רוצה לשקם את העסק, המלצות

שיקום עסקים והבראת חברות

האם באמת ניתן לשקם עסקים ולהביא להבראת חברות.

האם עסק שנקלע למצב מביך עדיין יכול להמשיך ולהשתקם.

האם עסק שאפילו הבנק החזיר לו צקים והוא לקוח מוגבל יכול להמשיך ולהתנהל תוך הבראת החברה.

קובץ המלצות לשיקום עסקים, והבראת חברות.

כבעלי עסקים אנו נוטים לחשוב שברגע שחזר לנו צ'יק, או ברגע שאנו מתחילים להתדרדר ותזרים המזומנים שלנו ולא רואים אור בקצה המנהרה אז זהו, זה סופו של העסק או החברה שלנו!

אז שלא!

 יש עוד הרבה פעולות שניתן לעשות לפני שעסק נסגר, או לפני שהפעילות שלנו נמחקת שניתן לעשות.

ראשית. צירוף מידי של יועץ עסקי, ויועץ העוסק ביעוץ עסקי לעסקים במשבר.

יועץ עסקי ראשו פנוי להעביר תהליכים קשים בניהול העסק, להתמודד מול הקשיים שנוצרו בעסק, ולחשוב חשיבה חיובית לאן להוביל את החברה לאחר שמצא את הפתרונות לשיקומה.

בעלי העסק לא יכולים לחשוב בצורה הגיונית כאשר הם חווים את התחושה כי זהו "עולמם חרב עליהם" ובמסגרת ההיסטריה הזאת הם מאבדים עשתונות ועושים שטויות.

הפתרון לשיקום חברה הוא לא קל והוא לא עניין של "הוקוס-פוקוס" אבל הוא קיים. והוא חייב להיות מלווה מתחילתו ועד סופו.

לאחרונה היה ניתן לקרוא כתבה בעיתון ידיעות אחרונות אשר הזכירה כיצד לפעול כאשר  מצב העסק מתחיל להתדרדר, ושם היו המלצות מהמלצות שונות מה על בעל העסק לעשות וכיצד עליו לנהוג. יכול להיות שהדברים שהוצגו שם אכן נכונים לעשייה אך כבעל ניסיון בתחום אני יכול להבטיח לכם שללא עזרה חיצונית יום יומית, בעלי העסק לא יוכלו לצאת לבדם מהמעגל שנוצר.

אני בכול מקרה מוביל אתכם בקישור הנ"ל לכתבה שהתפרסמה.

אם נחזור לנושא שיקום העסק והבראת החברה, הרי שנלמד כי יש מספר דרכים לעשייה על מנת להמשיך את פעילותו של העסק וכול עוד קריסתו נובעת מניהול לא נכון, מירידה בהיקף המכירות, מאי יכולת להחזיר הלוואות שנלקחו,  וכול תחלואה אחרת שקרתה בעסק. (כמובן שיקום העסק יכול להיעשות רק אם כול התהליכים שהביאו לקריסתה לא היו בזדון)

לדוגמא ניקח את נושא חזרתם של צקים.

במהלך חודש עבודה בישראל למעלה מ-50% צקים חוזרים מסתובבים במערכת.

במציאות כלכלית כול כך קשה, כאשר הבנקים שפכו הרבה מאד כסף לעסקים, ועכשיו הצרו את צעדיהם עד כדי חניקה. חזרה של צ'יק הוא ממש בלתי נמנע.

מהלכו של החזרת צ'יק יכול להוביל להגבלה של בנק ישראל במידה ובתקופה מסוימת חזרו למעלה מ-10 צקים שלא כובדו ע"י הבנק. מהלך כזה תאורטית משתק לחלוטין את פעילות העסק/חברה ולא מאפשר לה להתנהל הין ברמה של אי יכולת לכבד צקים, ובלקיחת הקרדיט אשר ניתן לחברה (בארצות הברית של אמריקה כול נקודה הכי קטנה באי התחייבות חברה או אדם פרטי כלפי הבנק הופכת את האמון בלקוח לשלילית) תוצאה זאת היא גם כאן בישראל כאשר נכנס חוק המסגרות לפני שנים מספר. (זאת אחת הסיבות שאני ממליץ לעסקים לפעול במסגרת חברה בע"מ) ולא באופן אישי דבר אשר מסכן לחלוטין נתינת האשראי העתידי עבור הלקוח (כאשר אנו מתנהלים כחברה אזי האישיות המשפטית היא החברה וכנגדה נוצרים כול ההגבלות כאשר בעלי החברה לא נפגעים בשמם ממהלך כזה) כמובן אין אני מכניס כאן את הערבויות האישיות בו נדרש כול בעל חברה לספק לחברתו.

אך עדיין לא אמרנו את הנואש!

יש בהחלט דרכים להתנהל גם עם הגבלתו של חשבון כתוצאה מחילול של 10 צקים בתקופה מסוימת.

אלמנט נוסף בהבראת עסק הוא ביצירת תשתית חדשה לעסק, כאשר העסק הקודם לא מוריד ומושך אותה מטה, תוך כדי התנהלות שקטה בתשתית החדשה, והזרמה של ההתחייבויות בצורה מבוקרת לתשתית שקרסה.

אלמנט זה לוקח בתוכו את ארגון מחדש של העסק, קביעת מסגרת התקציב שלו, חידוד המסר השיווקי שלו, והפיכתו מעסק עם גיבנת שקשה לסחוב לעסק פורח ומרוויח ומשלם את התחייבותו הקודמות אבל הפעם לפי הכתבת תזרים המזומנים של העסק ולא ההתחייבויות הקודמות והמכבידות.

זוהי גם דרך להמשך פעילותו של עסק, כאשר אנו מדברים כול הזמן על עשייה חוקית, לא מתחמקת, ועסק או חברה שרוצה להמשיך ולקיים את עסקיה.

אני מכיר עסקים רבים עם רעיון ומוצר טוב שהתרסקו שבהחלט יכלו להמשיך ולתפקד כעסק חי אבל בגלל עצות אחיתופל ועצות לא מתאימות קרסו ביחד עם העסק.

אסור להיבהל, נכון שזה לא מנחם, אבל כמוכם יש עוד אלפי חברות.

מדיניות האשראי בשנים האחרונות הולידה פילים ענקיים בהזרמה של כספים למגזר העסקי הגדול והקטן, מאז התגלה המצב הכלכלי הקשה בעולם ובישראל כאשר הרגולטור מבקש להגדיל את יחס הלימות ההון נאלצים הבנקים לקצץ את האשראי דבר אשר גורם ללא מעט התרסקויות במגזר העסקי.

כבעלי עסקים וחברות אנו חייבים לשאת את התובנה כי לכול עסק יש חיים, וכול עסק ניתן להצלה בדרך זו או בדרך אחרת. ההליכה לגרדום היא לא במכה הראשונה.

מבקשים להעזר בעצה בתחום שיקום עסקים והבראת חברות

התקשרו עם דורון עמית

054-8087706

www.doronamit.co.il

doron@doronamit.co.il

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן