בכתבה זאת אני לא בא בהצהרה קטגורית כי כול מי שיש לו חנות או עסק ברחובות או מרכזי הקניות בישראל, יסגור אותו עכשיו ויעשה מעבר אל החנות הווירטואלית קרי האינטרנט. לא. לא זו הכוונה. את חווית הקנייה בקניון, או במרכז הקניות לעולם לא נצליח להעלים מהצרכן הישראלי (או העולמי) אך בהחלט אנו יכולים להתכוונן לכוון אתרי האינטרנט כמנוף עסקי להוסיף לנו לקוחות חדשים, ולהשתמש באינטרנט כפלטפורמת מכירות כהתייחסות לאינטרנט כבמה המרכזית.
כ-יועץ עסקי מאד התרשמתי מהשקת האתר של חברת "קסטרו" בין מותגי האופנה המובילים בישראל אשר הקימה חנות אינטרנטית כדוגמת אחיותיה בעולם הגדול, וזאת למרות שרשת "קסטרו" פרוסה ברמה יפה בכול קניון או מרכז קניות בישראל, וזאת למרות שרשת "קסטרו" היא רשת מרוויחה, וזאת למרות שעדיין לקוחות הצורכים אופנה יסתובבו בקניון או במרכזי הקניות בכדי ליהנות מחוויית הקניה, מהמדידה, מזה שהחבר או החברה יחוו את הדעה וכיו"ב. למרות כול זה לקחה החברה צעד קדימה והקימה את החנות הווירטואלית באינטרנט.
נהוג לחשוב, והאמת שזה נכון, כי חברה אשר יש לה אתר אינטרנט אזי יכולה למכור את מוצריה במחירים נמוכים יותר, בתחום האופנה זה נכון לגבי כול הרשתות בעיקר מחו"ל כמו GAP, ADIDAS,NIKE'BANANA REPABLIC,TOMY והרבה אחרים. האמת שרכישה במחירים מוזלים באינטרנט עושה הגיון גם לצרכן שהרי הוא מקשר שבאינטרנט אין עלויות המועמסות על מחירי הבגדים הנמכרים בקניונים או בחוצות המרכזים הסואנים.
כ-יועץ עסקי, בחנתי כמה חברות אשר מציעות באתר האינטרנט הנחות משמעותיות למרות שיש להם מרכזי מכירה לדוגמא: השכרת רכב ב" שלמה סיקסט" 15% הנחה. שירותי ממשלה כמו הוצאת חדרי מלון בהנחה של עד 30%. הנחות בבנק לאומי על פעולות מקוונות. הנחות בביטוח של עד דרכון ב- 25% הנחה. נסיעה באוטובוס לאילת בהנחה של 15% .מכשירי סלולר בהנחות. הנחות בביטוח של עד 35%. רכישת ספרים בסטימצקי של עד 15% ועוד רבים וטובים המציעים הנחות משמעותיות ברכישה באתרי האינטרנט.
בעלי עסקים בישראל קטנים כגדולים חייבים להפנים את המאמצים שצריכים לעשות על מנת להופיע בבמת הפרסום העכשווית, זאת ועוד בנוסף למיליוני מכשירי הסמארטפון שנוספו לאביזרם האישי של כול צרכן וצרכן ושפע הפרסומות הקופצות לו או בחיפוש אחר מוצר או שירות נדרש.
כן, אנו מוצפים באינפורמציה, אנו מדליקים את ה-WAZE שלנו בכדי שיוביל אותנו למחוז חפצנו ובדרך קופצות לנו הצעות מהצעות שונות לאורך הדרך, אנו נמצאים במיקום מסוים ואז יודעת האפליקציה להקפיץ לנו שם של מסעדה או פיצרייה קרובה כאשר רירי הבטן עולים לנו למעלה וכבר דורשים לנגוס באיזו ארוחה כזאת ואחרת.
זה העולם שאנו נמצאים בו, ובעלי עסקים חייבים, אבל חייבים לדעת להיעזר ביועצים עסקיים על מנת שימשכו קהל לקוחות דווקא אל בית העסק שלהם.
חייבים לשמוע איך לקדם את העסק שלכם
דורון עמית יועץ עסקי