבלי להתחשב בעלות, מבלי לבדוק את האפקטיביות, מבלי לבדוק אם יוכל לשלם את הפרסום מבלי לבדוק האם הפרסום יחזיר את ההשקעה שלו וכך הוא חותם מזמין פרסום ומחכה ללקוחות הרבים שהבטיח איש המכירות אשר יכנסו כתוצאה מהפרסום.
יותר מזה, אנשי המכירות מבטיחים לפרוס את התשלום של הפרסום וכך יוצא שפרסום פורסם חודש חודשיים אבל העסק ממשיך לשלם עליו עוד חודשים רבים קדימה.
התבלבלתם? כן, כל בעל עסק יכול להתבלבל מזה.
אז מה עושים?
פרסום נכון זה בדיוק כמו ניהול נכון, כאשר הניהול של העסק לא נכון (וזה לא בדיוק באשמת בעל העסק כי לו קשה לנהל שהוא צריך להיות מנהל התפעול) אזי גם נושא קביעת הפרסום לא נכון. אני יכול לספר לכם שמצאתי כי עסקים רבים עד רבים מאד משלמים אלפי שקלים על פרסומים מיותרים, כאלה שלא מחזירים את ההשקעה וכאלה שבכלל לא יודעים על מה הם משלמים. אין בקורת, אין בקרה, הפרסום ממשיך ולא מתוחזק אבל הכסף בגינו יורד בבנק.
עסקים חייבים לעשות סדר קודם כל בעסק שלהם ושנית לבחון בצורה מקצועית עם עזרה חיצונית את הסכומים שהם מוציאים על פרסום במדיה ובאינטרנט.
עסקים חייבים להבין כי עולם הפרסום השתנה מקצה לקצה וגם היום חובה על העסק לבדוק שבעתיים את עלות הפרסום האם זה מחזיר את ההשקעה ולא בנתינת מספר כרטיס האשראי למפרסם נגמר הסיפור. לא זה לא ככה.
לטיפולכם
אם מצאתם טעות במאמר אנא כתבו לנו