כיצד משפיע או ישפיע המצב הפוליטי על העסקים בישראל

המצב בדרום אשר בעת האחרונה התלקח והדאגה מההתחמשות של חיזבאללה באזור הצפון וכן חוסר הוודאות מאיראן גורמים לפחד, לאי שקט נפשי ואף להתקף חרד בקרב רבים מן העסקים במדינת ישראל. על פי מחקר שהתפרסם בעת האחרונה נמצא, כי יש קשר ישיר בין חרדה אשר נובעת מחוסר יציבות לעמדה פוליטית. רובכם בוודאי מגבשים דעה על הצב הפוליטי ומנסים להמעיט באידיאולוגיה ובמהלכים הפוליטיים שהנכם מתנגדים להם. מדי כמה שנים אתם אף מביעים דעה בצורה ממשית באמצעות בחירה בקלפי ובעלי תקווה שמי שתעשו בו בחירה יקבל את מירב קולות ההצבעה.

כיצד משפיע או ישפיע המצב הפוליטי על העסקים בישראל?

בכנס חירום אשר נערך לאחרונה בכנסת, בתחום של עזרה לעצמאיים ולעסקים קטנים במדינת ישראל, ביוזמה של יולי אדלשטיין יושב ראש הכנסת, שר הכלכלה אלי כהן וחברת הכנסת קרן ברק- הטיחו בפניהם בעלי עסקים רבים את הקשיים העומדים בפניהם בשל המצב הפוליטי.

הם טענו כי המצב הפוליטי שם גלגלים ביוזמות לסיוע ולקידום העסקים הקטנים וכן הבינוניים במדינת ישראל. סיוע למגזר העצמאים והעסקים הקטנים והבינוניים יהווה סיוע לכל המשק הישראלי.

המצב הפוליטי על העסקים בישראל

המצב הפוליטי אף משפיע על הנכונות של מדינות ברחבי העולם לעשות עסקים עם בעלי עסקים במדינת ישראל וראיה לכך נמצאת בתוך הדירוג אשר הוענק למדינת ישראל בפרסום של מוסדות בעלי מוניטין, כמו למשל הפורום העולמי הכלכלי או לחלופין האינדקס של החדשנות העולמית. מדינת ישראל מדורגת נמוך באופן יחסי בתחומים כמו של – הסביבה הפוליטית או הסביבה המוסדית. הדבר נובע משלושה גורמים – האחד, הכיבוש ממשיך להיתפס כגורם סיכון, שעלותו האלטרנטיבית רבה; השני, מעל לנוף הפוליטי מרחף בדרך כלל חרב דמוקלס המשול לבחירות חדשות, והגורם השלישי הינו המצב באזור לא יציב באופן ניכר. על פי מחקר אשר פורסם בעת האחרונה נמצא, כי במידה ויושג שלום עם הפלסטיני, יהיה במהלך עשר שנים תוצר מקומי גולמי של מדינת ישראל יותר גבוה בעשרים וחמישה אחוז, הווה אומר בשיעור של כעשרים מיליארד דולר, לעומת המצב של חוסר בשלום עם הפלסטינים.

זאת כבר הפכה לעובדה כי ענף המלונאות סובל במהלך השנים האחרונות בשל אירועים ביטחוניים והמצב הגיאו פוליטי מסביב למדינת ישראל אינו יציב או בטוח עבור תיירות ההשפעה ניכרת גם ברמה של האנטי גונזם שהמצב הפוליטי מפתח בקרב תיירים פוטנציאליים ופוגע בדעת קהל אשר מקטינה את הצ'אנס שהם יהיו מעוניינים להגיע למדינת ישראל בטווח הרחוק. מאידך, נפתחו כמה בתי מלון חדשים בעת האחרונה במדינת ישראל ועשויים להיפתח בעתיד הנראה לעין עוד מספר בתי מלון. לאור מבצע מלחמת צוק איתן שהתחולל בעזה בשנת 2014 נראה כי הייתה פגיעה באופן ניכר בכניסה של תיירים למדינה וזאת בשל איבוד של הרגשת ביטחון וכן בשל פגיעה תדמיתית של ישראל ברחבי העולם, אשר משולה למדינה כובשת.

עם זאת, מדינת ישראל שומרת על האטרקטיביות התיירותית שלה גם בזמני משבר, על ידי נכסים תיירותיים, כמו למשל – אתרים דתיים והיסטוריים אשר הם חשובים לכל הדתות, תשתיות מודרניות, מזג אוויר חם ונעים לעומת מדינות במזרח התיכון. מאידך, מרבית אתרי התיירות שומרים על יציבות בזמני משבר, בשל תיירות פנים יציבה אשר מחפה על היחסיות של הירידה בתיירות חוץ במצבים כאלו שפורטו לעיל. מירב תיירות הפנים היא של תושבי המרכז אשר נוסעים לנופש בערים ירושלים, אילת וים המלח. התפוסה בענף המלונאות בשנים האחרונות היא בשיעור של כשבעים אחוז.

השפעת המצב הפוליטי על התחבורה –

חוסר ביציבות שלטונית במדינת ישראל גורם גם להרגשה של חוסר ייצוג נרחבת בקרב הציבור וגם לפגיעה קשה ביכולת הביצוע של משרדי ממשלה – שילוב האפקטיביות הנמוכה של המערכת המבצעת והיחלשות התמיכה הציבורית בה מביא באופן ישיר לחוסר משילות, הווה אומר, לעובדה שרוב משרדי הממשלה, לרבות משרד התחבורה צריכים להתנהל על בסיס התייחסות לאירועים בעייתיים כעת ונמנעים מליישם ולפתח תכניות ניכרות לטווח הארוך עבור שיפור מהותי במציאות. חוסר במשילות פוליטית היינו כחוויית תחבורה ישראלית במצב רע, אשר משפיעה באופן מעשי על החיים שלכם.

מחקר שבוצע עבור חברת איילון מצא, כי קטע הכביש הכי עמוס נמצא בחלק הדרומי של כביש מספר אחד.

לקריאת מאמרים נוספים

טראמפ והסינים שווה קריאה

מה עושה הון שלטון לעסקים קטנים

מהי מנהיגות עסקית אחראית

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן