הפוטנציאל של ייעוץ שיווקי לעסקים
מצב נפוץ למדי הוא פתיחת עסקים שמציעים את המוצר הטוב ביותר מבחינתם או לחילופין מציעים שירותים מקצועיים והכל מבוסס על כוונות טובות, אולם העסק לא מצליח להתרומם ומחזורי הרווחים שלו נמצאים בירידה מתמדת, למרות ההשקעה הגדולה באיכויות של חומרי גלם או בכוח אדם מתאים. עסקים שכאלה צריכים לחשוב על הפוטנציאל שלהם ולהבין שהוא לא יתממש, אלא אם כן הם יבינו כיצד פורצים את מחסום התודעה הציבורית והצרכנית. לשם קידום מהלך שכזה, הדבר הטוב והמומלץ ביותר הוא דווקא למצוא איש מקצוע חיצוני לעסק, מומחה בתחום השיווק, שיוכל להביע דעה ולעזור בכל דרך אפשרית להציע את המוצר או השירותים ללקוחות הפוטנציאליים.
לא אחת נראה כי המצבים הללו מתחילים בבעלים, שאינם רוצים לבקש את העזרה המקצועית הזו ויודעים לבצע את עבודתם על הצד הטוב ביותר. גם אם זה נכון, עדיין במרבית המקרים חסרים לא מעט פרטים שצריך להכניס למשוואה השיווקית ועם כל הצער שבדבר, אמונה בעסק היא לא תמיד מה שירים אותו למעלה, יממש את הפוטנציאל שלו ויקדם אותו במסלול חיובי ועקבי בהגדלת מחזורי הרווחים. ייעוץ שיווקי לעסקים הוא הפיתרון הטוב ביותר שניתן להציע במצבים שכאלה ואחרים. שיווק משמעו החדרת מעמדו של העסק ומיתוגו בתודעה הצרכנית הכוללת וכמובן בפרט לקהל היעד.
כדי להבין מיהו קהל היעד, יש לקיים היערכויות ומחקרי שטח, להצליב בין העסק ובין הלקוחות הפוטנציאליים, אלה שהעסק יוכל לענות על צורך מסוים ולתת את המענה. בזכות הייעוץ השיווקי אפשר יהיה למצוא את הנקודות שבהן ניתן לחבר בין היצע המוצרים והשירותים ובין סך כל הצרכים והרצונות של כל לקוח פוטנציאלי באשר הוא. כמובן שצריך להגדיר את קהלי היעד באופן מסודר יותר, משום שעל פי הגדרות מוכרות מראש, אפשר למקסם את אפיקי השיווק, בין אם מדובר על מדיה דיגיטאלית, חלוקת עלוני פרסום ואחרים. הנקודה החשובה ביותר היא המשאבים שצריך להשקיע. הוצאה מן הסוג הזה חייבת להיות מודעת ואם עושים זאת נכון, ההשקעה תחזיר את עצמה במהירות כחלק מהתכנית.