AMAZON העתיד של המסחר הקימונעי

אמזון AMAZON הגענו לישראל

זהו! אמזון הגיע לישראל, ובמאמר זה לא נדבר על מה שיקרה בשנה הקרובה אני נתאר מה יקרה בשנים הקרובות כתוצאה של כניסת אמזון לישראל ורשתות דומות לה.
אם נתאר כרגע את מצב הקמעוניות בישראל נדע שיש לנו רשתות גדולות, כאלה שיש להם חנויות פיזיות בקניונים, וחנויות ועסקים קטנים הפזורים בכל חלקי הארץ.
כיצד מסתכלות חברות הענק האלו על התפתחותם, מה מטרתם, והסיכון שהם יוצרים לשוק הקמעונאי בארץ ובעולם.

המטרה!

1. מחיקת החנויות הפיזיות מהעולם ושימוש אך ורק ברכישה באינטרנט.
2. הרס בעלי החנויות הפזורות בארץ (מחוץ לקניונים) וחוסר יכולת מהם להוציא את ההוצאות של שכר החנות וכל ההוצאות הכרוכות בהם.
3. אזורים שלמים של חנויות בכל רחבי הערים מתרוקנים והופכים לפילים לבנים.
4. הריסת בעלי הנכסים אשר לא יצליחו למכור או להשכיר את החנויות שלהם במחיר אשר יחזיר להם את ההשקעה בחנות או היכולת להתפרנס מהנכס שלהם (כבר היום ניתן לראות אזורים גדולים מאד של חנויות העומדות ריקות מבלי יכולת להשכיר אותם) (כן עדיין נשארו מיקומים מבוקשים אבל לאט לאט גם אלה ייעלמו"
5. חברות הטכנולוגיה אשר אסטרטגית מבינות כי המסחר רובו ככולו יעבור לאינטרנט משקיעות מיליארדים של דולרים בכדי שהמסחר במילניום הבאים יהיו דרך האינטרנט ולא פיזית בחנויות.
6. לגבי הקניונים הרי שאלה יתרוקנו מחנויות מכירה ויהפכו למקומות בילוי ופנאי בלבד, בתי קפה, מסעדות, בידור, אולמות קולנוע, תאטרונים, חדרי כושר, ספא, מכוני יופי ומכוני בריאות, משחקיות לילדים ועוד מוצרי INTERTAMENT אחרים.
7. לא תהיה כדאיות (כבר היום את כדאיות" להחזקת מתחמי חנויות ענקיות ברחבי הקניון ומה שקורה לחברות אופנה בעשורים האחרונים יגלוש לעוד הרבה קטגוריות מסחריות בישראל ובעולם כולו.
8. למעשה יכול בעל חנות שמכר לדוגמה נעליים, מכיר את הספקים, ייבא בעצמו נעליים, הרי שעכשיו יוכל למקם חדר אחד בדירתו ומשם לנהל אופרציה של מכירת נעליים לכל דכפין מהארץ ומחו"ל ללא שיצטרך לשלם הוצאות אדירות של שכירות, ארנונה, רשיון עסק, עובדים, ניכויים, מס שלטים, ועוד צרות אחרות ויוכל לגרוף לעצמו רווח יותר גדול והגדלת היקף המכירות.

זה לא אומר שהמעבר מחנות פיזית לחנות אינטרנטית הוא מעבר קל!

א. האינטרנט נהפך להיות מקום אנדרלמוסיה שלמה:
ב. ריבוי עסקים וחנויות, ריבוי ספקים, באנרים משתוללים וקשה מאד לפקס את הלקוח במוצר או שירות.
ג. לפי סטטיסטיקות הרי שבמנועי החיפוש הלקוחות מחפשים מוצר (שזה המקביל של סיסמת העבר של דפי זהב) תן לאצבעות ללכת במקומך!) הווה אומר הלקוח רוצה לשלוט על החיפוש שלו ואז שהוא בוחר את המוצר שהוא רוצה עולות לו מקסימום 15 כתובות בדף הראשון, ובדף הזה הוא בוחר למי לפנות. אבל מה עם 100 אלף הספקים הנוספים שמופיעים בשאר העמודים ואשר אליהם הוא לא נחשף? שאלה טובה!
ד. למעשה עד היום הרי שכבר יש מכירות דרך המותג EBAY והרבה מאד ישראלים מוכרים גם בארץ וגם בחו"ל מוצרים כאלה ואחרים. כל זה היה ככה וככה, אבל היום כאשר אנו מגלים את המגמה העולמית של הריטייל (RETAILE) אנו מבינים שהמטאורים, חברות הענק, החברות שהונם הוא כמו הון של מדינה שלמה, מובילות אסטרטגיה שתלתנית לרמיסת הקניונים (במקום אותם קניונים שצצו כמו פרחים אחרי הגשם בישראל ובעולם כולו, מוצרים יימכרו מבתים, משרדים, מתחמים של re-work גם יהיו יותר זולים לצרכן הסופי וגם יקטינו את עלויות העסק המוכר.

בנושא שלשמה נכתב המאמר הזה הרי ש-AMAZONE כבר הפילה הרבה רשתות קמעוניות בארצות הברית, וזאת בזכות המדיניות שלה, מדיניות החזרות הסחורה, במדיניות השירות ללקוח, קבלת ההזמנה והמשלוח, לוגיסטיקה חכמה, והיא למעשה מותג שם דבר בעולם כולו מה שמאפיל על כל המותגים שהכרנו עד היום. למעשה המטרה שלה ברורה וכפי שאמרנו קודם "שוק הריטייל עובר לAMAZONE או לדומותיה או כאלה שיקומו לצידה. אנחנו כבר לא מדברים על חנות קונספט של NIKE הנמצאת בשדרות וילשר בלוס אנגלס שכולנו רצינו להגיע אליה בכדי לרכוש את המודל החדש של המותג, היום אנחנו עושים זאת ב-AMAZONE או בדומיה בקליק באינטרנט.

אז מה סוחרי ישראל צריכים לעשות?

להמלצתי:

1. לפתוח חנות באמזון, (או אחרים בתחומי הריטייל)
2. לבדוק מה נדרש בכדי להיות מוכרן של "המותג"
3. לבדוק שאכן העסק יכול לעמוד בתנאים של המותג על מנת להיות מוכרן שלה.
4. לראות שהמוצר המוצע אכן עומד בקריטריונים של אספקה ישירות מישראל.

קראו עוד

ללא אסטרטגיה לא ניתן לקיים עסק

העסק לפני קריסה? קראו

 

מה לא צריכים סוחרי ישראל לעשות.

1. לא לזרוק מים עכורים עד שלא מגלים את המים הנקיים. הווה אומר להתחיל בתהליך אבל בלי לסגור או לחסל את העסק העובד והמכניס יותר או פחות.
2. להפנים שבכל מקרה במהלך העשור הקרוב שוק הריטייל ישתנה דרמתית, ומי שלא יפעל בנושא ימצא את עצמו קורס לאט לאט. או שלא יהיה רלוונטי בתחומו.
ה. כבר היום מי שמחדש חוזי שכירות, חייב שתהיה לו את הארגומנטציה המתאימה להסביר לשוכר הנכס כי כדאי לו שוכר שמשלם משוכר שיקרוס כתוצאה מאי הליכה בתלם והשארות באופציית מכירה אחת.
ו. כן, גם ליזמים שבונים היום מבנים עם חנויות כדאי שישקלו טוב מה היעד של החנויות שהם בונים ושלא יעמדו כפילים לבנים.
ז. יותר מזה אסטרטגיות עסקיות ותוכניות אסטרטגיות מוטב שישענו לא רק על פרמטרים חשבונאים, החזרי השקעה אלה גם יילקחו בחשבון ההתפתחות והתנודות בשוק העסקי.

לסיכום!

אלפי אם לא מאות אלפי עסקים במאה הקודמת והעשורים האחרונים בישראל ובעולם העלימו עיין מההתפתחות הטכנולוגית שהחלה לכבוש אותנו משנות ה-80, התעלמו והתרסקו במהלך השנים, אני יודע שאזור הנוחות של כל העסקים בישראל הוא מאד נוח מאשר לחשוב קדימה ולחזות את סופות הטורנדו המתקרבות, כל עסק או חברה בתחומה. היום שאנחנו כבר יותר חכמים ואנחנו מודעים למצב שבו העסקים שלנו נמצאים, עדיין אנו יכולים לשנות פני דברים ולבנות אסטרטגיה נכונה על מנת שהעסק ימשיך יצליח ויתחזק, שהרי האוכלוסייה גדלה, והצורך רק גבר וגובר, אבל החוכמה היא ללכת אם הזרם ולא להישאר רחוק מאחור, וזה אני מדבר על כל תחומי העסק.

מקום למחשבה

לקריאת מאמרים נוספים

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן