לבחור יועץ שיווקי טוב לעסק
הרצון והחלום של הקמת עסק לא בהכרח הם אלה שיצליחו לגרום לו להצליח. חייבים לכתוב תכנית שיווקית כחלק מתכנית עסקית טובה ומקצועית. עסקים שאינם פועלים על פי תכנית שיווק מוגדרת ומבוססת על תנאי מציאות ויכולות עסקיות קיימות ופוטנציאליות, דינם לרוב הוא הישרדות קצרת מועד עד לפשיטת רגל. מונח המפתח הוא שיווק אפקטיבי ועל כן צריך להתייעץ עם איש מקצוע שיעזור, יילווה וכמובן ייעץ. תפקידו של יועץ שיווקי הוא לחשוב מחוץ לכל קופסא אפשרית, להציע את מהלכי השיווק המותאמים לעסק וכמובן לבצע את כל הפעולות הנ"ל בהתאם לתקציב הקיים ולא מעבר לכך. אין סיבה להשקיע משאבים שאינם קיימים.
כדי ששיתוף הפעולה בין היועץ השיווקי ובין הבעלים של העסק יוכל להצליח ולזכות את העסק עצמו בצמיחה עקבית, יש לשים דגש על מספר נקודות מאד מהותיות ואף קריטיות. יועץ שיווקי חייב לתת מענה מהיר ומידי לכל לקוח. הדרישה הבסיסית הזו מבוססת גם על הצורך של הלקוח לשאול את כל השאלות הנכונות. כמובן שעם ליווי נכון של יועץ שיווקי מומחה, הלקוח ילמד מהם נושאים החשובים ועליהם יוכל ללמוד לאורך זמן. המומחה אמור להציע ניתוח שוק מקיף עד כמה שניתן בהקשרים של העסק עצמו וזאת כדי שניתן בהתאם לבנות תכנית שיווקית ולכוון את כלל המשאבים לאפיקי השיווק המתאימים וכמובן גם יבקש להציע פתרונות שלא תמיד ייראו קונבנציונאליים.
כדי לבחור יועץ שיווקי טוב צריך לדעת שהבטחות לעולם אינן ערובה לפעולה אפקטיבית. רק פעולה היא ערובה לתוצאות ומכיוון שאת אלו ניתן לכמת ולבדוק לאורך זמן – זו המטרה. חשוב בנוסף לבדוק גם את ניסיונו של היועץ, לראות האם בעבר עסק בכיוון השיווקי הספציפי, האם יש לקוחות נוספים שניתן לקבל את המלצותיהם וכמובן העסקת המומחה צריכה להיות בהתאם לתקציב ידוע ומוגדר מראש. לבסוף, אחד מבסיסי העבודה החשובים ביותר הוא הכימיה. הרי מדובר על שיתוף פעולה צמוד שמטרתו היא לקדם את האינטרסים הבלעדיים של העסק על רבדיו השונים ולשם כך החיבור הבין אישי חייב להוביל.