טוב לא ייצא לנו מייבוא מסין

טוב לא ייצא מסין

"פלישתים עליך שמשון" (שופטים טז ט) זה בדיוק ההגדרה הנכונה על מעצמת העל "סין"

רקע

אין אזרח ישראלי או בעלי העסקים בישראל שלא נוגע במעצמה ההולכת וגדלה "סין" הן עם זה אזרחים שהחליפו את הרכישות בשווקים ישראליים לרכישות באתרי האינטרנט בסין או קשרים עם סוכנים מקומיים בסין הרוכשים עבורם מכל הבא ליד לבניית בית או ריהוט בית והן עם זה עסקים אשר החליפו ייצור בייבוא של מוצרים מכל סוג ובכל קטגוריה עסקית קיימת והן עם זה השתלטות טוטאלית על חברות ענק בישראל כדוגמה "תנובה" "הפניקס" "הרכבת הקלה" ועוד רבים וטובים אחרים כולל כוח אדם סיני שמוזרם לארץ ועוסק בעבודות השחורות שפעם עבדו בהם שכנינו הערבים. זה בישראל.

מה קורה בעולם?

מה שקורה בישראל זה בדיוק מה שקורה בעולם הגדול, לדוגמה אציין את יבשת אפריקה, הסינים השתלטו על יבשת אפריקה, התחברו לקבוצות כוחניות כמעט בכל מדינה לדוגמה זימבבואה שם ממש מנהלים את המדינה תוך שהם משתלטים על אוצרות הטבע ומנשלים את אזרחי המדינות האלה מפיתוח אוצרות הטבע שלהם לרווחתם ומשאירים אותם עניים מרודים. יותר מזה אזרחים סיניים נשלחים לכל העולם על מנת לבדוק השקעות והשתלטות על תאגידי ענק. (לא גורף)

כבר היום סין נמצאת בכל מקום, סין שולטת כמעט בכל מדינה אם במוצרים, בתעשייה, במסחר, בנדל"ן  באנרגיה קיימת ומתחדשת ולמעשה בחוכמה רבה תוך ניצול כוח האדם הזול במדינה היא משקיעה מיליארדי דולרים בעולם כולו.

ייבוא מסין
Container cargo ship carrying container for business freight import and export, Aerial view container ship arriving in commercial port.

ראו כיצד סובל היבואן הישראלי?

כמי שעוסק בייעוץ עסקי אני יכול להצהיר חד וחלק הכול ייבוא, גם הנמלים החדשים הנבנים בחיפה ובאשדוד לא יספיקו לקלוט את סחף הייבוא שמגיע בעיקר בסין, כל יבואן ישראלי סופג בחודשים האחרונים עליה דרמטית של מחירי ההובלה, מה שלפני שנה שולם על מכולה ייבוא מהמזרח 2000$ היום המחיר הגיע ל-17.000$ וזה עוד כלום, קשה להשיג מקום על צי האוניות המגיעות מהמזרח ומוצרים מתעכבים חודשים הן בנמלים הסיניים כתוצאה מהקורונה והן בקליטה פה בישראל של המכולות, יש יבואנים שמחכים 4 חודשים לשחרור מכולות, המלאים אוזלים, ועסקים מתרסקים כתוספת לכל המצב בו נמצא כבר המשק הישראלי. הגיע מצב שחברות עמילי המכס מבקשים מהיבואנים למצוא להם תחליפים במדינות חוץ מהמזרח או לחילופין הובלה באוויר שזה יקר מאין כמותו. מאחר והתחרות בארץ היא מטורפת, השפע וההיצע גובר על הביקוש, וגם ככה הוצאות התפעול של העסקים כאן בישראל גבוהים, קשה מאד להעלות מחירים ברמה שתכסה את ההוצאה הגולמית והתפעולית, וחלק מהעסקים משלימים את הפערים האלה ע"י הלוואות שזה מסוכן כמו אש בשדה קוצים.

אנו זוכרים את ניסיון ההשתלטות במלחמת העולם השניה

כולנו זוכרים את ניסיון ההשתלטות של גרמניה במלחמת העולם השנייה, ועלינו לזכור ש"סין" היא מעצמה מגרעין קומוניסטי, והפעילות שלה בהשתלטות כלכלית על כל העולם ולא רק הצד המערבי.  אני לא יודע מי יותר מסוכן לאנושות איראן או סין, לא בכדי הנשיא טרמפ רצה לעצור את ההשתלטות הזאת בארצות הברית של אמריקה אבל בסוף נכנע ללחץ הכלכלי של הסכמי הסחר והרכישה המסיבית של הסינים בשווקי העולם להשגת חומר גלם ומיידע טכנולוגי. אני לא רוצה לחשוב מה יקרה עוד 30 עד 50 שנה קדימה היכן ימצאו ילדינו, נכדינו, והנינים שלנו ימצאו את עצמם עם המעצמה הדיקטטורית והקומוניסטית כאחד והעומדים בראשה בהווה ובעתיד.

חפצי חיים אנחנו  

לא מספיק שהטכנולוגיה המתפתחת לא רק בסין אלא בכל העולם כולל ישראל מביאה עלינו עולם המחליף כוח עבודה בסקטורים רבים כפי שאנו חווים היום כמו מכונית ללא נהג (מה נעשה עם אלפי נהגי המוניות לדוגמה) רובוטים המחקים פעילויות של בני אנוש כאשר הבינה המלאכותית הולכת ותופסת מקום נכבד בתעשייה המודרנית ועוד אלפי פעילויות שנעשות היום ע"י הטכנולוגיה והמייתרת עבודה של בני אדם, טכנולוגיה שמהר מאד מכרסמת את הכנסתם של "אנשים". אולי אנו לא שמים לב כי אנו חיים את היום שגם ככה הוא קשה לחלק מאיתנו , אבל חובה עלינו להסתכל קדימה בפרט הדור הצעיר של היום והמחר בשנת 2020 התחלנו גם להבין את מה שביל גייטס בעלים של מיקרוסופט כאשר הוא דיבר על החיידקים שבדרך שגם מולם אנו צריכים להתמודד בנוסף להכול, ככל שהצויליזציה גודלת ומתפתחת כך באים עלינו דברים שלא ידענו בעבר וקשה לנו להסתגל אליהם באותה מהירות שהיא מופצת.

יבוא מסין

המזרח בכללותו

לא רק סין עומדת לפנינו על לנו לשכוח את כלל המדינות במזרח כמו הודו למשל אשר התחילה לשלוח שלוחות ברחבי העולם ומציגה תעשיה ברמה גבוהה ובמחירי "אשפה" בכלל אנו רואים היכן שבני אדם לא נחשבים ומשכורתם היא אפסית שלא כמו אצלינו או במערב מנצלות הממשלות את העובדה הזאת ובונה ומשקיע בתעשיות חובקות עולם. והכל על חשבון האזרח הקטן.

בינה מלאכו

לסיכום

המאמר הזה בא לתזכר את קוראי במציאות בה אנו נמצאים וכל אחד מאיתנו יעשה את חשבון הנפש שלו ויתכנן את עיסקו או הפעילות המקצועית והעיסקית שלו בהתאם.

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן