איך הופכים את העסק לחיובי?

רוצים לדעת קצת על שוק ההלוואות לעסקים?

"סיפור" בעל עסק עשה מכירה ללקוח אקראי, הסכום היה סכום יפה ומאד עזר לו לרפד את תזרים המזומנים שלו, הלקוח שילם בכרטיס אשראי, למוכר היה הסדר עם חברת כרטיסי האשראי שלו שכל עסקה אפילו ב-12 תשלומים (כפי שהיה כאן)  הכסף מוזרם לחשבונו ב-10 לחודש שאחרי החודש השוטף (חודש שוטף = מה-1 לחודש ועד ה-30-31 של אותו חודש). בעל העסק שמח וטוס לו, רגוע מבחינה תזרימית, יודע שב-10 לחודש יכנס לו סכום יפה ויכסה לו תשלום של שיקים שמסר לספקים לתאריך.

מגיע ה-10 לאותו חודש, ובעל העסק נכנס לחשבון הבנק שמח וטוב לו, מחכה לראות את הייתרה ותדהמתו הוא רואה "מינוס" ענק אחרי שכל השיקים שנתן ירדו אבל הסכום שחברת כרטיסי האשראי העבירה לא, נעלמה, לא קיימת, לא הוזרמה. והוא לא מבין.

מתקשר לחברת כרטיסי האשראי, בטוח שיש כאן טעות, ואומר לפקידה בבנק אני מברר מה קורה והם יזרימו את הכסף מקסימום מחר, בואי נראה, מחכה בתור שנציג יקבל אותו שואל מה קרה, וכששמע מה הסיבה רגליו התחילו לרעוד. "חברות כרטיסי האשראי" לא בהכללה אף על פי שאני שומע רבות על מקרים אלה) אומרת לבעל העסק, נכון, גיהצת כרטיס אשראי, קיבלת אישור, אבל בכדי שנשלם לך את מה שגיהצת אתה חייב להשלים את העסקה הווה אומר "להשלים את אספקת הסחורה, עם זה עבור עבודה קבלנית אז להשלים את העבודה, ורק שרק אחרי שהלקוח יאשר לנו שסיימת את האספקה/העבודה נשלם לך.

איך אתנהל בעסק

תחום עיסוקו של העסק המדובר הוא נוגע לתחום הבניה וכאשר לקוח משלם בכרטיס אשראי ובעל העסק בטוח שהוא יקבל תשלום הוא רוכש חומרים עבור העבודה שהוזמנה, הוא לא מבצע אותה מייד בגלל זה הוא לקח מקדמה והפעם בכרטיס אשראי, שהרי אם היה יודע זאת לא היה נכנס לעסקה הזאת.

כאשר כולו נפול, לא יודע מה לעשות, יודע שלא יאשרו לו את פירעונות השיקים שהתחייב, רץ אל השוק האפור אשר מאד שמח לתת לבעל העסק המדובר הלוואה בריבית שחיטה ותוך סיכון גבוהה מאד.   

איך זה קורה?

חברות כרטיסי האשראי, הבנקים וכל השוק הפיננסי פונה אלינו מכל פינה אפשרית שניקח ממנו כסף, הלוואת כספים היא אחת הקטגוריות המרוויחות ביותר מקדמן דנן, הם עושים הכול על מנת שנשתמש בכסף שלהם, הם חודרים לנו למוח בכל דרך ובכל צורה, ראו מה קורה בשנים האחרונות שצרכני הכספים עלו מעלה מעלה וכל עסק גדול כקטן או משק ביית כזה או אחר נזקק להלוואה, "הנשמות הטובות" קרי "המלווים" יבואו אליכם בכל צורה על מנת שייקחו  כסף, ואתם לוקחים, לפעמית וברוב המקרים אתם לוקחים מבלי אפילו לקרוא  אות אחת מהספר העבה כרס שהם מחתימים אותכם. כי אנחנו צרכני אשראי אדירים.

לדחוף לכם כספים בכוח

אם לא הופתעתם בוקר אחד על לידתו של כרטיס אשראי חדש בחשבונכם, אתם בודקים, שואלים את בן/ת הזוג אם הזמינה כרטיס חדש וזאת אומרת "מה פתאום" ואז אתם שואלים את הבנק והם עונים לך "כן יש לנו דחיפה מחברת כרטיסי אשראי זאת ואחרת לחלק כרטיס עם מסגרת ללקוחות אז לא שאלנו והנפקנו לכם" בלי לשאול הפילו עליכם עוד הלוואה יקרה ורק תחשבו כמה חברת כרטיסי האשראי והבנק הזניקו את ההכנסות שלכם, ואתם תשלמו. כי? הבנק אוהב אותי ואני עכשיו בטוח בחיים… עד??? (לא גורף)

איך מגיעים לאיזון בעסק

אז למה?

בכל מה שאני כותב לכם כאן, על תדאגו, המממן ולא משנה מיהו הבטיח את עצמו חוזית מולכם ועל תתפלאו כאשר חס וחלילה הבנק או המוסד הפיננסי תובע אתכם, עורכי הדין של הבנק מגיעים לבית המשפט עם מזוודה לפעמים 2 רק על החומר/הניירת שלכם שחתמתם עליה.

בנינו יכולתם לחסוך הרבה כסף בחיים

  1. היום אתם כבר תקועים עם הלוואות לעסק, מסגרות, כרטיסי אשראי ועוד
  2. גם ברמה האישית בבית אתם עם משכנתא והתחייבויות כאלה ואחרות.
  3. על מנת לא להגיע לקטסטרופה כאשר התיק שלכם רק מתמלא בהלוואות או מחליף הלוואות אתם חייבים להחליף "סוויטש" בראש
  4. הרכב, הבית, הדברים שאתם קונים זה לא שלכם, זו אשליה שזה שלכם, אז תבינו את זה. וזה אף פעם לא נגמר זה או מתחלף או מתמלא יותר.
  5. אתם חייבים להפוך את הגלגל.
  6. כבסיס אני מבקש שתבינו עובדה ברורה "עסק שלא מרוויח חשבונאית ותזרימית כסף כתוצאה מפעילות שוטפת זה עסק "חולה" וכמו בנאדם חולה הזקוק לטיפול גם העסק שלכם צריך טיפול ואולי ניתוח במחלקה לטיפול נמרץ.
  7. מי שמחזיק עסק הפסדי או שיסגור או שיטפל ושלא ישחק ב"נדמה לי"
  8. עסק שמרוויח גם חשבונאית וגם תזרימית גם לו אני מציע לעשות "עצור", לא להתרברב, עסק יכול לזנק ל-100 ועסק יכול לקרוס  ב-100- בואו ננסה לשנות את כללי ההתנהגות העסקית שלנו.
  9. עברו מ-מינוס לפלוס או ליתרה מאוזנת 0 בקירוב
  10. הווה אומר-עשו ראשית חישוב מסלול מחדש, הקטינו מלאי, רכשו מלאי לזמן קצר יותר, הפסיקו התפתחות, נהלו את הקיים אחרי שעשיתם חישוב מסלול מחדש, וכתבו תוכנית עסקית מה אתם עושים עם הכסף שנשאר לכם כתוצאה מהפעילות השוטפת, שפכו את כל הפיקדונות הדמיוניות שאתם מחזיקים בבנק בכדי שישרתו את ההלוואות שלכם והפעילות השוטפת "על תפחדו מהבנק אם אתם לקוחות טובים הוא לא יאבד אותכם" ותתחילו לכסות חובות, התחייבויות כספיות, תעברו ממינוס ל-פלוס. תעשו תוכנית ל-5 שנים להפוך את הגלגל עד שתעבדו עם כסף שהגיע מהרווח.
  11. אני יודע, 5 שנים זה המון זמן באקלים העסקי של היום, ואם אתם חייבים להשקיע בעסק אבל רק בדבר שייצר לכם הכנסה נוספת קחו הלוואה ייעודית. שהרווח מהמוצר החדש תשולם ההלוואה שנלקחה עבורה.
בואו נהפוך ממינוס לפלוס

לסיכום והמלצות

  • קראו הסכמים שמוסדות המימון מחתימים אתכם.
  • המנעו ממתנות בדמות הלוואות- זו לא מתנה
  • תבינו שכמה שהעסק ממומן יותר כך הוא מפסיד יותר.
  • כלל! אם העסק לא מרוויח חשבונאית ותזרימית סגרו או טפלו.
  • גם עם העסק שלכם מרוויח חשבונאית ותזרימית הפכו את החובה לזכות.
  • חייבים להתפתח קחו הלוואה ייעודית ושלמו מהרוחיות של ההשקעה

עוד עצות בניהול תוכלו למצוא באתר

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן