איך תשפיע מגפת דלתא על העסקים

איך תשפיע מגפת דלתא על העסקים

 

איך תשפיע המגפה על עולם העסקים? איך עסקים צפויים להתנהל? ומה הם סודות ההצלחה גם בתקופה זו של וריאנט דלתא? כל המחשבות שלנו בנושא, בכתבה הבאה.

3D rendering. Microscopic Covid-19 pandemic. Virus mutation.

 

להתחיל מחדש – והפעם, בבחירה חדשה ונכונה

ההיסטוריה לעולם חוזרת על עצמה, עד הרגע שהיא כבר לא יכולה לעשות זאת יותר. תבניות תמיד מוצאות דרך לשחזר את עצמן, עד שאנשים מזהים אותן ומתנהגים אחרת. היינו כבר בסיפור הזה. עולם העסקים נכנס למתח, עסקים רבים היו צריכים להתעלות, לעמוד על הרגליים ולהחליט לפשוט את כל השומן העודף, לשנס מותניים ולצעוד לקרב במצח נחושה ובעיניים בורקות. עסקים היו צריכים לעשות את מה שצריך כדי לשרוד ולשגשג – וחלקם עשו זאת. אלו העסקים שלא מפחדים מווריאנט דלתא, שלא מודאגים מההשפעה שלו על העסקים.

עסקים שכן מודאגים, אלו עסקים שטרם ראו את התבנית. שטרם ראו איך ההיסטוריה חוזרת על עצמה. אלו אנשים שמקשיבים לחדשות, מקבלים רעיון מסוים על המציאות ומרשים לעצמם לפחד עד מאוד. ואז, במקום לעשות מה "שצריך", הם למעשה מתחבאים ופועלים מתוך פחד. הפחד יכול להשפיע עלינו בשתי דרכים: לגרום לנו להביא פחות מדי מהעוצמה שלנו, או לנסות להביא יותר מדי ממנה. וכאשר אנחנו מנסים להביא יותר מדי, זו כבר לא עוצמה – זו פשוט תשישות וזה מסתיים בהקרבה עצמית ובאי יכולת להמשיך קדימה.

 

אפשר להצליח בכל מצב – השאלה כמה אנחנו מוכנים לזה

אי לכך ובהתאם לזאת, האנשים שבאמת הולכים להצליח, מבחינה עסקית, גם בחלוף התקופה של וריאנט דלתא יהיו אלו שלמדו לסמוך על עצמם. שיצאו מהתבנית ההיסטורית של אתגר חיצוני, שמפציע לפתע ואז יש בהלה בשוק. הם לא מסתכלים על השוק, הם מסתכלים על עצמם והם בודקים מה הם יכולים לעשות כדי להתקדם. כן, מדובר באנשים שמשנסים מותניים, ורואים מה הם צריכים עכשיו. חלקם ממציאים תוכניות עסקיות חדשות, חלקם מפתחים מיקוד חזק מתמיד, חלקם מוותרים על כל מה שלא הולך לשרת אותם בתקופה הקרובה וחלקם מקבלים תמיכה מקצועית מיועצים ומלווים עסקים שיודעים את הדרך, שראו את התבנית, שראו איך ההיסטוריה חוזרת על עצמה.

 

לקבל עזרתם של מדריכים ויועצים לדרך

הבה נודה באמת: אם אנחנו לא יודעים להבדיל בין אשליה למציאות, אנחנו יכולים להיוועץ באנשים שאכן יודעים להבדיל. אולי מדובר באנשים שכבר עשו את הדרך, שלמעשה ראו כל מיני אתגרים עסקיים בחיים שלהם – כולל וריאנטים שונים של מגיפות, ועדיין הצליחו לבנות עסק משגשג. צריך להבין איך הם חושבים, איך הם מתייחסים למציאות ולהבין איך אנחנו פותחים בתוך עצמנו את אותו הדבר.

על כן, לפני שאנחנו מתייחסים להשפעה האפשרית של דלתא על עולם העסקים, אנחנו יכולים לראות איך בעלי עסקי יכולים לבודד את ההשפעה הזאת, להביא השפעה אחרת – פנימית יותר, מתוך עצמם, מתוך העוצמה האישית וסט הכישורים המפותח והמתפתח של עצמם, ובכך לבנות מומנטום גם בתקופה של אתגר. ואת זה כאמור, ניתן לעשות כאשר מפסיקים לפחד, בודקים מה באמת רוצים לעשות ומתמקדים על הצלחה. מי שמתמקד על פחד פשוט לא עושה מה שצריך כדי לגדול. הוא נותן לאשליות לנהל אותו והולך בדרכים עקלקלות.

עסקים
Business man holding light bulb

מה גוגל מספר לנו על השפעת וריאנט דלתא בעולם העסקים (נכון ליולי 2021)?

אם נסתכל בגוגל, איך וריאנט דלתא השפיע על עולם העסקים עד כה, נוכל לראות שיש חברות שפשוט מעכבות את החזרה למשרדים. כלומר, אנשים נשארים בבית. האם זה טוב? האם זה רע? ובכן, אנשים שאוהבים לעבוד מהבית, הם אלו שישמחו מזה במיוחד. ייתכן שזה ישפיע באופן חיובי על התפוקה שלהם, מה שיכול להיות מאוד חיובי עבור העסק. למעשה, יש שיגידו שהמודל של עבודה מהבית, יכול להיות מתאים והולם יותר מהמודל של עבודה מהמשרד. ועם זאת, אולי יש כאלו שבהחלט מתפקדים יותר טוב במשרד, שזה תומך את התפוקה שלהם. אי לכך ובהתאם לזאת, חברות ועסקים המעסיקים עובדים שנהנים לעבוד מהבית, יכולים לקבל בוסט בתפוקה שלהם גם לתקופה הזאת בה עובדים ממשיכים להישאר בבית ולא חוזרים למשרד.

ההשפעות של עבודה מהבית יכולות לכלול בידוד, בלבול בארגון עצמי ועל כן בתפוקה, תחושת ניתוק וחוסר חיבור לרוח הארגונית של החברה. על פי כן, מדובר באתגרים שפשוט מתעוררים כתוצר מן המערך שאנשים שעובדים מן הבית יכולים להימצא בו. חברות שמזהות שעובדים מפיקים פחות, יכולות לשנס מותניים, כאמור ולבדוק מה הן יכולות לעשות כדי לשפר את יכולתם של העובדים להתמודד עם המצב ובכך ליזום וליצור יותר עבור החברה.

עסקים

 

הכל בראש –  למנף את עצמנו להצלחה

כתבות נוספות בנושא מספרות לנו שדמויות בבנק ישראל נשארות אופטימיות לגבי הגדילה במשק לשנת 2022, וכתבות אחרות מספרות לנו שמשקיעים בבורסה בארה"ב הפגינו קצת סימני חרדה ונטשו כל מיני אפיקי השקעה שעד כה היו סממן לשוק חזק ובריא. ועל כן נאמר שוב – ההיסטוריה חוזרת על עצמה ומי שלא רואה זאת עלול לפעול באותן תבניות ישנות, עד שיחליט לפעול באומץ ולבחור מתוך מה שנכון ואמיתי.

כך או כך, ההשפעה של התחזיות האופטימיות של בנק ישראל יכולות להיות אמון גבוה באופן יחסי בהתנהלויות עסקיות מה שיכול להשפיע על אשראי לעסקים ובכלל, על התנהלותם של צרכנים והנכונות שלהם לרכוש שירותים ומוצרים. ואילו ההשפעה של התחזיות הפסימיות על השווקים בארצות הברית יכולה לגרום לאנשים מסוימים לחשוב שצריך להתנהל בזהירות ולבדוק אילו מקורות השקעה וצריכה הם המתאימים ביותר בעת זאת.

קראו עוד

מה זה יועץ עסקי

לשחק את המשחק הפנימי – ולהבין מה השוק באמת צריך

אין מדובר באתגר גדול במיוחד. גם אם יש משקיעים שמקדישים תשומת לב יתרה למקומות בהם הם משקיעים את הכסף שלהם, עדיין מדובר במשקיעים שהולכים להשקיע אותו במקום כלשהו. ומי שיודע לדבר איתם, להבין את הפחד שלהם ולהוביל אותם באומץ ליעדים מיטיבים וראויים להשקעה עדיין יכול לעשות איתם עסקים. למעשה, ההשפעה העיקרית של התנועות בשווקים, מעבר לכך שעסקים כעת צריכים להתמקד, להבין את הלקוח יותר מתמיד ולהציע ערך בצורה יותר ממוקדת ויצירתית – היא ההתמודדות עם הפחד.

להכיל ולראות את הפחד של עצמנו, ולהכיל ולראות את הפחד של הלקוחות שלנו. אלא, שזה תמיד היה שם המשחק. גם בזמנים שלא היה ולא יהיה בהם קורונה, עדיין יש משחק של לשרת את הלקוח, את השוק. להבין מה העולם צריך ולספק לו את זה. אין שום דבר חדש. אנחנו לא חיים בוואקום, אנחנו לא צריכים ליצור איזה מוצר או שירות ולנסות לנחש מי ירכוש את זה. בתהליך עסקי ברור ויציב, אנחנו למעשה מסתכלים מה השוק צריך, ומתוך כך בונים מוצר. ואין זה שונה גם בתקופה בה חולף לו ווריאנט הדלתא.

הדרך האמיתית להצליח בעולם העסקים – לא משנה מה קורה "בחוץ"

אנחנו עדיין יכולים לראות מה שלומם של אנשים, מה הם צריכים, באיזו שפה הם מדברים ואילו בעיות אנחנו יכולים לפתור להם. ועם זאת זה ידרוש מאיתנו לפרק את התבניות הקודמות, להבין שההצלחה שלנו תלויה בנו ולהיעזר במדריכים שעשו את הדרך – באם אנחנו מרגישים שאנחנו צריכים ורוצים את התמיכה העסקית והרגשית הזאת.

ניתן ליצור עימנו קשר לפרטים נוספים כדי לראות איך ניתן לקדם את העסק שלך לדרכים יעילות, יצירתיות ומוקדשות להצלחה – לא משנה אילו אתגרים יש שם בחוץ, ולקדם את השאיפות, התשוקות וההצלחה הטבעית במסלול העסקי הייחודי שלך.

 

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן