ליבי עם בעלי העסקים
לפני הרבה שנים נפלו עלינו אנשי המכירות הממולחים של חברת דפי זהב (כאשר הצהוב היה להיט) ומכרו לנו שטחי פרסום בספר הצהוב! "מאחר וכול איש עסקים או בעל עסק ידע שאם הוא לא שם אין עסק" דפי זהב הבינו זאת גבו מחיר אסטרונומי על פרסום, חילקו קטגוריות לפלחים קטנים בכדי שנשלם על פרסום באותו ספר מספר פעמים, לא הספיק להם ואז הוציאו עוד ספרים, לקיבוצים, למושבים, לוועדי עובדים, לעיירות הקטנות, לישובים הרחוקים…והכול בכדי שיוכלו לחלוב מאתנו כמה שיותר. מודל עסקי מצליח שמי שיודע רואה היכן נמצאת היום דפי זהב כתאגיד ענק.
ואז הגיע עולם האינטרנט, ועסקים התחילו להקים אתרים, בד בבד עם עלייתו של מנוע החיפוש אשר החליף במהרה את הצורך במדריך הצהוב, דבר שגרם להפסדים עצומים לדפי זהב וכתוכנית עסקית חלופית, לאחר התאוששות מהבום האינטרנטי והמהפכה של גוגל התחילו למכור פורמט של אתר מקודם במנוע החיפוש של "זאפ" דפי זהב, כאשר כול הקטגוריה מקודמת כקטגוריה במנוע החיפוש "גוגל" (כמובן שזה לא המקום בו אספר לכם איך קידמה דפי זהב את הקטגוריה במנוע החיפוש של גוגל) בישראל עדיין השיטה עובדת אך בחלק מארצות העולם השיטה נעלמה ואיתה נעלמו כול החברות הגדולות שקידמו אתרים כדוגמת זאפ דפי זהב. זה נכון גם לגבי כול אותם מקדמי אתרים הגובים כספים יקרים מלקוחות ועסקים תוך הבטחה שהאתר שלהם במספר מילות מפתח יקודמו למקום הראשון או לדף הראשון (חשבו כאשר יש רק 10 כתובות בדף הראשון איך מקדם אתרים יכול להבטיח הבטחות כאלה) אבל עזבו את ההבטחות, בואו נתרכז בדברים שמקדמי האתרים לא מספרים איך הם מקדמים אתרים: את ה"איך" שהם מקדמים אתרים, מנוע החיפוש של גוגל לא אוהב כלל, מאחר והקידום הוא מניפולטיבי, משתמש בטכניקות של קישורים חיצוניים ולוויינים, בדיוק הפוך מהחוויה שגוגל מעונינת להעניק למשתמשים במנוע החיפוש שלה. ולכן בשנים האחרונות הוציא גוגל עדכונים משמעותיים הזורקים אחורה אתרים אשר קודמו בשיטה אורגנית אך בפרעות טכנולוגית, אתרים בעלי עמוד אחד הופיעו במקום הראשון רק בגלל שהיו לו 10000 קישורים מכול מיני מקומות, ואילו אתרים עם תוכן, עם מענה מהיר לשאילתה של המקליק נהדפו אחורה כי היו איכותיים אך בלי קישורים דמיוניים.
כמו שדפי זהב ניצלו "אז" את מצוקת הלקוח והכריחו אותו להוציא כמה שיותר כסף עבור פרסום, כך מקדמי האתרים היום מודעים לרצון של העסקים להיות מקודמים ומבטיחים הרים וגבהות תוך שהם מסתמכים על מערכת קישורים שהם יודעים כי גוגל עומדת למיין את האתרים לא על סמך קישורים אלה על סמך איכות.
עסקים חייבים להפנים, קידום אתר לרמה של מיקום ראשון בקטגוריה זו השקעה אדירה, שאך מקדם אתרים לא יכול לבצע אותה עם הבטחה לאורך זמן, מה שכן מומלץ מאד על ידי הוא במקום הקידום האורגני שלא נותן בטחון להעזר בשירותיה הנהדרים של גוגל עם שיטת הפרסום AD WORDS המתוחכמת והחכמה אשר לצערי מקדמי האתרים גם כאן גוזרים קופון לא קטן על הידע שלהם בתחום עולם הפרסום של גוגל שהוא כול כך טוב וקל.
אני והצוות שלי מכניסים לתוכנית השיווקית והעסקית של לקוחותינו את נושא הפרסום בגוגל ללא עמלות וללא שפיכת כספים מיותרים כי אנו יודעים עד כמה קל בנתה גוגל את מערכת הפרסום שלה ואין שום מניעה להעניק זאת ללקוח או למי שנעזר בשרותינו.
לדעתי, עוד קטגוריה תעלם מעולם העסקים הבינלאומי והוא מקדמי אתרים אורגניים.
לדעתי עדיין יש חברות קידום אתרים שיודעים את הדרישות של גוגל ולא מוליכות אותו שלל ורוקמים לו חלומות, קראו אתר טוב בקישור.
, החברות בישראל