עקיצות איך תמנעו מעקיצות בעסק

איך ניזהר מעקיצות

עקיצות עסקיות הפכו להיות פעולות שבשגרה.

עסקים, אנשים חברות מוקמות מתוך מטרה לייצר עקיצות ורמאיות כלפי עסקים אחרים יש עסקים שמצליחים להתרומם לאחר עקיצה ויש כאלה שקורסים ומפילים איתם עוד עסקים.

לא ניתן שלא להתייחס לתופעה הרעה הזאת מאחר והיא הפכה באמת לדבר שבשגרה. היום כאשר מצב העסקים נמצא בשפל וההיצע בשפע ותלוי מחיר זה רק מובן שעסקים רוצים למכור ומאחר והם רוצים למכור הם לא שמים לב כבר בתחילת המכירה שיש כאן מתכון בדוק לעקיצה.

חשוב לי להגיד לאותם עסקים שיש אנשים שקמים בבוקר ושואלים את עצמם "את מי אני עוקץ היום" וכל המטרה שלהם זה לאתר צייד לטרף קל או קשה זה לא משנה אבל עסק שאפשר לעקוץ אותו ביותר קלות או בקושי מסוים אבל הם מצליחים לעשות זאת כי כמו שבעל העסק קם בבוקר בכדי להרוויח כסף ממרכולתו כך "העוקץ" קם בבוקר בשביל לעשות מעשה נוכלות ואתם לא תאמינו כמה מהם מצליחים.

מאחר והלב נקרע עם כל הצלחה של עוקץ וההשלכות של עוקץ לפעמים הרות אסון אני ינסה להביא כאן כמה המלצות על מנת להקטין את הסיכוי לאפשר ל"עוקץ" "לעקוץ"

1. יש עוקצים אשר רוכשים עסקים ישנים (אנשים מבוגרים) עסקים שכבר לא אטרקטיביים אבל שמם והעסק שלהם נקי בבנקים, במס הכנסה, והכי חשוב הם עסקים ותיקים. ואז הם רוכשים את העסק פותחים חשבון בנק או ממשיכים את חשבון הבנק של העסק במידה וזאת חברה, ומתחילים לבצע פישינג של קניות אצל עסקים, מפעלים, וחנויות כאשר הם נותנים את השיקים לחודש שוטף + אשראי ועד שגמרו את כל הקניות שלהם בשיקים במהלך ימי האשראי ששילמו הם פשוט נעלמו.

2. קיבלתם טלפון לבית העסק ומהצד השני שאלו אתכם פרטים לגבי מוצר כזה או אחר אבל התעקשו בשאלה מה תנאי התשלום. שאלה זאת חייבת להדליק מנורה אדומה. כי זה דבר ברור מאליו שקנייה ראשונה עושים במזומן או בכרטיס אשראי, יש כאלה שבאמת משלמים הזמנה ראשונה במזומן אבל את השאר משלמים בשיקים ללא כיסוי.

3. קיבלתם פנייה מחברה, פנו עליכם בצורה רשמית, ביקשו הצעת מחיר, התווכחו על המחיר, והוציאו הזמנת רכש מסודרת אם פירוט ההזמנה, מקום האספקה, (שהוא מקום אספקה זמני של ה"עוקץ") או שיגידו לכם שהם שולחים נהג של החברה למשוך את הסחורה. הזהרו!!! על תספקו, בטח לא כנגד הזמנת רכש, ללא בטחון מטריאלי (כספי) על תספקו סחורה אלה עם מדובר על חברה מוכרת שטראוס, אלקטרה, פרטנר וכ"ד.

4 היום הרבה יותר קל לאתר אם מדובר בעוקץ בזכות "גוגל" שם ניתן לדלות אינפורמציה על "העוקץ" ואם לא יש לפנות לסניף הבנק שלכם ולבקש אינפורמציה לגבי החשבון של ה-אולי "עוקץ"

5. אין לספק סחורה ללקוח ללא פתיחת כרטיס פרטי לקוח/ללא אמצעי תשלום לביטחון כמו כרטיס אשראי/ללא צ'יק באספקה/ובמידה וזאת חברה בע"מ לדרוש ערבות בעל המניות/יש להירשם בחברת אי אר אן אשר נותנת מידע לגבי הציק וגם מבטחת אותו (במובן מסוים) כל זה כמובן לאחר כל הסדר שהסברתי כאן.

6. אין לבצע עבודה או לספק סחורה ללא אמצעי תשלום לכל הפחות 50% מערך העבודה לפני האספקה או ההתקנה. בסוף העבודה יש לדאוג לקבל את התשלום ורק אז לסיים את ההתקנה.

7. אין לקבל בשום פנים ואופן כרטיס אשראי דרך הטלפון, כרטיס אשראי על מנת שיהיה משולם מחייב העברת כרטיס במסוף. או למצוא את הדרך ביחד עם חברת כרטיסי האשראי לעסקאות טלפוניות שיהיו חלוטות.

8. אין לצאת עם סחורה ללקוח לפני כל הבדיקות שציינתי ו-50% מקדמה בכיס.

9. יש לבדוק כל 6 חודשים לקוחות קיימים המשלמים באשראי, אמצעי המיידע קיימים בכל גוף BDI ו-d&b, בבנק שלכם, או בגוגל. היו ערניים.

יכול להיות שחלק מכם לא יתייחסו לאמור כאן אבל הפתגם המתאים לאלה הוא "הפראיירים לא נגמרים הם רק מתחלפים"

במידה ויש טעות במאמר זה אנא כתבו לנו

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן