מי שעובד בשחור יחכה ליום השחור

מי שעובד בשחור יחכה ליום השחור!

עדיין על פי המתפרסם בתקשורת ישנם עסקים רבים שעובדים בשיטה הישנה של תקבולים בשחור, האמת שלא ניתן לאבחן את אלה הגובים בשחור מעבר למיידע המתפרסם מדי פעם בעיתונות ובתקשורת על סקטורים שלמים אשר מעדיפים לבצע עסקאות בשחור החל מנתוני שירותים כאלה ואחרים ועד חברות ועסקים הפועלים בשוק העסקי.

לפעמים יש לי את התחושה שעסקים (ובנושא המאמר אני יתייחס לעסקים קטנים ובינוניים) מודעים לזה שהם חייבים כאן ועכשיו ייעוץ עסקי ו-או ליווי מנהלים על מנת להתאים את העסק/החברה שלהם לצו השעה, אבל נרתעים מלהכניס יועץ ומלווה עסקי מפחד כי יידע שהעסק או החברה עובדים גם בשחור.

עדין אני לא בשלב המסקנות במאמר זה, אבל החשש של בעלי עסקים מלהעסיק יועץ מלווה אשר יוביל את העסק שלהם אל פני העתיד, (שזאת חובה של כל עסק פעיל לעשות) חשש אשר בכל מקרה יביא את הפעילות העסקית שלהם ליום השחור דהיינו חוסר יכולת להתמודד מול השווקים בו העסק עוסק, חוסר יכולת להתאים את העסק לאקלים המשתנה של עולם המסחר והשירותים, שלא לדבר על הטכנולוגיה בבקרה הממשלתית ההולכת ומצמצמת את יכולות העסק לעבוד בשחור.

אין אני משפטן אבל:

1. ההון השחור מעבר לזה שהוא מהווה עברה בחוקים הישראליים והבינלאומיים הוא פוגע ממשית בבעלי העסקים עצמם, בלי שהם יבינו את זה.
2. מיום ליום מועלים עוד קשיים בפני אלה שעובדים שלא לפי הספר ורק לאחרונה למדנו את "חוק המזומן" אשר מנסה להקטין את היכולת של העוסקים להעלים תקבולים או לדאוג שלכסף שהם מקבלים לא יהיה תיעוד.
3. מי שיש לו חשבון בנק נאלץ בצדק לחתום על אי הלבנת הון, מי הנהנים מהכספים בחשבון העסק, ועוד מסמכים ובקרות על מנת להיות בטוחים במקסימום האפשרי שהעסק לא מתנהל כ"קוף" בשפת העולם מטה, או שהוא לא משמש בסיס להלבנת הון כאלה ואחרות.

בהמשך המאמר אני אצביע למה לא כדאי לעסק או חברה לעבוד בשחור

4. הרגולציה רק הולכת ומהדקת את המלחמה שלה בהון השחור, לא אני לא מדבר על ההעלמות הענקיות והגדולות אשר אנו שומעים עליהם חדשות לבקרים בעולם העסקים בארץ ובעולם, עיקר מאמרי זה הוא דווקא להתריע ולהסביר לעסקים קטנים ובינוניים כי עבודה בשחור או תשלום מתחת לשולחן רק יכול להביא יום שחור לעוסקים בזה ולא רק מצד השלטונות אלה מבחינת העסק עצמו שיתרסק כתוצאה מעבודה לא נכונה זאת.
5. עוסקים צריכים להיות מודעים שהטכנולוגיה הביאה לשלטון הרבה מאד כלים בהם הם יכולים לעלות על עוסקים המשלמים או גובים בשחור, מערכת ההצלבות של מס הכנסה מע"מ מכס וכ"ד היא מערכת מוצלבת ומקושרת עם הרבה גורמים פיננסיים ואחרים אשר בשליפה אחת יודעים לזהות אי סדרים בעסקים וחברות בשוק העסקי בישראל ובשוק הגלובלי עם ישראל.

בואו נבין למה עבודה בשחור "גרוע" לעסק

1. בעשורים האחרונים עסקים עוברים טלטלה טקטונית בתחום עיסוקם.
2. התחרות, השפע, הגלובליזציה, הטכנולוגיה, השתלטות המזרח על התעשיה בעולם, רשתות שיווק אשר גודלם כגודל מדינה לדוגמה "Amazon.com Inc" אתרי קניות באינטרנט מגרגיר חול ועד מטוסים פרטיים, חברות ענק שמגדילות את רצפת המכירה שלהם, מדיניות השמיים הפתוחים, ההעדפת היבוא על תוצרת מקומית וזה בשם "יוקר המחייה" כל אלה יביאו להתרסקות טוטאלית של העסקים הקטנים הנמצאים בקניונים אשר למדנו כי בשנה קודמת ירד המסחר בקניונים הסגורים לעומת עליה מתונה במתחמי הקניות הפתוחים. לעסקים היושבים במשרדים ונותנים שירותים כאלה ואחרים.
3. היום על מנת לצעוד עם הזמן, על מנת שנוכל לקיים את העסק שלנו לאורך זמן, אנו מחויבים ללכת יד ביד עם הכלים המוצעים לנו היום בכדי לקיים את העסק שלנו, לחדש, לרגש, להוסיף, להתנהל נכון, לעבוד בגישה שקופה: ואני אסביר:

1. למעשה בדיוק כמו בארצות הברית של אמריקה נבחנים היום עוסקים גם בישראל לפי ה- credibility שלהם, הווה אומר האמינות האשראי שלהם.
2. מערכות המידע של המוסדות הפיננסים מקושרים ומחוברים הם, וכל אדם יכול לדעת באיזה דרוג הוא נמצא.
3. עלפי זה הוא גם יכול לקבל הלוואות/משכנתאות/רכישת רכבים וכ"ד
4. בכדי שנוכל להתאים את עסקינו אנו מחויבים להיות שקופים ואמיתיים מול מוסדות המימון כולל כל גורם פיננסי הנותן לשוק העסקי.
5. כאשר אנו מראים דוחות חשבונאים למוסדות המימון ואו לבנקים ואו למי שאנו משכירים ממנו נכסים או רכבים כאשר חסר בהם השקיפות המלאה (הווה אומר אנו מראים רק חלק מההכנסה שלנו וקרוב לוודאי חלק מההוצאה שלנו) כל מערכת הכי פשוטה תבין כי הדוחות האלה לא שקופים ולא מגלים את המציאות האמיתית של העסק.
6. בניית עסק מתחילתו חייב שיראה פעילות עסקית, השקעה, תזרים מזומנים חיובי כתוצאה מהפעילות השוטפת של העסק) ואם זה לא מצוי בידיו והוא משדר אמת בניירת החשבונאית שלו בלי טריקים או שטיקים אזי יש לו את הסיכוי להיות ממונף בחלק יחסי ע"י מוסד בנקאי או חוץ בנקאי.
7. כאשר אין קורלציה בין חשבון הבנק, לבין הדוח החשבונאי, לבין הקניות של העסק, והדוחות ערוכים עם טריקים של חישוב מלאי פחות או יותר הכול לפי רצון הבעלים אזי אף גורם היום בתחום הפיננסי לא יאמין לדוח כזה.
8. עסק טוב זה עסק שמנוהל נכון, עסק שמנוהל נכון יכול להמשיך להתקיים ולהתפתח באקלים הקשה אשר מציבה בפנינו הגלובליזציה (שגם לגביה אני לא חושב שהיא מתאימה לתקופה העסקית הנוכחית)
9. מעבר לזה, מאד קשה היום להגיע לרווחים גדולים עליהם צריך לשלם מס אמת, (אני לא מדבר על חברות ענק שהם גם משלמים מס מופחת) כוונתי שוב לעסקים קטנים ובינוניים שהם עיקר העסקים במשק הישראלי. ולכן על מנת שעסק יהיה מסודר ויוכל לשחות באוקיאנוס העכשווי עליו בראש ובראשונה להיפטר מהחשיבה שכאשר הוא עובד בשחור הוא עושה נזק למדינה, לא! הוא צריך להבין שהוא עושה בראש ובראשונה נזק לעצמו, למשפחתו, לעובדיו ולכל מי שמתנהל אתו.

קראו עוד

חייבים מבוגר אחרעי בעסק

למה הם חושדים בנו
לסיכום:

1. עסק מצליח מתחיל קודם כל בניהול נכון.
2. עסק מצליח הוא עסק שהשקיפות בו גלויה כלפי המוסדות הממנפים אותו וכלפי מנהליו
3. עסק נכון הוא כזה שהדוחות הכספיים שלו שקופים ואמיתיים ומאפשרים ניתוחים פיננסיים נכונים למען המשכו.
4. עסק נכון הוא עסק שיכול לקבל מינוף אמיתי מגורם מממן למען המשכיות עסקו.
5. עסק נכון הוא עסק שיודע להשתמש בכל הכלים החיצוניים שלו למען העסק.
6. מאחר ואנו כבעלי עסקים נאלצים באקלים העסקי הנוכחי הזה לעבוד קשה יותר אנו לא צריכים לישון בפחד פן יבולה לנו, מישהו ילשין עלינו, ונצטרך לספור כבשים בכדי להירדם, ניתן לעשות אתת חיי העסק יותר קלים.

לקריאת מאמרים נוספים קראו

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן