לאן פני התעשייה בישראל

מה קורה בעסקים בתעשייה

מה מבשר לנו גל הפיטורים בתעשייה הישראלית

האם אנו לפני קריסה של העובדים בתעשייה הישראלית.

לפי נתונים שפרסמה התאחדות התעשיינים בישראל עולה כי 2300 איש ואישה פוטרו מהתעשייה בקיץ האחרון.

מהנתונים עולה כי חלה ירידה של 17% במספר המשרות הפנויות  וכ-2300 עובדים מתעשיית הדפוס, המזון, הגומי והפלסטיק פוטרו.

הרעה זאת בתעשייה הישראלית היא בראש ובראשונה ייקור הוצאות התפעול, חומרי הגלם, ושכר העבודה אשר מקשה על התעשיינים להמשיך פעילות עסקית רצופה עם רווח בצידה. נוסיף לזה את הירידה הדרסטית בתחום יצוא מוצרי תעשיה לחו"ל ונקבל קטסטרופה אחת גדולה.

כול כך הרבה משתנים עברו על התעשייה הישראלית בעשור האחרון שזה לא פלא כלל ועיקר שהתעשייה הגיעה לאן שהגיע. לתרומה זאת של ירידה בתעשייה ניתן לייחס את תפקיד הטכנולוגיה אשר בהתפרצותו גרם לעסקים שלמים להקטין את הייצור שלהם כמו ענף הדפוס עת מערכות העיתונים החליטו להשקיע יותר במהדורות האלקטרוניות מאשר במהדורות המודפסות.

מדינה חזקה חייבת תעשיה בריאה.

תעשיה בריאה לא יכולה להתקיים כאשר על התעשיין להתמודד מול יבוא חומרי גלם יקר, פתיחת יבוא מוצרים לכול דכפין, עלויות תקורות גבוהות כתוצאה ממיסי ארנונה, מים, דלק ויותר מהכול מהסכמים קיבוציים בענפים שונים המגדילים את עלות המועסקים בעשרות אחוזים (רק עם ניקח את הסכם ההרחבה בענף הדפוס נבין כי הגידול הריאלי בתנאי ההעסקה גדל במאות אחוזים בשנה).

תעשיינים לא יכולים לספוג עלויות אלה בזמן שהם מתחרים במחיר על כול פרויקט ופרויקט וזה רק בכדי להתקיים, לשרוד ולשלם התחייבויות ומשכורות.

אין פלא אפוה, ואני חוזר ומדגיש זאת כמעט בכול כתבה עסקית שאני יוצר שהפער בין המדיניות הסוציאליסטית כלפי העובדים לבין השוק הקפיטליסטי למעבידים הוא פער שיוצר ניכור וחוסר יכולת ללכת יד ביד.

אני קורא מכאן, לאלה אשר ממונים על המשך הישרדותה הכלכלי של המדינה להתאים מערכות יחסים בין מעבידים לעובדים, דבר שאולי יקל במעט על עסקים בישראל.

כ-יועץ עסקי אני ער יום יום לעובדה כי תשלום הוצאות שכר מונעות מעסקים להתפתח למרות הפוטנציאל הקיים בהם, ולמרות כי ידוע שעובדים בתעשייה לא מרוויחים מי יודע מה.

על מנת לגשר בין עלות המוצר הסופי בתעשייה ליכולת המכירה של מוצריו לשוק החופשי חייב להיעשות מעשה דרסתי חוקתי בכדי להמשיך ולנהל תעשיה בישראל.

מבקשים לקבל ייעוץ

התקשרו עם דורון עמית

054-8087706

www.doronamit@co/il

doron@doromamit.co.il

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן