האם בכלל יש כוח קנייה לצרכנים בישראל

האם כוח הקנייה שלנו הוא כזה שיכול להכיל את עולם המסחר הקמעונאי?

ישראל מונה 8 מיליון אזרחים כאשר בתוכה חצי מיליון עסקים קטנים.

מספר העסקים הגדולים, הרשתות, החברות הגדולות והתאגידים גם הוא גבוהה.

את הנתון כי על כול ממ"ר של שטחי מסחר יש נפש אחת ל-ממ"ר.

 אז. איך אנו יכולים הסוחרים ובעלי העסקים בישראל להתקיים, עם אנו מתנהלים רגיל, מחכים לכניסת הקונים, סומכים על מרכזי הקניות שיכניסו פדיון יותר גבוהה, ובינתיים מתגלגלים מהלוואות.

הדבר היותר מדהים הוא כי 58% מסך העובדים בארץ מרוויחים פחות מ-7000 ₪. וקרוב ל-38% מסך העצמאים במשק גם הוא מרוויח 7000 ₪

 מה ניתן לעשות עם 7000 ₪ בחודש, משכנתא, חשמל, מים, ארנונה, הוצאות כבלים, סלולר, רכב (למי שיש) ומה נשאר למזון? ויותר מזה "על מי בונים את הרווחים הרשתות והעסקים? (אני לא מדבר על רשתות המזון כאן כולם קונים) אבל היכן כוח הקניה שצריך להניע משק שלם, כוח אשר הולך ונשחק וביחד אתו עסקים קורסים ומתמוטטים. או שרשתות ועסקים אלה מתפרנסים מאותם 39% שמרוויחים בין 7000 ₪ ל- 14.000 ₪ או 3% שמרוויחים מ-35.000 שח". קשה מאד לנהל מסחר כול כך תחרותי, במציאות של חולשת קנייה מצד הציבור. נכון אני יודע מה תגידו, אבל כולם קונים, אז בוא נפרק את התובנה הזאת.

כ-יועץ עסקי אני יכול לקבוע כי כולם קונים מזון, (הווה אומר המלחמה בין רשתות השיווק היא לכיס האחרון של הצרכן הישראלי) אחר כך ניגש לקניונים או למרכזי המסחר (שרק הרשתות והרשתות הגדולות מולכות בהם) הרשתות טוענות כי החלק היחידי העובד חזק בקניון זה המזון והבידור, ולכן לא כול מבקר שנספר נכנס לקניון או למרכז הקניות אכן מוציא את כספו לקניות.

 אז אם הנתונים הם אכן כך, והם כך, מה עושים, סוגרים את העסקים, מפסיקים לייצר ומייבאים מסין, מפסיקים את הפעילות העסקית, או מגיעים למסקנה שמי שעושה, מי שזז, מי שלוקח סיכון, יוזמה, חדשנות, הוא זה שישרוד ואפילו יצליח? לדעתי כן! החיים והחיים העסקיים מחייבים אותנו להתנהל שונה, אחרת, ללכת בין הטיפות, אבל עם מדריך ומקל. לא לבד! יועץ עסקי או קבלת ייעוץ עסקי או להיעזר ב-יועץ שיווק זה הפתרון, כן, אתם חייבים להבין, העולם העסקי הוא מרוץ, מישהו בו מנצח ובטח לא זה שעומד במקום לעומת השני שרץ ריצת מרתון. בכדי להתקיים בעולם העסקים חייבים להיות דינמיים, והאמת שיש הרבה שיטות.

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן