צ'קים והלוואות יוצרים צרות המלצות

צ'קים והלוואות יוצרים צרות, המלצות

הצ'קים עושים לנו צרות

בעידן הקודם תשלום לספקים ואפילו לעובדים באמצעות צ'קים היה דבר מקובל בהעברות כספים בין עסקים. יותר מזה צ'קים שמשו גם כבטחון לנתינת אשראי ללקוחות אשר הפקידו צ'קים דחויים של לקוחות שלהם ולמעשה היה להם ערך עליון בתחום הסחר והמסחר בין עסקים וחברות.

הטכנולוגיה התקדמה והעולם העסקי התחיל לעבור לתשלומים באמצעות כרטיסי אשראי והעברות בין הבנקים או PAYPEL מה שהקטין את השימוש בצ'קים. בנוסף עקב עליית חילול הצ'קים ע"י בעליהן הבנקים הפסיקו למחצה לקבל צ'קים דחויים כערובה למתן מימון ביניים והקשו בכך שאם כבר יקבלו צ'קים לביטחון הם יצטרכו לא להיות מסומנים במילים "למוטב בלבד" וגם אז המימון יינתן רק 20-30% מערך הציק.

עקב כל ההיסטוריה של תורת הצ'קים במגזר העסקי קמה לה חברה אשראי הנותנת בטחון לפירעון צ'קים אשר חוללו (כמובן עם הסתייגויות כאלה ואחרות) ולא תמיד ניתן לקחת צ'קים אלה כבטחון מלא וחלוט לקבלת התשלום במקרה וחולל

סיכום ביניים

מה שהיה פעם אמצעי תשלום מוחלט במגזר העסקי (גם בפרטי) וגם שימש כבטוחה לקבלת אשראי בנקאי הן ע"י הבנקים והן ע"י אלה שעוסקים בפריטת צ'קים הפך להיות תשלום "מאולץ" אשר לא מתקבל "בחדווה" ע"י עסקים הן מלקוחות והן כתשלום לספקים.

קראו עוד על ייעוץ עסקי

למה זה טוב לנו?

  1. אנו מאד אוהבים "אשראי" ולכן כל הזדמנות שיש לנו לקבל אשראי אנו ששים לקבל אותו, ואם זה כנגד צ'קים דחויים אזי אנו מממנים, זה לא סוד שאני אספר לכם שיש עסקים העושים בינם לבין עצמם החלפת צ'קים מפקידים כל אחד בחשבון הבנק שלו ועל סמך זה מקבלים אשראי. (אין צורך להכביר במילים שפעולות כאלה רק מסכנות את העסקים ומראות את הכוון להתרסקותו של העסק.
  2. אנו נוהגים לתת צ'קים לספקים, אנו קובעים את תאריך מתן הציק ע"פ תזרים המזומנים שלנו כניסה ויציאה של כספים (לצערי לא כל העסקים והחברות פועלות כך ויש כאלה אשר מחלקים ספורטאית את תאריכי מתן הצ'קים ע"פ זיכרון, צ'יק אחד כל יום, כל הצ'קים ביום אחד, או איזה שיטה או מפתח אחרים.

מאחר ואנו יודעים כי לא צריך להיות בטוח בהתחייבות הלקוח לשלם את חובו ביום שהתחייב לו הרי שנוצר מחול שדים מטורף בכדי לממן את הצ'קים שחולקו לספקים.

מספיק שמישהו יכנס בבוקרו של יום לסניף של בנק ורק ישמע את הפקידים מנהלים שיחות עם הלקוחות שלהם להפקיד היום כסף לתשלום הציק שצריך לרדת, אחרת הציק שנתן הלקוח "יחזור".

  1. התנהלות כזאת מתבצעת ב90% מהעסקים בישראל, ההתנהלות הזאת לוקחת את כל זמן המחשבה ו"הקומבינה" איך לעבור את היום הזה וכבר להתכונן ליום הבא,
  2. כאשר עסקים נצרכים להתנהל כך אין להם את הזמן, היכולת, המוטיבציה, לנהל מבחינה עסקית את העסק/חברה שלהם. הריצה אחרי הכסף, התנהלותו, הגבייה, התשלומים לוקחים מבעלי העסקים את מרבית זמנם ומחשבתם דבר אשר לא מאפשר להם להתנהל בתוך השוק התובעני הקיים שלהם.

אז מה עושים? מהם המלצותיי לעשות?    

  1. בדק ביית. להתנהלות הזאת יש סיבה, זה לא חי בחלל, אם עסק/חברה מתנהלים כך "משהו לא בסדר" משהו לא תקין בעסק עצמו ואת זה חייבים לפתור. זה בדיוק כמו שאדם יש לו חום ואז צריך לבדוק ממה החום. האקומול שלוקחים בעסק בדמות הלוואות או ההעברות מחשבון לחשבון זה זמני, יש משהו בעסק/חברה שלא מתנהל נכון, וזה יכול להיות כל דבר.

אסור לכם בתכלית האיסור להמשיך ולנהל את העסק כך "על הקצה" אתם חייבים לעשות בדק ביית ולשם כך אתם חייבים לקחת ייעוץ עסקי חיצוני על מנת שיעלה על כל הבעיות והסיבות הגורמות לעסק להיות במצב כזה.

בבקשה, על תחשבו שאתם מכירים את העסק שלכם עד תומו, יש הרבה דברים נסתרים שאתם לא יודעים מהם ואלה הם שמוסיפים קשיים לעסק מעבר לדברים שאתם יודעים עליהם: מצב שוק, מתחרים, תחרות, גלובליזציה, אשראי ועוד.

אותם בעלי עסקים אשר שואלים אותם שאלות כמו: מה המחזור העסקי שלך? כמה אתה משלם מקדמות ביטוח לאומי או מס הכנסה או איך אתה מושך את המשכורת שלך בתור עובד שכיר בחברה שלך, והתשובה היא "אני לא יודע זה הרואה חשבון מטפל" עדיף שמיד יפנה ליועץ עסקי. ולא בגלל שאני רוצה למכור את מרכולתי אלה בגלל שהעסק שלך לפני כישלון.

מצב אידיאלי בתשלומים

המצב האידאלי בתשלומים של עסקים וחברות:

א. שהעסק והחברה מרוויחה גם חשבונאי וגם תזרימי הווה אומר מרוויחה בין הוצאות להכנסות ויש לה ייתרה גם לשלם החזר הלוואות. ואם זה לא כך חובה להביא אותה למצב כזה.

ב. להפוך את הגלגל ולשלם לספקים באמצעות ההעברה בנקאית ביום התשלום (בדרך זאת אתה לא מעמיד את הבנק בפני הדילמה להחזיר את הציק או לא.

ג. לממן עסקאות מיוחדות או כבדות משקל במימון "פרטני"

ישנם עוד הרבה כלים ניהוליים להתנהל בתוך מחזור העסק ולבצע שינויים אופרטיביים ונכונים בניהול תקין של העסק.

בדרך הזאת שהזכרתי כאן לא ניתן לנהל עסק ולהתקדם בשקט נפשי.

לקרוא מאמרים נוספים בתחום המלצות לעסקים לחץ בקישור

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן