צריכים עוד הלוואה? חשבו פעמיים!

צריכים הלוואה חשבו פעמיים

מבוא:

אין זה סוד שמשנת 2008 אנו נמצאים בטלטלה עסקית עמוקה שאפילו מיטב הכלכלנים בעולם, דוקטורים, פרופסורים בתחום לא יכולים לנבות איך ייראה המשק העולמי מבחינת מהלכים, תהליכים, ותוכניות עתידיות.

לנו ספרו מתחילת 2009 כי הכלכלה בישראל הולכת ומתחזקת, מבריאה, ושאנחנו בדרך לשגשוג, המדדים באמת הראו כי המדינה ב"מקרו כלכלה" פשוט צועדת קדימה ומתחזקת, אבל בזמן שסיפרו לנו את זה ואפילו המספרים הוכיחו לנו שזה המצב, אבל בפועל חוב האזרחים הלך וגבה כמו  משקי הבית, העסקים, ובמקביל התפרצו חברות המימון פריצה אדירה, חברות כרטיסי האשראי בשיתוף עם הבנקים חילקו כרטיסי אשראי לכל לקוח שמחשב הבנק אישר, הלוואות השוק החוץ בנקאי הבטיחו "פינוקים" ועוד "פינוקים" רק תקנו בכרטיסי אשראי, וגם שהייתה לך מסגרת קבועה גילית ביום החיוב כי הכרטיס אפשר לך אשראי כפול, ואז גילינו עוד קבוצה של נותני הלוואות "הלוואות בין אנשים" ולא נשכח את השוק האפור שגדל לממדים אדירים, וכל מיני מלווים קטנים שהמציאו כל טקסט פרסום  בכדי שהלקוח יבטח בהם. וכך המדינה הראתה נתונים של חוזקה וגידול, והאזרחים צללו אל המעמקים מעומס האשראי שלקחו על עצמם.

קראו עוד על הלוואות

ועל עוד הלוואות המחליפות מכירות

היו לי הרבה כרטיסי אשראי. היו לי!

איך קורסים 50 אלף עסקים בשנה בעשורים האחרונים

כן, על 50 אלף עסקים שקורסים אנחנו יודעים אבל על כמה אנחנו לא יודעים, ומשקי הבית איך נדע כמה מהם קרסו כתוצאה מההלוואות וההתחייבויות שלקחו על עצמם כאשר גילו שהכסף זמין להם והשמיים הפתוחים, פתוחים בפניהם, והשפע, והקניונים, והקניות באתרי האינטרנט, ומה לא? שלא לדבר על האינפלציה בלקיחת הלוואות למשכנתאות. ובעלי העסקים שהג'יפים ורכבי ה-4X4 נקנו בשיטת הליסינג גירו אותם, ועוד הלוואה ועוד פריסה זה ורבים הסיבות שהעלו את רמת החוב האזרחי למקומות לא סבירים, לא הגיוניים, שאנשים ועסקים ייעלמו מהעולם והחוב יישאר ומישהו ישלם אותם.

לקחתי הלוואות מכל כוון ומה יצא לי מזה

הטלטלה הזאת

ריבוי ההצעות לאשראי הן בדחיפה ללקוחות של חברות כרטיסי האשראי והבנקים והן בביקוש הרעב לאשראי לפתרון תזרים המזומנים, הלוואות במקום מכירות, החזקת עסקים עובדים מפסידים הנדרשים להלוואות ומחזור הלוואות, רוב הכספים בהלוואות זה זריקת כספים לפח שלא כמו הלוואות רצויות לפיתוח עסק או להרחבת רצפת המכירה דבר שיחזיר את ההלוואות לנותניהם מהוספת האלמנטים למכירה.

בזמנו התייחסתי לרעל שנמצא בהלוואות האלה גם לעסקים וחברות וגם למשקי הבית, לא רק אני הייתי בדעה זאת, גם הועדה שיצרה את הרפורמה בתחום ההוצל"פ ציינה את תרומתם של נותני ההלוואות להתרסקויות של עסקים ומשקי בית הגורמות להגיע למצב של חדלות פראון, השלט הזה של אסון בלקיחת הלוואות נמצא בשלט על קיר כל סמטת רחוב. וזה מתנפח ומתנפח ומגיע לממדים אדירים, לא רציונליים, וחסרי אפשרות להחזיר את ההלוואות האלה. המדינה בחוקקה את חוק המסגרות ללקוחות לא לקחה בחשבון שנותני האשראי יעקפו את החוק בדרכים חוקיות אחרות והחגיגה לא נגמרה היא רק התגברה.

זהו נגמר הכסף אז מה עושים עכשיו

והנה אנו שומעים על גזרה חדשה

בידיעה שקפצה באחד מעיתוני הערב אנו מגלים כי חברות כרטיסי האשראי החלו להוריד לחצי את מסגרות האשראי של הלקוחות, מה שאומר שלמי שהייתה מסגרת של 10 אלפים שקל יורידו ל-5 אלף שקל.(אני טוען שזה דבר נפלא אבל מאוחר מידי) אני לא יודע איך זה יעמוד משפטית ההגבלה החדשה הזאת אבל לפי ההבנה הרי שעסקים ומשקי הבית או שיתרסקו או שימצאו להם אפיקי הלוואות חדשות שבטח יצוצו כמו פטריות אחרי הגשם.

עסק עובד שבנוי על ניצול מקסימום האשראי שהוא מנצל מהבנקים, חברות כרטיסי האשראי, האשראי החוץ הבנקאי, ההלוואות החברתיות והשוק האפור, איך פתאום יוכל להסתדר שגדעו לו X אחוזים ממבנה האשראי שלו. אולי יעשו זאת לאט ולא בחיתוך מידי, אני מתאר לעצמי מה יקרה לעסקים שזה יבוצע מידי (האם גם אז ימצאו דרכים לעקוף זאת בפתרונות חלופיים? לא יודע אבל אם אני מחבר את השנה האיומה בחיינו עם המגפה המטורפת הזאת ויכולת ההישרדות של העסקים + בכלל המצב העסקי והפיננסי בעיקר שתחום ההלוואות התגבר בצורה דרמטית, קופת המדינה התדלדלה משמעותית מכל פיצויים למובטלים, עסקים, משקי בית. אני לא רואה דרך לצאת מזה חוץ מאשר אולי להדפיס כסף.

אני חושב שסנונית ראשונה של ההליכה אחורה היא בהודעה הזאת שפורסמה לגבי הקטנת מסגרות כרטיסי האשראי.

סיכום:

כמי שעוסק בעולם העסקי למעלה מ-50 שנה כבר הרבה זמן אני מרגיש שפנינו לתאום בכל המגזר העסקי וגם משקי הביית, יותר מידי אנשים קבורים עמוק באדמה עם חובות והתחייבויות, נכון אתם רואים בנייה ואנשים משתכנים בדיור חדש, הרבה מכוניות חדשות, המון אנשים בחנויות, במטוסים, במרכזי הקניות הגדולים בעולם האמיתי והעולם הווירטואלי, ואתה מקבל את ההשערה ההזויה "לאנשים יש כסף" פעם עסקתי במכירה של חברה וכאשר נפגשתי עם מנהל אזור של בנק גדול ותיארתי ושיבחתי את החברה הקונה אמר לי זה משפט שחרוט אצלי עד היום "כל מה שאתה רואה זה מכספי הבנק ונותני ההלוואות למיניהם" וזה נכון! באמריקה אתה קונה רכב בכרטיס אשראי, כאן קונים רכב חדש מהניילון בחתימה על נייר.

בעלי עסקים! באתר או מילון עסקי באפליקציה תמצאו פתרונות רבים איך לא להלוות ולחיות מאשראי, כי אם אתם לא תפסיקו את זה המדינה תפסיק לכם את זה. אתם חייבים להוריד מכם את השומנים, אתם חייבים לשקול כל פעולה שאתם עושים, אתם חייבים להוריד אגו בעסקים, אתם חייבים להתנהל בגודל שלכם ואם כרגע אתם לא מתפתחים, לא קרה כלום, שמרו על העסק שלכם, נהלו אותו כמו שמנהלים בנק, על תתפתו לכל שטות, על תתלהבו אם לקחתם הלוואה ההפך תבכו שנזקקתם לכזאת הלוואה.

אתם חייבים להוריד נפח המצב הגאו פוליטי והכלכלה בכי רע, על תשמעו מה שאומר האחר היודע לעשות מניפולציה, הסתכלו ב-ד אמותיכם כי שם תמדדו לשבט או לחסד.

ראוי לציין שהפעילות הזאת של חברות כרטיסי האשראי ואיתם הבנקים הם תןלדה של חוק שטרום מקדמן דנן ויש האומרים אם זה לא יתן לנו אשראי ניקח ממקום אחר אז ההמלצה המוחלטת שלי תעבדו בתוך העסק על מנת להתאים את ההכנסות להוצאות ועל תרוצו לחפס עוד אשראי זה כדור שמתגלגל ומתגלגל אם לא עוצרים אותו בשלב מסוים. זה רע מאד לעסק.

אני תקווה כי באמת בעלי עסקים ילמדו מהמאמנים או היועצים העסקיים.

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן