טלמרקטינג לעסקים

טלמרקטינג הינה שיטת מכירה המתקיימת באמצעות טלפניות  המתקשרות ללקוחות פוטנציאלים בכדי להציע את מרכולתם

נסביר: טלמרקטינג הינה עוד שיטת שיווק מה שאנחנו קוראים (טקטיקה תחת אסטרטגיה) אשר אמורה להביא לנו עוד יותר לקוחות לעסק, לחברה, לארגון.

ממעוף הציפור היום שנת 2022 יש תחושה שהטלמרקטינג איבד מזוהרו וזאת בגלל שיטות הפרסום הזולות הנמצאים היום בשוק הפרסום/השיווק, שהרי הרשתות החברתיות השתלטות באופן מוחלט על ענף הפרסום והשיווק ויותר ויותר אנו שומעים מודעות שמע ברדיו ובטלוויזיה וגם קוראים ברשתות החברתיות, והעיתונות הכללית והמקומית את המילה "חפשו בגוגל" פעולה שמקטינה רבות את עלויות הפרסום לעסקים ארגונים או חברות.

טלמרקטינג

אז בכל זאת מה קורה עם טלמרקטינג?

בכדי לבצע טלמרקטינג אנחנו צריכים להתקשר עם חברה אשר מספקת שירותי טלמרקטינג ואשר תפקידה לפנות לרשימת לקוחות הנקנית בדרך כלל בשוק החופשי או הנוצרת כתוצאה מריבוי לקוחות בארגון ולהתקשר טלפונית ללקוחות פוטנציאליים "היום כמעט רוב הלקוחות הם לקוחות פוטנציאלים) ולנסות ולמכור את המוצר או השירות ללקוח.

פעולה זאת עלותה יקרה מאחר ומדובר על העסקת כוח אדם (ומי כמונו בעלי העסקים והחברות יודעים היום טוב מאד ומרגישים בכיסם את עלויות המעביד והחוקים הנוקשים של הרגולציה בעניין שלא נדבר על ההתחייבויות הסוציאליות שאם נתרגמם לכסף נוכל להוסיף עוד עלויות בתמחיר שלנו. כך שעלויות טלמרקטינג הם לא זולות.

בואו נלמד על כמה מונחים בתחום הטלמרקטינג

  1. מה זה טלמרקטינג: טלמרקטינג ?הינה אחת מני רבים שיטות מכירה ללקוחות.
  2. כיצד עובדים שירותי טלמרקטינג?: לקוח הרוצה לפרסם בשיטה זאת או שיטה זאת היא חלק מקמפיין פרסום פונה לחברה העוסקת בתחום, ומבקשת ממנה לבצעה עבורה פניות (טלמרקטינג) טלפוניות לרשימה אשר הלקוח מגיש. או שהחברה עצמה (תלוי בגודלה) שוכרת עובדים על מנת שיבצעו את עבודת הטלמרקטינג ממשרדיה עצמה כאשר כל העלות היא עליה.
  3. האם כל בעל עסק צריך טלמרקטינג? כן, כל בעל עסק צריך טלמרקטינג לדוגמה (ואני לוקח כאן דוגמה קיצונית) קיוסק בפאתי שכונה רוצה להגדיל את קהל לקוחותיו אזי אם יפנה לכל הדרים באזור עסקו, וישתמש בטקטיקת הפרסום הזאת ובכך יגדיל את קהל לקוחותיו, כן, לקיוסק הקטן בשכונה. אבל זאת היתה דוגמה בלבד, טלמרקטינג מתאים לכל עסק חברה או ארגון. (לגבי התוצאות אכתוב בהמשך)
  4. איך נדע אם שירותי הטלמרקטינג יכולים לעזור לעסק שלך? ובכן "אנקדוטה קטנה" אם מי שרוצה לפרסם את עסקו היה יודע מה אחוז ההצלחה של הפרסום שלו באחת מכל כך הרבה רשתות פרסום הוא היה משקיע את כל הונו לפרסם שם" אבל לא. לא ניתן לדעת מראש מה יהיה אחוז ההצלחה של כל פרסום וצינור השיווק שלו. מה שכן לאחר שהפעולה התבצעה ניתן היום לבדוק מדדים של כדאיות הפרסום ע"י מכשור אלקטרוני של הקצבת מספר טלפון ייעודי לשם יפנו כל הלקוחות  הפוטנציאלים שהטלמרקטינג פגע בהם והביא אותם לרכישה או שהלקוח ביצע רכישה כבר בתהליך המכירה.
  5. דף מסרים מה זה? כאשר מבקשים מחברת טלמרקטינג להציע את מרכולת החברה/הלקוחה בפני הלקוח הפוטנציאלי בתהליך הטלמרקטינג, החברה דורשת לקבל דף מסרים הכולל את ההצעה שיש למפרסם להציע ועל מנת למצות את השיחה/מכירה עד תומה.

התנהגות הצרכנים

למעשה היום כאשר הלקוח הפוטנציאלי ולא משנה באיזה סקטור הוא נמצא פוגש פרסומים מהרגע שהוא קם ועד הרגע שהוא הולך לישון וגם אחרי שהוא הולך לישון עדיין מתרוצצים לו במוח מודעות או כרזות של מפרסמים נושא הטלמרקטינג.

אשי כאשר גם פונים אליו בשיחת טלמרקטינג או שהוא מזהה מראש שזאת שיחה לא מוכרת והוא לא עונה או שהוא יודע שזאת שיחת מכירה והוא לא עונה והיה עם ענה לרוב הוא מסיים את השיחה (תארו לכם עובד מוסך הנמצא באמצע הרכבת מנוע שצריך לענות לשיחת מכירה או מנהל הנמצא באמצע ישיבה קשה ירצה לענות לשיחת טלמרקטינג אז קשה מאד להבין אם שיחות כאלה אכן מכסות את העלות. לכן אני בתור יועץ עסקי לא מאמין שאכלול את השופר הזה בין אמצעי הפרסום העומדים לשירותי

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן