מאמר קצר אך חשוב בתחום המכירות

מאמר קצר אך חשוב.

כולם רוצים למכור, התחרות הורגת את העסקים הישראלים הקטנים והגדולים, הנה אנו חוזרים לחיים רגילים, אנשים יוצאים מהבית למרכזי הקניות והקניונים ושם אורבים להם כל "שועלי" המכירות נציגי החברות הגדולות, וכמובן גם הרשתות, ובכלל לאן שאנו פונים שם אנו פוגשים מוכרים ואנשי מכירה.

מלחמת הישרדות

אנו בסך הכול 10 מיליון איש שבתוכם ילדים, זקנים, וכאלה שלא מבצעים קניות, ובסך הכול למי נשאר לנו למכור כאשר השמיים יפתחו, אתרי האינטרנט במדינות המזרח המאכזבות במוצריהם (ראיתם משהו נפלא באתר אבל לא ידעתם או שכן שהפוטו שופ משנה דבר מכוער לדבר יפיפה, מגיע הביתה וזה או לזבל או לנסות למכור אותו הלאה) על כל מטר יש קניון או מרכז קניות.

קניינים עושים מחקר שוק או מכרזים לפני שהם רוכשים לחברותיהם והמלחמה לצערי היא על המחיר ולא על האיכות והשרות, כאשר למעשה ב-90% מהמוצרים השירות והאיכות צריכים להוביל ולא המחיר לדוגמא) בזמנו קנית מקרר שהחזיק הרבה מאד שנים היום מוצרי חשמל "לפח" ותוך זמן קצר. יש חוק שלא ניתן לשנות אותו "הזול הוא יקר-והיקר הוא זול"

מכירות החלק הכי חשוב העסק

בכלל השוק הישראלי "עמוס" במוכרים והיצע נמוך בביקוש, אפשר לאמר שהרבה מאד עסקים "נהנו" (כמובן בלי ששכחו את למעלה מ-6000 המתים מהמחלה) מהמצב שכל הישראלים חזרו ארצה, הגדילו את קניותיהם בכל מקום פתוח או אינטרנטי, ועסקים יציבים בהחלט עשו עסקים טובים (לצערנו היו גם את אלה שקרסו שהרי אי אפשר לקיים עסק שתזרים המזומנים שלו מלא הצד ההוצאות ובצד ההכנסות ריק)

ברגע שכרטיס האשראי בחוץ מכים עם הפטיש ומוכרים

למה החלטתי לכתוב את המאמר הקצר הזה?

כולנו אנשי מכירות, כן, זאת הסיסמא שכל מנהל עסק, בעל עסק, מנכ"ל חברה, מנהל שיווק צריך להנהיג. לדוגמה: אני מתקשר לחברה כמו בזק. בשביל לפתור בעיה טכנית, אחרי חצי שעה הבעיה הטכנית נפתרת או יותר מאוחר עם נצרך טכנאי אבל יצאתי עם עוד מכירה שעשה עלי המוקדן לשיפור, להגברת מהירות, לרכישת סמארטפון במחיר מיוחד בקיצור בבזק לכל מחלקה שאתה פונה מעבר לשירות שאתה מקבל אתה יוצא עם הוצאה קטנה כגדול וזה גאוני. גאוני אבל גם נכון לעשות, למה הדבר דומה לקוח נכנס למוסך והמכונאי תוך כדי עבודה מציע לך הצעות שבסופם זה מכירה, נפלא.

בואו ניישם את זה

בואו ניישם את זה אבל לא בצורה שעושים את זה חנויות הנוחות שבטח מהווה אצלם אחוז גבוהה במכירה, בואו נקשור "טריגר" שייתן ללקוח benefit שהוא צריך לדוגמה לקוח נכנס לחנות נוחות או חנות למכירת אביזרי רכב קונה מה שצריך ואז אומר לו המוכר "אתה חייב שיהיה לך את המוצר החדש בניפוח גלגל במקרה פנצר" למה לך להתחיל להחליף גלגל, להתלכלך, להתעצבן בשביל X כסף אתה חוסך את זה. בדוגמה הזאת עם שמתם לב יש benefit הלקוח באמת מקבל משהו שהוא צריך (לא מבצע ולא שמבצע)  ויש כאן חיבור אמיתי בין לקוח עם כרטיס אשראי פתוח, עם הבנה שזה מוצר שהוא צריך ולא כמו היום "יש לנו במבצע 5 חבילות מסטיקים במחיר X או 3 ופלות במחיר Y .

זה המקום הטוב ביותר להגביר מכירות

כל עסק יכול לבנות לא מוצרים כאלה או שירותים כאלה לדוגמה נוספת טלפנית יושבת עונה למנויים או חידוש מנויים לשירות מסוים. אמרי לו "בוא רכוש מינוי לשנתיים וכבר תהנה ממחיר X ותשמור לך מחיר גם לשנה הבאה.

והשאלה מי יעשה את כל זה

כולם! כן כולם מהמנקה ועד יו"ר ההנהלה, כי העסקים והחברות שלנו עובדים ומתנהלים ומרוויחים רק ממכירות, נכון צריך להתארגן, להשקיע מחשבה בארגון, לראות אם זה מתאים לסוג העיסוק בו אתם עוסקים, להכשיר את האנשים, לתת להם "שפיל" בעברית מרחב תמרון על מנת לבצע מכירה, אולי להבטיח בונוס של X אחוז מהמכירה שעשה הנוספת. למצוא את המנגנון לעשייה ולא לזרוק את זה לעובדים כלאחר יד.

וזה כדאי.

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן