פרסום: האם כדאי לפרסם ברשתות החברתיות

האם כדאי לפרסם ברשתות החברתיות

אסון בעולם הפרסום הדיגיטלי, חברת APLE המשווקת את ה-איפונים הכניסה "אפליקציה בתוכנת האיפון המאפשרת לכל בעל איפון לחסום את הפרסומים ברשת. לפי אומדן של החברות גוגל ופייסבוק עולה כי חברת גוגל הודיע כי כתוצאה מזה ירד נפח המפרסמים דרכה ב 18 מיליארד דולר וחברת פייסבוק ב-8 מיליארד דולר.

איך זה נוגע לנו העסקים הקטנים והבינוניים?

אין ספק כי רוב הקהל הישראלי מחזיק בסמארטפונים מסוג איפון של APLE, ואין ספק (כך מפרסמות החברות גוגל ופייסבוק) שמשתמשי האיפון יעדיפו לא לראות פרסומות על צג הסמארטפון שלהם מה שמפחית דרמטית את מרחב הפרסום של העסקים הקטנים והבינוניים (כמובן גם הגדולים).

לעסקים הקטנים והבינוניים פרסום בפייסבוק הביא להם לקוחות לעסקם, ואילו עם ההפחתה הדרמטית של צופי הפרסומות באיפון נכנס שוק הפרסום לאנדרלמוסיה מלאה כאשר אף מפרסם לא יודע כמה אנשים "לקוחות פוטנציאלים" ו"לקוחות פעילים" יראו את מסרי הפרסום של עסקם ועלות ההשקעה שלהם מול התועלת "נעלמת".

עוד הבנתי כי גם נושא ה-REMARKTING  (שיטת העקוב אחרי הלקוח) דהיינו לקוח נכנס לאתר כלשהו ואז האתר מדביק לו "עוגייה" דהיינו קוד אשר ילכוד את הלקוח באתרים שלגוגל או לפייסבוק ושותפותיה יש הסכם שיתוף פרסום  ובעקבות הכנסת האפליקציה בסמארטפונים של APLE כתוצאה מחסימת הפרסום ע"י הלקוח "בקליק אחד"  אזי רוב נושא ה-REMARKTING פשוט לא יהיה בו צורך או כול עסק צריך לעשות חישוב מחדש האם כדאי לו להשקיע את אותו סכום שהוא משקיע כעת בתחום ה-REMARKETING (נכון שהחיוב ללקוח הוא רק שהוא לוחץ על המודעה אבל יש משרדי פרסום במדיה אשר גובים תשלום על השירות הזה.

עד כמה שידוע לי "פייסבוק" הכניסה "פיצר" אצל המפרסמים שלה המבקש מהלקוח כן לקבל פרסומות אך היא לא בטוחה שהלקוח הסופי יקבל את בקשתה (איך היא עושה זאת הלכה למעשה תוכלו לקרוא  במדיה.

עסקים קטנים עסקים בינוניים ואפילו גדולים כולם בסירה אחת

נתונים סטטיסטיים

לפי נתוני "קנאליס" שהתפרסמו בדיגיטל של ווינט עולה כי בשנת 2020:

סמסונג  37% מהשוק      צמיחה של 1%    בשנה

שיאמי   29% מהשוק      צמיחה של 29%  בשנה

איפון     28% מהשוק     צמיחה של 247% בשנה

אז נכון שAPLE הייתה במקום השלישי בחלק משנת 2020 אבל הגידול הדרמטי שלה הנובע מהסמרטפונים החדשים שהוציאה לשוק מעלה אותה גבוה מאד בכל מה שיקרה בעתיד.

לפי נתוני FLURRY המתפרסם בכלכליסט

הרי שבישראל יש קרוב ל-3 מיליון משתמשי סמארטפונים מה שאומר ש-קרוב למיליון משתמשים הם פוטנציאל לחסימה של פרסומות-וזה הרבה, גם אם נשקלל את קצב הגידול של המותג בשנת 2021

אז מה יעשו רוב חברות הפרסום הדיגיטלי שצמחו כפטריות לאחר הגשם?.

אין זה סוד שסף הכניסה לעסק המשווק פרסום ברשתות החברתיות הוא נמוך מהן כמוהו. הוא יכול לעבוד מהבית ולהעזר במיקור חוץ, הוא יכול לפתוח משרד ולהעזר בעובד שתיים אם כבר יש לו לקוחות, ולכן יש היום ריבוי בתחום בדיוק כמו בשאר הקטגוריות העסקיות כולל ייעוץ עסקי.

השאלה איך מאבדים מיליון לקוחות בשטח הפרסום (ואולי פחות) (ואולי יותר) שהרי קצב הרכישה של סמארטפונים בישראל הוא גבוהה.

מה? האם נחזור למדיה המודפסת שכבר אמרנו עליה "קדיש" האם נחזור לרדיו שהוא טוב לנישות מסוימות אבל הפרסום בו יקר ולא מתאים לעסקים קטנים, או שאולי הרשתות החברתיות הפופולאריות ימציאו (עוקף APLE ) האמת קצת קשה לי לנבא מה באמת יקרה אבל בדבר אחד אני בטוח, חברות הפרסום יצטרכו להתאים את עצמם לתקופה החדשה כי אף אחד לא מבטיח לנו כי שאר ענקי יצרניות הסלולר לא ילכו בעקבות APLE.

התוצאות הסטטיסטיות בשימוש סמרטפונים בישראל

דורון! מה אתה מציע?

  1. לא להפסיק את הפרסום ברשתות החברתיות
  2. הרשתות החברתיות לא נס ריחם ההפך. הם גדלות.
  3. להקטין את התשלום החודשי לרשתות החברתיות.
  4. 4.      כל עסק באשר הוא ובאשר הקטגוריה שהוא עוסק למצוא אפיקי פרסום נוספים כמו חלוקת תלי דלת בעסקים אזוריים, לפרסם בירחון הקטן של כל ישוב או עיר באם העסק הוא שכונתי או אזורי.
  5. עסקים קצת יותר גדולים יכולים לפרסם פעם בחודש במקומונים של רשת שוקן או ידיעות אחרונות.
  6. להשקיע יותר בפרסום במנוע החיפוש של "גוגל" בגישה של "PPC" מאחר וידוע שרוב האנשים המבקשים שירות או מוצר פונים למנוע החיפוש של "גוגל" ושם אתם צריכים להיות, בעמוד הראשון.
  7. לגבי פרסום אורגני ב"גוגל" הרי שאם מדובר בעסקים שכונתיים ואזוריים כדאי להשקיע בקידום אורגני עם ביטויים של "זנב ארוך" הווה אומר לדוגמא: במידה ומדובר ביועץ עסקי באשקלון, המודעה תהיה "יועץ עסקי בשכונת אפרידר באשקלון" ואם מדובר בעסק המוכר מוצרי חשמל בנתניה המודעה צריכה להיות "מרכז החשמל בשכונהX בנתניה" למילות מפתח כאלה יש סיכוי להתברג לעמוד ראשון. ואם אתם עסק ארצי ולא בוער לכם מכירות כתוצאה מהפרסום כאן ועכשיו כדאי להשקיע ב"גוגל" במילות מפתח עם תחרות גבוהה ובמילות מפתח עם זנב ארוך (אתם כבר יודעים מה זה)
  8. רוצה לספר לכם שלי כיועץ עסקי לקח 8 שנים להגיע במילות מפתח מרכזיות לעמוד הראשון, קידום אורגני דורש הרבה מאד סבלנות ויצירתיות.
מה חוזרים למדיה המודפסת

ונקווה לטוב ולמכירות גבוהות למרות הפעולה של APLE

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן