אסור לנו לעשות את הטעות שעשה דנקנר

מה אנחנו בעלי העסקים יכולים ללמוד ממקרה IDB ולדעתי המון.

אני לא רוצה להיכנס לכל הרקע הכללי של חברת IDB בניהולו של נוחי דנקנר, אלה רוצה להתרכז רק בשנים האחרונות לפעילותה ולחלק קטן מפעילותה על מנת שנבין איזה השלכות יש ממקרה זה גם על שאר בעלי העסקים הקטנים הבינוניים.

אני קורא לשתי הבעיות האקוטיות שהובילו את פסק הדין החמור שהושט על נוחי דנקנר ומרעיו כדלהל"ן

1. הרגולציה – כפי שקרתה בעשורים האחרונים ואשר מחקה קטגוריות, שינתה הרים וגבהות, פגעה בעסקים כל כך רבים, הגלובליזציה, וכל דבר רע שרק אפשר לתאר בעבור עסקים בסדרי גודל ענקיים וקטנים כאחד.

2. הרצון לשרוד, האגו, להחזיק בגבעול העשב האחרון על מנת לא ליפול לבאר.

ועכשיו אני אמשיל זאת אלינו בעלי העסקים קטנים כגדולים.

נכון, מצב העסקים היום כתוצאה מהשינויים הדרמטיים שקרו (הן ברגולציה, בשינוי פני השווקים, בריבוי הבלתי יאמן של עסקים, סטרטאפים, טכנולוגיה מחליפה כוח אדם, המזרח שהתפתח ומחק עסקים שלמים מחוסר כדאיות לייצר, הגלובליזציה והתחרות, שטחי המסחר על כל פינת רחוב ) הפכו עסקים טובים לעסקים שהתחילו להילחם מול המציאות הקשה. המחיר כבר לא היה מחיר, הלקוח כבר לא היה אותו לקוח נאמן, הבנק סיפק את כל יכולות האשראי שנתן לעסק ואז התפתח לו שוק האשראי החוץ בנקאי שגם הוא חילק אשראי לעסקים אבל אשראי שרובו הלך למחזור חובות ולהתגלגלות. לו היה אשראי זה הולך ברובו לפיתוח העסק (לא לפרסום) אלה הרחבת רצפת מכירה או הכנסת מוצרים סינרגטיים או יצור מקביל אזי אשראי זה היה מבורך ולמעשה בניהול נכון החברה או העסק היו יכולים להרים ראש אבל לצערי רוב האשראי שנלקח הלך לתחזוקת העסק וכיסוי על ההפסדים שהעסק יצר (יש בעלי עסקים שרואים דוח של רואה חשבון פעם בשנה עם רווח מסוים בצדו ומכריז) "העסק שלי מרוויח אבל איך אני לא רואה את הכסף" לכן רווח חשבונאי לא מספיק לקיומו של העסק" ואם תרצו תוכלו תקראו על ההבדל בין רווח חשבונאי לרווח גם תזרימי.

ובכדי לחזור לסיפור של IDB אזי מנהל החברה שראה כי עסקו "קורס" עסקה נכשלת בלאס ווגאס והכי דרמטי הרגולציה שריסקה את רווחי הסוללר ועל מנת לעמוד במחזור ההלוואות שלקח הן מהבנקים והן מהציבור עשה מעשה לא יעשה (לפי פסיקת השופט) ולו בלבד כי העסק יתגלגל עוד גלגול. עוד צעד עוד מעשה חיפזון ואני לא מאמין שיש כאן גם עניין של אגו למרות שאני מעריך את נוחי דנקנר כאדם ישר מאד (לא סתם הבנקים וגופים ציבוריים סמכו עליו) אך ראו לאיזה סיטואציה זה הביא אותו שנאלץ לפעול פלילית בכדי להחזיק עוד קצת את החברה שלו בתקווה שיהיה טוב.

וזה לא נכון, וזה מה שהרבה עסקים במדינת ישראל עושים.

אנחנו הרי ישראלים, אנו יודעים הכול, לנו לא נעים שהמשפחה החברים או הסביבה תדע כי כשלתי (לא באשמתי) אבל כשלתי כי לא ידעתי לנהל ולנווט את העסק בדרך אחרת מה שמחויב כל עסק היום לעשות.

תשקלו את הדברים היו אמיתיים עם עצמכם.

ועוד המלצה חודש אוקטובר השנה 2016 הולך להיות חודש מלא של חגים, תתארגנו, תוציאו לחופשות, על תחלקו שיקים דחויים בתאריכים אלה.

במידה ומצאתם טעות במאמר אנא כתבו לנו

 

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן