האם לסגור את העסק?

אז האם לסגור את העסק? כל מה שחשוב לדעת

את השאלה הזאת שואלים עשרות אלפי עסקים לפני פני המגפה וגם היום שהיא עדיין בשיאה. הרבה מאד עסקים נקשרים אמוציונאלית לעסק שלהם, הם עד כדי כך נקשרים לעסק שהם לא מוכנים בכלל להביא את השאלה הזאת בפני יועצים עסקיים כאשר אלה יוכלו לתת להם מבט מהצד אם כדאי להם לסגור, או יש עדיין אפשרות חישוב מסלול מחדש, או הכנסת משקיע, שותפות סינרגיה עם עסק אחר המשלימים זה את זה או כל בחינה אפשרית על מנת לא למצוא את העסק בפני סגירה עם כל מה שכרוך בכך.

האם לסגור את העסק

מכנסים את האנשים הרלוונטים לדון

למה אנשים בעלי עסקים מפחדים לנסות?

נכון שכרגע מתחלף דור בעולם העסקים, עסק שנתן פתרון ללקוח, היום כבר יש עסק אחר אשר נותן פתרון יותר טוב, גם בנים או בנות ממשיכים יכולים לתרום לכל המהלך הזה של השארת העסק ומציאת הפתרונות להשארתו חי ונושם (כמובן אם יבשילו התנאים לך) אך בכל זאת עדיין בעלי עסקים שקיימים רבות בשנים חלקם עייפים וחשים שמיצו וחלקם באמת נאבקים על שמירת העסק AS-IS עד שיתפגר (וזאת טעות)  אני מסוגל להבין את בעלי העסקים אשר עברו בעשורים האחרונים תהפוכות על תהפוכות בעולם העסקי, המזרח, השפע, השמיים הפתוחים, אתרי האינטרנט, והערבוב בין תחומים שפעם היו מקוטלגים כקטגוריה, אותו דבר בעסקים היצרניים כל מוצר שייצרו כאן ניתן היה לרכוש אותו בבית החרושת הגדול בעולם (המזרח) בשליש מחיר, ולכן כל נושא המסחר התרסק.

בעל עסק שעבר את העשורים האחרונים כבר איבד את כוחו להתמודד מול היצרנים בעולם ואת אלה המיוחדים המצליחים למכור את מרכולתם במחירים שליצרן או ספק אחר מחיר המכירה של ההוא הוא המחיר הגולמי של זה.

קראו עוד עסקים במשבר

אז לפני שמבקשים לסגור את העסק בו נבחן מספר דברים:

  1. שוכרים יועץ עסקי. ללא יועץ עסקי המהלך לעולם לא יכול להצליח.
  2. אוספים את ניירת החשבונאית ומרכזים אצל היועץ העסקי
  3. היועץ העסקי וצוותו אוספים את הנתונים ומביאים אותו לידי מסקנות, מה ניתן לעשות במיידי בתחום העסק.
  4. לאחר שהעביר את המלצותיו לבעלי העסק או החברה הצוות הוותיק והצוות הרענן מתאימים בכל מחיר את ההכנסות להוצאות.
  5. כאשר רואים שפעולה זאת עצרה את ההתדרדרות מתחילים "לחשוב" איך משמרים את העסק ולשמר את העסק יש הרבה פתרונות חלק קשות יותר וחלק קלות.
  6. כאשר מגיעים לרגיעה בזמן ההישרדות העסקית מתחילים לפתח ולפתוח את נושא השיווק והכנסת כסף לעסק ממכירות ולא מהלוואות
  7. את החלק של ההלוואות נמצא בשלב קודם כאשר נחפש להם מקום בתזרים המזומנים.
  8. מכאן האפשרויות הם רבות איך מכניסים לעסק יותר כסף ממכירות קימות או חדשות, כאשר עלות הבאת הלקוח היא תוך כדי שימוש בכלים מניבים.
  9. עדיין לא הזכרתי כאן מכירה של העסק, הכנסת שותף/משקיע לעסק, שותפות עם אחר שמוצריו או שירותיו סינרגטיים לעסק.

אז מה הפתרון או ההחלטה

עולם הפתרונות להשארת עסק על פני המים

כפי שאמרנו זה לא כל כך פשוט לסגור עסק, וגם לא פשוט התוצאות של סגירת עסק, אך מהצד השני אסור בתכלית האיסור להחזיק עסק שהוא מפסיד מדי חודש בחודשו, כזה מצב גורר את העסק לבור עמוק מאד המסכן את בעל העסק ומשפחתו. במידה וחלק א שינהל היועץ העסקי יביא למסקנה שאין שום אפשרות תזרימית לקיים את העסק ולהביא אותו לאיזון בין הוצאה להכנסה, ואני לא אמליץ לקחת הלוואות חדשות אם לא אראה את האיזון הזה קורה. אזי באמת אין טעם להחזיק את העסק.

מה זה עסק?

עסק הוא לא מוסד וולנטרי . לעסק יש מטרה ברורה אחת. עסק משמעו מקום להרוויח בו כסף ולא למחייה אלא למותרות, אם העסק שלכם לא כזה והוא  חיי ממנת הלוואה אחת למשנה השיקולים לסגור אותה בצורה מסודרת, גוברת.

הרבה עסקים נסגרו "סתם" מבלי שבחנו קודם, פשוט קל יותר מבחינת כוח נפשי ופיזי לסגור ולהגיד שלום מאשר לחפור פנימה לתוככי העסק ולבחון איך הוא כן יכול לשרוד ולא רק בהלוואות. "הלוואות הם סרטן בליבו של עסק" רוב העסקים בישראל ממונפים בהלוואות אבל אלה שמתפרנסים מההלוואות סגירת העסק היא חובה.

בעשורים האחרונים שוק ההלוואות נפתח ללא היכר, ועל המדוכה הזאת ישבו אלה שקבעו את הרפורמה במשרד המשפטים כאשר הם הזכירו כי פתיחת שוק ההלוואות מכל דיכפין רק גרם להרס של עסקים ולא לבנייתם והתעצמותם. בעלי עסקים מאמינים שהלוואות בבנק נועדו להיות למטרת תפעול העסק ולא פתוח העסק, ולכן ברוב בתי העסקים ההלוואות משמשות הכנסה כספית במקום מכירות. לא זאת המטרה של הלוואות בעסקים, יותר מזה הרבה כאלה שרוצים להיות בעלי עסקים או לפתוח עסקים מבקשים לעשות זאת עם מימון מהבנק וזאת טעות עוד יותר גדולה.

אני תקווה שכמו שעסקים נפתחים מהר לא יסגרו באותה מהירות ויתחילו לפעול בשיקול דעת ובשום שכל.

הטמיעו את האמור בליבכם

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן