אבחון עסקי למה צריך את זה

אבחון עסקי, למה מתכוונים שאומרים את צוות המילים "אבחון עסקי" מה זה כמו שעושים לפרט אבחון בכדי לראות למה הוא מתאים, או עובד המחפש תעסוקה ואז הולך לאחד המכונית בישראל לאבחון התאמה לתעסוקה כלשהי. יכול להיות, אולי דומה, אבל צוות המילים "אבחון עסקי" נותן בי את הסיטואציה שהאבחון הוא התהליך אבל קביעת האסטרטגיה העסקית היא התוצאה.

מה עברנו בחמישה עשורים אחרונים?

אפשר לקרוא לזה מהפכה, רעידת אדמה, השמיים נפלו, המכונה בתהליכי תחרות עם האדם, עם הידיים העובדות של האדם, עם הבינה של האדם, מה שלא קרה במאות שנים קרה בקטע זמן של 5 עשורים, 50 שנה שהעולם ואנחנו השתנינו עד בלי הכר. אני בטח לא אתחיל למנות את כל השינויים הטקטוניים שעברנו בחמשת העשורים האלה, בכלל בכל סקטור או דבר בו אנו נוגעים בחיי היום יום שלנו ושל הציוויליזציה בכלל, אבל המאמר הקצר הזה מדבר על המונח שקוראים לו "אבחון עסקי"

למה אבחון עסקי

השינוי שהזכרתי קודם במאמרי זה והטכנולוגיה שהרימה ראש עד כדי כוכבי לכת רחוקים מאות ואלפי שנות אור לא הלכה בצמוד להתפתחות של האדם,(בן האנוש) בטח לא כפי שהאבולוציה הוליכה אותנו מאות בשנים, שינויים בבני אדם לוקחים שנים רבות מאד עד אשר משתנים ומתאימים לסביבה אבל בהתפתחות בעשורים האחרונים אנו כבר מרגישים כי "המכונה" "הטכנולוגיה" "ההתפתחות בכלל" משיגה את היכולת של האדם לתפוש אותה. קחו לדוגמה את מכשיר הסלולר שלנו! כמה אנחנו משתמשים בכל הפונקציות שמכשיר כזה יכול לשרת אותנו ביחד עם האפליקציות הרבות הנלווים לו. אני אומר האחוז המנוצל על ידי מרבית המשתמשים מגיעים לאחוזים נמוכים מאד, נמוכים שאפילו אתם כמשתמשי הסלולר לא חשבתם שאפשר לנצל אותו והאפליקציות הקשורות לו במיטבו, כן עוד עשור נדע להפעיל ולהשתמש יותר אבל עד אז נושא הסלולר יהפוך כבר לעוד מתן שירותים פונקציונליים עתידיים, הווה אומר לעולם אנו כבני אנוש לא נוכל לתפוש את המכשיר בשני ידיו.

קראו עוד

רוצים לפתוח עסק אתם צודקים

האם רואה חשבון הוא יועץ עסקי

ומכאן אני מגיע לנושא האבחון העסקי

לדוגמה! אם בשנות ה-80-90 מתקרב לשנת ה-2000 עסקים בסקטורים שונים היו יכולים לחזות, ואני אלך מאד אחורה בדוגמה הזאת את השרה שולמית אלוני ז"ל בתפקידה כ-שרת התקשורת הצהירה על חזון כי היא תדאג שלכל פועל בישראל יהיה טלפון בכיס, הרי ששמענו את ההכרזה הזאת אבל אף אחד לא תאר לעצמו שההכרזה של הטלפון בכיס עברה ל"כל החיים שלנו בתוך מכשיר הטלפון בכיס" עסקים לא ידעו איך "לאכול" במילים פשוטות את הטכנולוגיה, המזרח, האינטרנט, הייבוא, וכל מה שנפל עלינו, יבואנים השתמשו במכשיר טלפרינטר להזמין סחורה מחו"ל, עברו לפקסימיליה ומשם האימייל כבר לא היה לו מתחרה.

כתוצאה מכך, עקב הרחש בחש והגעש שהכול התפרץ בתקופה קצרה, חברות התרסקו, הם לא התכוננו, המבנה העסקי שלנו, התעשייתי והקיימוני פשוט התרסקו, גדודים של מפעלים הפכו להיות שוממים, "הייבוא ניצח הכול" הקניונים נפתחו בסערה קדימה, הרחובות התרוקנו, קטגוריות התרסקו ואילו קטגוריות חדשות קמו אבל בינתיים כל הקדמה שהגיע הביאה היום ל-1 מיליון איש מסורבי אשראי, וזה עדיין ללא אלה שסגרו עסקים בשקט והלכו הביתה עם ראשים חפויים מטה והפסדים ענקיים בכיסם.

זאת בהחלט תוצאה דרמתית לריצת הטכנולוגיה והקדמה שלא יכולה היתה להכין בני אדם לקראת הבאות.

אבחון עסקי

בכל עסק או חברה היום חייב שיתבצע מהלך של "אבחון עסקי" מהלך אשר בוחן את העסק/החברה מכל היבט אפשרי כולל הובלתו לעבר "הבלתי מודע" כן, ממש, הבלתי נודע, כי בקצב החיים הנוכחי כל תכנית אסטרטגית שתתלקח בחשבון, והרי אנו יודעים שכל תזוזה בעסק משמע כסף, וכסף נזיל או כסף חופשי לא תמיד בנמצא) וגם כאשר חושבים על הלוואות, פחות בעלי עסקים חושבים על הלוואות לפיתוח העסק שלהם וחושבים כיצד לרפד את קופת המזומנים שהתחלפה בהלוואות במקום מכירות.

בחינת העסק בגישה של אבחון עסקי אשר ממנו יוצאת תובנה של אסטרטגיה בגישה אמפירית יכולה להחזיק ולקיים את העסק לזמן ארוך יותר, לשבת ולא לעשות כלום, או לשבת על עסק שכרגע יש לו את הפרה החולבת זה נחמד, אך השאלה מה יהיה המחר.

אני טוען מניסיוני ומהדרכים בהם אני מטפל בחברות קטנות כגדולות כי הסבבים האלה של שינוי המגמות בעסקים רק ילך ויגבר ככל שהאנושות מתקדמת, הטכנולוגיה משתנה, ועוד שנה טיסה לחו"ל תעלה 1 דולר בעמידה.

חשבו על כך

לקריאת מאמרים נוספים

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן