התייעלות עסקית בתקופת החגים

התייעלות עסקית בתקופת החגים

 

בספטמבר 2021 תחול עונת החגים ועל פי כן יהיו כ-13 ימי עבודה זמינים. מדובר על כ-17 ימים בהם לא תתרחש פעילות עסקית, או לפחות באופן מופחת. איך הדבר ישפיע על ההתנהלות העסקית ומה ניתן לעשות כדי להגדיל הכנסות כמו גם לצמצם הוצאות?

להוביל את הלקוח לארץ המובטחת

בעל עסק הוא מורה דרך. הסיבה לכך, כי הוא מספק שירות או מוצר עבור הלקוח. והלקוח הוא תמיד הגיבור, תמיד במסע, תמיד צריך משהו כדי להתקדם. על כן, בעל עסק מצליח יהא זה שיישאר מודע לצרכיו של הגיבור לאורך המסע ויידע לספק אותם בזמן המתאים. זו למעשה הסינרגיה בין עסקים ללקוחות, בין מדריכים לגיבורים. אחריותו של מורה דרך, היא למעשה להיות מודע לדרך. לכל הפחות – של עצמו. בעלי עסקים מצליחים, הם אלו שמצליחים לזהות מה הדרך מבקשת מהם. הדרך חכמה מן ההולך בה. ובמקרה שלנו, הדרך מובילה אל תקופת החגים.

חופשות החג והמשמעויות העסקיות לעסקים שמעסיקים עובדים

שכן, חודש החגים בשלהי ספטמבר יכול להתאפיין במספר מופחת של ימי עבודה. מה המשמעות של זה? ובכן, אנשים שעובדים בעבודה שכירה ממשיכים לקבל משכורת גם אם הם לא עובדים (ושלל בונוסים אחרים), ואנשים שממשיכים לעבוד בחגים מקבלים למעשה יותר שכר. כך שאין לנו בעיה במגזר הפרטי. אנשים נהנים מכל ההטבות הכלכליות ואפילו במיוחד. יתרה מכך, לאור כל המבצעים בתקופת החגים, אפשר שהכסף שלהם פשוט קונה יותר. כך שבאופן כללי אנשים יכולים להחזיק ביותר כוח קנייה בתקופת החגים.

מנגד, עבור המגזר העסקי, מדובר על עסקים שלא אמורים לעבוד בחגים. שאם יש להם עובדים – הם גם לא אמורים לעבוד בחגים, ואם הם יעבדו אז אפשר שהם יקבלו יותר כסף בעבור שירותיהם. כך, שבתקופת החגים, עסק שמעסיק עובדים יצטרך לשחרר אותם הביתה או לשלם להם יותר. יתרה מכך, עסק שנמצא בהתקשרויות עסקיות עם עסקים אחרים, יכול לגלות שאין לו עם מי לדבר וזאת באם העובדים של אותו עסק פרשו גם כן לביתם בתקופת החגים. זה לא בהכרח המצב, שכן הבעלים של אותו עסק יכול להמשיך את ההתקשרות באם הוא רוצה וסביר שיישארו אנשים זמינים. זה מאוד תלוי במידת האחריות, הפתיחות והנכונות לנהל עסקים גם בתקופת החג.

פחות עובדים, אך יותר רוכשים

כך שאם נסכם את כל שאמרנו עד כה, בתקופת החגים אפשר שתהיה זמינות מופחתת לניהול מגעים עסקיים עם עסקים אחרים, ושעובדים בשכר יקבלו יותר שכר ו/או פשוט לא יעשו את מלאכתם במסגרת העסק. זאת כי הם פשוט לא נמצאים בו, הם בתקופת החג. יתרה מכך, אפשר שהם יקבלו יותר שכר מהרגיל, גם אם הם לא נוכחים בבית העסק וזאת עקב קבלת דמי הבראה, מתנות מטעם העסק, וכן הלאה. כך שהמצב שיכול להיווצר הוא ירידה בתפוקת העסק (לאור כך שהעובדים לא נמצאים), עלייה בהוצאות העסק (לאור כך שהעובדים עדיין מקבלים משכורות, ואולי גם קצת יותר מהרגיל – אם כי זה לא בהכרח המצב), וסבירות פחותה לניהול עסקאות (כי עסקים אחרים לא בהכרח נמצאים בזמינות ליצירת מגעים עסקיים, באם הם גם "פרשו לחג").

אלא, שיש צד חיובי. בתחילת המאמר ציינו שעובדים שכירים אכן מחזיקים ביותר כוח קנייה בתקופת החגים. וזאת כי הם חשופים ליותר מבצעים, יש להם יותר זמן פנוי והם יכולים לקבל הטבות פיננסיות שונות מהחברות בהן עובדים כמו גם מגופים אחרים בתקופת החג. על כן, יש מי שיקנה את מה שהעסק מציע, כל עוד העסק יודע להנגיש זאת ללקוחותיו בתקופת החגים. וכאן אנחנו נכנסים לטריטוריה של להכיר את הדרך, ולדעת מה להציע לגיבור בכל רגע נתון.

 

איך גודלים ומשגשגים בתקופת החגים?

הרי, אם ברור לנו שבתקופת החגים יהיו רק 13 ימי עבודה, ושעסקים אחרים לא בהכרח ירצו "לדבר עסקים", ושהעובדים לא בהכרח יהיו זמינים לעבודה בתקופת החגים ושבאופן כללי צריך למצוא מקור הכנסה מתאים ויעיל – מה אנחנו יכולים לעשות? ובכן, ראשית כל, להכיר בזה שאלו הן תנאי הדרך ברגע נתון, אם הם באמת תנאי הדרך. שכן, עסק שמוכר קורסים דיגיטליים לא צריך עובדים, והוא יכול לעבוד כל השנה לא משנה איזה חג יש, וכמה "ימי עסקים" יש בחודש נתון. על כן, יש מצבים שזה פשוט לא משנה מה קורה במשק. להפך, בתקופת החגים ישנה אפשרות דווקא לקדם מכירות לאור כך שלאנשים יש זמן פנוי ויש תדר של חגיגה.

כך, שבשלב הראשון אנחנו מכירים באתגרים העסקיים שיכולים להתהוות בתקופת החגים, ובכל תקופה אחרת. אם נשאל את דורון עמית מה הוא היה ממליץ ללקוחותיו, סביר שהיינו שומעים שהוא היה מייעץ להם להקטין התחייבויות ולהגדיל הכנסות. שעל פניו זה נשמע רעיון טוב, ועל כן נשאלת השאלה – איך עושים זאת?

ובכן, יש כל מיני סוגים של הוצאות שניתן לצמצם:

  1. החזרי הלוואות
  2. תשלומים לספקים
  3. חבויות מס
  4. הטבות לעובדים
  5. הוצאות שוטפות

וכן הלאה. הבה נסקור כל אחד מהן בקצרה.

צמצום החזרי הלוואות

הכיצד ניתן לצמצם החזרי הלוואות? ובכן, אם לעסק נתון יש מספר מסוים של הלוואות, שכל אחת מבקשת החזר בשיעור ריבית אחר, נוכל פשוט לאחד אותן לכדי שיעור מיטיב אחד. במקום לשלם 10% ריבית על הלוואה אחת, 15% על אחרת ו-2% על אחת אחרת – נוכל פשוט לשלם 2% על כולן. כיצד נעשה זאת? ובכן, תהליך של איחוד הלוואות יכול לאפשר זאת והוא מתרחש כדרך לקיחת הלוואה אחת שתכסה את כל שאר ההלוואות ותהיה בתנאים המיטיבים ביותר האפשריים. ניתן להיוועץ עם בעלי מקצוע כדי לבדוק כיצד ניתן לעשות זאת.

תוכנית עסקית

חגי תשרי

גרייס מול הספקים

דרך נוספת לצמצם התחייבויות, היא לדבר עם הספקים ולבקש תקופת גרייס. גרייס משמעו, בעולם הפיננסי – דחיית מועד תחילת התשלומים. אלא, שבמקרים מסוימים (כמו במקרים של לקיחת הלוואה), הגרייס דוחה אמנם את מועד תחילת התשלום אך הוא משקלל את התשלום שהיה אמור להתבצע לתוך שאר התשלומים. כלומר, אם יש לנו 10 תשלומים שווים של 900 ₪, ודחיתי את הראשון מבניהם – אז אותם 900 ₪ צריכים להתפרס עכשיו על פני 9 התשלומים הנותרים. כך שכל תשלום נותר, במקום לדרוש 900 ₪, למעשה ידרוש 1,000 ₪.

זאת במקרה שתנאי ההסכם מייצרים זאת, שכן לא בהכרח שדחיית התשלומים מול הספק תגרום לגרירת התשלומים להתפרס כך על תשלומים עתידיים. אפשר לברר זאת באופן אישי ולבדוק. נוסף על כך, אם מבקשים תקופת גרייס, יהיה נכון לדחות בכמה חודשים את תחילת מועד התשלומים – ולא רק בחודש אחד. זאת כדי לתת זמן רב יותר להתכונן ולהכין את העסק לשלם את אותם תשלומים.

הקטנת חבויות מס דרך מימוש זכויות

מעבר לזה, ניתן להקטין חבויות מס על ידי התייעצות עם רואה חשבון ו/או מומחה מס. זאת כדי לראות אילו זכויות ניתן לממש, כדי לקבל קיזוז ו/או שיעור מופחת במס ואפילו החזרי מס (ניתן עד 6 שנים אחורה). התוצאה של כך יכולה לאפשר לכל בעל עסק לקבל סכום כסף גדול בהחזרי מיסים (אם זה רלוונטי), ו/או להתחיל לשלם פחות מס עקב חישוב מחדש של המס שהוא אמור לשלם לאחר שהוא ממש את כל הזכויות הזמינות לו כחוק.

צמצום הוצאות שוטפות

באשר להקטנת הטבות לעובדים – מדובר על סעיפים כמו רכב צמוד או דלקן, ושלל פריטים שבעל העסק רואה לנכון להשהות לתקופת החגים. וזאת כמובן כדי לצמצם הוצאות. ובאופן דומה, פשוט לנהל דוח מעקב אחר הוצאות ולעקוב במשך החודשים המקדימים לתקופת החגים ולראות מה מההוצאות אכן רצויות ומה לא – ופשוט לחתוך אותן לקראת עונת החגים. בייחוד אם מדובר בהוצאות שלא מקדמות את העסק בשום צורה.

הגדלת הכנסה – לעבור לדיגיטל

ולבסוף, כמה מילים על הגדלת הכנסה. עלינו להבין איך ניתן לעזור "לגיבור", ללקוח הפוטנציאלי בתקופת החגים, מה ניתן להציע לו כדי להגדיל את ההכנסות. באם העובדים נשארים בבית בתקופת החגים, או שאין אישור חוקי לנהל עסקים ומה לא, אפשר להפעיל פלטפורמות אינטרנטיות כדי למכור מוצרים ושירותים ובכך להמשיך לעשות כסף גם מבלי לגעת בטלפון ומבלי להתקשר לאף אחד. ניתן לדבר עם יועץ עסקי המתמחה בשירותים דיגיטליים כדי לראות איך ניתן להמשיך ולייצר עסקאות גם בתקופה בה אנשים נמצאים בבית.

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן