מה קורה עם ענף הפרסום בישראל
מה הם פניו של ענף הפרסום בישראל
היכן כיצד לפרסם, והאם חייבים משרדי פרסום גדולים
ובכלל-האם כול אחד מאתנו מבין שעסקים ללא פרסום שווה למכונית בלי דלק?
במאמר זה נסקור את פני הפרסום במדינת ישראל בשנתיים האחרונות. וככותרת נבליט את התובנה כי "ענף הפרסום בישראל מאט את צעדיו בקצב קבוע וצמוד במהלך השנתיים האחרונות!
והרי בפניכם מספר נתונים:
המדד הרבעוני של איגוד חברות הפרסום עומד על 123.7 נקודות. מה שמצביע על רמת פעילות נמוכה בענף.
לפי נתונים של יפעת עולה כי רמת הפרסום בחודשי הקיץ ירדה ב 3%. נכון שזו ירידה לא משמעותית באחוזים, אבל אם לוקחים את עונת הקיץ שהיא עונה עתירת מפרסמים ולמעשה היה צריך להיות גידול בנפח הפרסום אזי מוצאים ירידה דרמטית בהיקף הפרסום בישראל (רק בחודשי הקיץ האחרונים)
לתחנות הטלוויזיה נשאר זמן עודף של פרסום בסדר גודל של עד 20 דקות בפריים טיים (למעשה הזכייניות יכולות להגיע לעד 40 דקות זמן שידור בפריים טיים) דבר שגורם להם הפסדים רבים מצד אחד ומצד שני משקף את המציאות במשק העסקי בו מתנהלת מלחמת השיווק והמכירות מעל מסכי הטלוויזיה.
הפקות תשדירי הפרסום ירד ברבעון האחרון לשפל של 12% בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד, ירידה בהפקות אלה היא פרמטר נוסף של פיטורי עובדים, קיצוצי שכר, והתייעלות המגיעה עד כוס הקפה והחלב במשרדים מסוימים.
המדד היחידי בו רואים עליה בתחום הפרסום הוא ההשקעה באינטרנט אך גם כאן לא ברור עם מדובר בפרסום באינטרנט באמצעות באנרים ושלטים או בהשקעה במנועי החיפוש, בבניית אתרים, בעדכון אתרים או בהכנסת תוכן שיווקי ושירותי לאתרים.
תובנה אחת חייבת להיות ברורה, לא ניתן לשווק מוצר או שירות ללא פרסום.
ניתן כן להפחית בפרסום של החברות הממותגות חזק בשוק הישראלי כמו קוקה קולה, רשתות הסופר-פארם, חברות הסלולר, חברות כרטיסי האשראי, הבנקים, ובכלל כול אותם מותגים שרמת הזכירות הבלתי נעזרת עוברת את ה- 75% (רמת זכירות בלתי נעזרת הינה מונח האומר כי ברגע שלקוח חושב על תחבושת או טיטולים הוא חושב סופר-פארם-או כול דוגמא דומה אחרת)
חברות או עסקים קטנים אשר רמת הזכירות הבלתי נעזרת נמוכה בהרבה מהנתון שהעליתי קודם חייבות למצוא את אפיקי הפרסום המתאימים להם ובעליות של עלות תועלת מדויקת.
אין אפשרות לנתח איזה אפיק תקשורת או פרסום אכן מביא לעסקים עבודה, מחקרים רבים הושקעו בכך אבל מעבר לסטטיסטיקות המקובלות בענף הפרסום הנמדדות ע"י לדוגמא "יפעת" שגם שם הסטטיסטיקה מדברת על מחירי מחירון בו בזמן שממזמן המפרסמים הגדולים לא זוכרים מה זה מחיר מחירון. לדוגמא: מחיר מחירון לעמוד שלם בשבועון 7 ימים עומד על קרוב ל-300 אלף ₪ אבל ניתן לרכוש עמוד זה היום גם ב-40 אלף ₪ והמפרסמים מועטים.
יש עוד המון דרכים להגיע ללקוחות באמצעי פרסום שונים, בשביל זה יש יועצי שיווק ופרסום אשר התמחותם היא לפצח את השיטה על מנת שמוצר של יצרן או משווק מסוים יכבוש את ליבו של הלקוח הפוטנציאלי.
כ-יועץ שיווק, ו-כיועץ פרסום אני נוהג תמיד לחפש את הפיצוח "הזה" שיכניס אותי אל ליבו של הלקוח למען ישלוף מכיסו את הארנק וישלם בעבור המוצר או השירות. לשיטתי לכול עסק או חברה או ארגון יש את ה"פיצוח" בכדי להגיע ללקוחות.
מבקשים להתיעץ