באחד הראיונות של החברות המקימות את אתרי המסחר הגדולים קרי הקניונים והמולים הפתוחים, נגלה לי כי גם אשדוד הולכת להיות מותקפת בהקמה של שטחי מסחר נוספים דמוי המול הפתוח המזוהה עם שחקן נבחרת אשדוד לשעבר חיים רביבו.
האמת שדי התקוממתי. לפי איזה סטטיסטיקה או תוכנית עסקית יש מקום להרחיב את שטחי המסחר בקונספט של מול פתוח הדומה מאד למולים הפתוחים באזורים מרוחקים מהערים המרכזיות בארצות הברית? האם זה הקרקע הזולה (יחסית) האם זה המינוף הכספי מהבנק? האם זה מתוך ידיעה כי פתיחת מתחם עסקי גדול כזה יחייב את העסקים והרשתות הקימות לפתוח עוד חנות מכירות ולשלם "ים" של הוצאות? נכון, אני בטוח כי כול פתיחה של מול כזה או שטחי מסחר נוספים רק יגדילו את הרוחים של הבעלים אך מה אם הצרכנים, ומה עם העסקים ויותר מזה מה עם כול אותם עסקים הפזורים ברחבי העיר בקרנות רחוב או מרכזים שכונתיים.
זה לא שאשדוד וסביבתה גודלת מבחינת האוכלוסיה, האוכלוסיה שגודלת באשדוד זה ביקור הצרפתים בדירות שרכשו לצרכי הנןפש בדרום העיר ותו לא. אין באשדוד גידול מסיבי של תושבים, אשדוד לא מספחת שטחים ויוצרת כוח קנייה גדול יותר. האם פרנסי העיר מבינים זאת או רק הבצע והכסף טמון בהחלטה שרירותית זאת.
די שבענו תנו לשאר העסקים לחיות, דורון עמית יועץ עסקי באשדוד