מאחר ולעסקים קטנים אין את היכולות שיכולים להעניק המותגים הגדולים, נדרשים העסקים הקטנים להמציא דרכים יצירתיות בכדי להביא ולשמר לקוחות נאמנים לעסק הקטן שבמהרה יוכל להיהפך ל"מותג" ושם דבר בתחום העיסוק שלו!
האמת שעסקים קטנים נאלצים לחשוב בשיווק ובמכירות של המוצרים או השירותים שלהם בתוך הקופסא, שהרי עסקים קטנים לא יכולים לעמוד בתקציבים גדולים, להבטיח ללקוחות הנחות מפליגות ולהיות מספיק "סקסיים" על מנת לגרות לקוחות להגיע אל בית העסק ולהישאר נאמן לו.
מה לא ניסו עסקים לעשות בכדי לקרב לקוחות, הנחות, ניקוב כרטיסיות, קנה אחד קבל את השני בחצי המחיר, רכוש תשע כוסות קפה ומאפה ואת העשירי קבל בחינם, טיפול עשירי חינם אצל הקוסמטיקאית או בונה הציפורניים, אבל לקוחות שרגילים לקבל כול כך הרבה ממותגים גדולים מה שמציעים להם העסקים הקטנים לא מעניין אותם, הם לא מחדשים להם כלום, הם לא מרגשים אותם..
לא עוד!
אני לא מוכן שעסקים קטנים בינוניים וגדולים ייכנעו למותגים הגדולים!
העסקים הקטנים בישראל שהם חצי מיליון עסקים המעסיקים את כוח העבודה הגדול במשק הישראלי ומהווים למעלה מ-40% מתל"ג יהיו סמרטוט לרגלי "הענקים"
יש מה לעשות בכדי לחדש, לרגש, ולעניין את הלקוח להגיע ולהישאר בעסק הקטן.
יש אלמנטים פשוטים וגם קצת מורכבים על מנת שלקוחות יהיו דווקא לקוחות נאמנים של העסקים הקטנים.
צריך לחשוב אחרת!
לדוגמא: כמה שאנחנו אוהבים לשחק בסמארטפון שלנו, זה כול כך מרתק אותנו, באוטובוס, במונית, ברכבת, בכול הזדמנות כולל מפגש משפחתי שאחרי הארוחה יושבים כולם ובמקום לנהל שיחה כול אחד מחובר למכשיר הפלא שבידיו…
איך מתפרנסים מפרסום בגוגל (קראו)
נתאר לנו מספרה, מכון לבניית ציפורניים, קליניקה לטיפוח. מכונים, וכול בית עסק הדורש המתנה, או אפילו בתי קפה לא ממותגים הפזורים על כול פינה ברחובות העיר. רוכשים חמישה I-PAD מציידים אותם במשחק, ומכריזים כי "מי שמגיע למספר נקודות X זוכה ב X משהו. עדיף דרגות של נקודות (1000 נקודות 2000 נקודות או נקודות התואמות את המשחק) כמובן שצריכים להתאים את השירות או המוצר שנמכר לגודל הזכייה, והזכייה לא חייבת להיות דווקא בפעם הראשונה היא יכולה לגרום ללקוח לחזור לבית הקפה לדוגמא על מנת להמשיך ולצבור את הנקודות שהתחיל בהם מתוך ידיעה שיזכה באותו X דבר אשר יוצג על במה במרכז העסק ויהיה מספיק סקסי שאדם מאד ירצה אותו. (אני חוזר כי לכול סוג של עסק יתאים תוכנית פעולה ופרסים שונים) זאת נקודת יציאה מהשגרה.
האמת שאני יכול למנות עשרות רעיונות כיצד לקרב את הלקוח לבית העסק, אך הנייר וכוח הכתיבה שלי לא יספיק לי ולכן חשוב שכול בעל עסק ימצא את הרעיונות היצירתיים שלו או שייעזר ביועץ שיווק
בעלי עסקים! על תתייאשו, על תברחו, יש עוד הרבה מה לעשות בעסק שלכם בכדי לקרב לקוחות.