מעבדות לחירות תעסוקתית

ליווי עסקי לעובד, בדרכו לעצמאי

כיום, כאשר אנשים רבים נמצאים בביתם – אנשים רבים אינם תרים את הרחובות, ואינם רוכשים בדיוק את אותם שירותים ומוצרים כבעבר. לכן, עסקים רבים, שהיו רגילים לחוות תזרימי הכנסה ומזומנים במידה מסוימת, מגלים שתזרים המזומנים שלהם השתנה – עקב כך שהרגלי הרכישה של העולם השתנה כעת.

לפי כך ובהתאם לזאת, עסקים רבים, משחררים עובדים מהמשך העסקה, בבית העסק. הסיבה לכך היא כפולה. סיבה אחת, היא שכאשר עסק מכניס פחות כסף, באופן טבעי – הכסף שנועד לתשלום המשכורות, נמצא גם הוא בפיחות. והסיבה השנייה, היא שכאשר עסקים מכניסים פחות כסף, הם כנראה מוכרים פחות מוצרים ו/או שירֶותים, ובמקרה כזה – הסיבות שלהם להחזיק עובדים, אכן משתנות, כך שהצורך בעובדים מופחת, גם כן, לפחות באופן זמני.

המצב החדש, מבקש הסתגלות מצד עובד, ומעביד – וחלק מהסתגלויות הללו הן שינוי, הסבה, או/ו תזוזה של מעמד העובד, לכדי עסק עצמאי, המעניק שירות – לעסקים אחרים. עסקים אחרים, שעבר היו מבקשים להעסיק אותו – וכיום מבקשים לשכור את שירותיו. זוהי התזוזה שנסקור במאמר זה.

מעובדים לשכירים

למעלה ממיליון מובטלים

במדינת ישראל, כיום, יש מספר דו ספרתי של אחוזי אבטלה. מדובר במספרים שעולים כנראה על מיליון איש, שנמצאים ללא פרנסה יציבה וקבועה, במגזר השכירים. הסיבה לכך ברורה, ותוארה במקטע הקודם. חלק מהאנשים נהנים מן הרגע הזה, ומנצלים את הזמן למפגש פנימי, עם עצמם ויקיריהם – כמו גם נהנים מן דמי האבטלה שבאים ונכנסים.

וחלק מהאנשים, היו רוצים לצאת מביתם, ולחזור לשגרה מסוימת של פעילות. במידה והדבר נכון להם, ומדויק להמשך מסלולם – אפשר לבדוק כיצד אותם אנשים היו יכולים לחזור לפעילות מקצועית, כבשגרה.

הכיצד, למעלה ממיליון אנשים, שלכאורה נמצאים כיום בסטטוס 'אבטלה', יכולים לחזור לעבודה, לו היו רוצים בכך – בתקופה בה העסקים בהם עבדו, כבר לא מגייסים?

מעבידים ללא עובדים

הבה נקיף בחזרה לעניין שהתחיל את כל זה. הרי מה היא הסיבה לכך שלמעלה ממיליון אנשים לכאורה, נמצאים כעת בביתם? היא הסיבה שנחזור אליה כעת. היא אינה הקורונה, היא אינה עצם הישארותם של אנשים רבים בין כותלי ביתם. הסיבה היא שמעבידים רבים, פיטרו עובדים רבים.

כן, הקורונה תרמה לכך, ועצם כך שאנשים רבים לא רכשו מוצרים ו/או שירותים רבים, אכן תרמו לכך. ועם זאת, החוליה האחרונה בשרשרת, טרם פיטורי העובדים – הייתה מצד המעסיקים. הם החליטו לצעוד את הדרך המקצועית שלהם לבד, ללא עזרה מבחוץ, ומבפנים. הם, בעצמם, לבדם.

ובמצב כזה, למעבידים אין עובדים. האם זה בסדר, כי יש להם פחות עבודה מבעבר?
כן, עקב כך שאנשים רוכשים פחות שירותים ו/או מוצרים, האם זה אומר שמעבידים אינם צריכים עוד עובדים? האם הם יכולים לנהל את כל "עומס העבודה", בעצמם?

אולי כן, אולי לא. ועם זאת, השאלה עצמה מציבה הנחה – שאותם מעבידים, אכן מכניסים כסף. הרי, אם הם מעבידים, סימן שיש להם עסק, שהם מנהלים בו – ואם העסק עודנו קיים, סימן שיש לכך הצדקה. סימן שיש כאן הכנסה. ואפשר, שמעבידים מסוימים, אם כך נבחר לקרוא להם – יבחרו שלא לעשות את כל העבודה בעצמם – בין אם הם רוצים ונהנים מכך, ובין אם הם היו מעדיפים שלא לטרוח – אפשר שאותם מעבידים היו מעדיפים בכל מקרה – להאציל הלאה את העבודה, עצמה – לאנשים שיעזרו להם עימה.

ועם זאת, לאותם אנשים, מעבידים, אין עובדים – שיתמכו בהם בכך, שיילכו איתם את המסלול. אז כיצד יעשו זאת?

הרבה עובדים מפוטרים

מאמרים אחרונים שעלו בנושא

מה זה השטויות האלה? משבר נוראי ושמו "קורונה"
איך עסקים מתארגנים אחרי מגפת הקורונה
כיצד תשפיע מגפת הקורונה על העסקים הקטנים בישראל
כיצד משפיע או ישפיע המצב הפוליטי על העסקים בישראל

עובדים עם עסקים

התשובה המתקבלת לכך, נתונה באופן טבעי ובאופן אורגני בתופעה שקיבלה דרור בתעשיות שונות זה זמן רב. אנשים שצברו וותק, ניסיון ומומחיות בתעשיה, יכולים לשבור לדרך משל עצמם, ולהתנתק מן החברות הגדולות (או הקטנות) שעבדו בהן, כדי להתחיל ולעבוד עם לקוחות בזכות, ובעזרת – עצמם, בלבד.

כך שאם בעבר היה אדם עובד עם, ובתוך מסגרת חברה, ומזוהה עם הישות העסקית – אותו אדם היה מחליט לשבור מתוך המבנה, הישות העסקית – לכדי מבנה, ישות עסקית, משל עצמו. מזוהה עם עצמו, ונותן שירותים עסקיים ומקצועיים ללקוחות משל עצמו – שהוא בעצמו היא "מביא", או "מארגן", מתוך פעילויתיו העסקיות ו/או השיווקיות.

אותו אדם, ששבר מתוך ישות עסקית גדולה, לתוך ישות עסקית עצמאית ואינדיבידואלית, יכול כמובן לעבוד עם אנשים פרטיים, לקוחות שפעם היה משרת אותם כשכיר – ולשרת אותם כיום, כעצמאי, בית עסק בפני עצמו. ואותו אדם, עובד לשעבר, יכול למעשה, לחזור אחורה – ולעבוד עם החברה ממנה פרש, כ… עסק. כן, כבית עסק.

אותו אדם, שכעת הוא בית עסק, ובעבר היה עובד באותה החברה – יכול כעת לעשות עימה עסקאות, בתור ישות עצמאית ועסקית, בפני עצמו – ולקבל על כך תשלום.

התשלום יכול להיות שונה מן המשכורת הישנה, שהיה מקבל כשכיר, כעת כשהוא עצמאי. ייתכן שהוא מקבל יותר כסף, ייתכן שפחות – זה תלוי ביכולת המיקוח, הביצוע, המיתוג ושלל גורמים אחרים, שבאים לידי ביטוי בעבודה העסקית שלו.

כך שהיכולת של אותו עצמאי-חדש (עובד לשעבר) לקבל תשלום גבוה על עבודתו, אכן יכולה להיות מושפעת מגורמים מסוימים – שניתן לשפר אותם, כדרך ייעוץ עסקי, או ליווי. נושא שניגע בו בהמשך.

שכירים במיקור חוץ

כך שאם נחזור למעביד הבודד שלנו, שאינו בהכרח בודד – ועם זאת, כנראה פועל – לבד, נגלה, שהוא יכול לקבל עזרה אם היה רוצה – מבלי לשכור עוד עובדים.

למעשה, כיום, כשהעתיד לא ידוע, וחלק מהעבידים לא יודעים אם זו תהיה החלטה נבונה מבחינה פיננסית – להשקיע בגיוס עובדים – אופציה בטוחה יותר עבורם, תהיה להשקיע במיקור חוץ. כך שעבודה שהתבצעה בעבר, בכותלי החברה, נעשית כעת מחוצה לה.

מעבידים שרוצים לקבל שירותים, שבעבר היו מוענקים להם על ידי העובדים השכירים שמגיעים יום-יום (או כל זמן מה) כדי לתת להם שירות זה, יכולים לפנות כיום למיקור חוץ, לישויות עסקיות חיצוניות – שיעניקו להם שירותים אלו.

מה שמחזיר אותנו בחזרה לעובד השכיר, ששובר לדרך משלו – כעצמאי. כיום, במקום לשכור את זמנו של אותו עובד, המעביד יכול לבחור שרק "לקנות" את התפוקה של שירותיו.

כלומר, המעביד לא משלם על תנאי פנסיה, הטבות וכו', עבור העובד. המעביד לא משלם על כך שהעובד יגיע למשרד, או יהיה בכך וכך מקומות בזמן כזה או אחר – אין בנמצא משכורת מינימום, וכו'. המעביד, משלם על תפוקה, תוצאה. ועל כך, המעביד ישלם.

עובדים במיקור חוץ

מעביד ואאוטסורסינג

כך, שכיום, כאשר מעבידים שמבקשים שלא לגייס עובדים חדשים, ולא להחזיק אותם כחלק מן הצוות – יכולים להעביר את הפרויקטים המקצועיים והעסקיים שלהם לחברות חוץ. חברות חוץ, שהעובדים השכירים (לשעבר) יכולים להקים.

כישורים מקצועיים לבניית עסק

עכשיו, הכיצד יידע עובד שכיר, לפתח ולבנות לעצמו עסק עצמאי?
מה לגבי שיווק, פרסום, מיתוג, מכירה, יישום, ביצוע, מעקב, דוחות, חוזים, וכן הלאה?

מדובר בסקילים רבים, שיש להם עומקים מעניינים – שהזמן ללמוד אותם הוא תלוי יכולת, ותלוי הבנה. כלומר, ככל שנהיה מיומנים בסקיל עסקי באופן טבעי, ונבין אותו לעומק מהר יותר – כך הזמן הנדרש כדי להתמחות בו – יהיה קצר יותר.

כמו בכל תהליך למידה, אפשר לסמוך על מורה, שיקצר אותו – וייקח אותנו לרמות ומידות חדשות של הבנה, והעמקה. ולכן, מדובר כאן על ייעוץ, וליווי עסקי – לאנשים, שרוצים לחזור למגזר העסקי – וחושבים, שהדלת הפתוחה להם כעת, היא דרך ישויות עסקיות, שהם ייפתחו עבור עצמם.

הדרך לבניית עסק טוב ובריא, מתחילה בחזון, וממשיכה בהבנה פרקטית של התגלמות הדרך. מה "תאכלס" לעשות? איך לעבוד עם לקוחות? איך לקבל אותם לעסק? מה קורה מכאן?

הכישורים המקצועיים הם בוודאי נהדרים, ועם זאת, הם רק חלק מהתהליך. ליווי עסקי, יכול לתמוך אותך להבנה מלאה יותר של מה שנדרש כדי לעמוד ביעדים עסקיים, וכיצד בכלל להציב אותם.

תודה על הקריאה, בהצלחה בדרכך.

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן