משרדי פרסום!
למי נועדו משרדי הפרסום בארץ ובעולם?
האם אנו באמת צריכים משרד פרסום?
האם משרד פרסום משקף נכונה את הצורך הפרסומי של העסקים שלנו?
האם המודעות שעדיין עסקים ממשיכים להשתמש בהם בעיתונות המקומית אפקטיבית?
האמת שבכלליות משרדי הפרסום בארץ ובעולם הולכים ומצטמקים.
מצד אחד היקף הפרסום משתנה, מדיות הפרסום מקבלות תפנית חזקה, הפעילות במשרדי הפרסום יורדת, הרווח של משרדי הפרסום נשחק וזה בגלל מחירי המדיה והתחרות העצומה בין משרדי הפרסום "הגדולים בעיקר" ובכלל כול נושא הפרסום חייב לעבור רביזיה משמעותית על באמת לרגש ולחדש ללקוח.
אם נתרכז במשרדי הפרסום הגדולים אשר אנו מכירים בארץ ובחו"ל נבין כי לא תמיד או בדרך כלל הפער בין הצורך של העסקים או החברות הגדולות בקונספציה מוכרת אינה עומדת בקנה אחד עם אותם עשרות אנשי קריאטיבי אשר משרתים משרד פרסום אחד וכול רצונם הוא לזכות באחד מפרסי היוקרה בענף הפרסום הישראלי ואפילו העולמי.
למעשה אותם אנשי קריאטיבי היו מעוניינים לעשות מודעות, כרזות או צילומים ממותגים ומצוירים כמו מעשה ידי אומן (לזה אנו קוראים מודעות תדמית ומיתוג) בו בזמן שהלקוחות חייבים מודעות של מכירות כאן ועכשיו. ישנם חברות שמשלמות הרבה מאד כסף למשרדי פרסום ומאמינים בעבודתם של "קבוצות המיקוד" אותם אנשים אשר נבחרים לשמש קבוצת מיקוד ולהשיב ולהגיב על צרכים של צרכנים כאלה ואחרים, או לנסות להבין אם הם מבינים את שפת הפרסום הגבוהה המונחתת עליהם ולפיהם נגזרים מודעות הפרסום והקמפיינים. אנשי הפרסום מאמינים בזה ויחד הם משכנעים את הלקוח כי זה הקמפיין הכי יפה בעיניו, כמובן שהלקוח יגיד "כן" כי באמת הקמפיין מושקע ונראה יפה. מכאן ועד השאלה האם הוא מוכר הדרך רחוקה.
אביא כאן דוגמא למה אני מתכוון.
הדוגמא תהיה בתחום האופנה (זהו תחום שמשרדי הפרסום חולים עליהם)
קמפיין אחד מציג את המיתוג של הרשת, את הקולקציה, הן בזמן מסך בטלוויזיה או אולי באנרים באינטרנט ומודעות עמוד בעיתונות הארצית.. המצגת היא של מגוון פריטי לבוש עם שם המותג בגדול. יפה! מודעה מושקעת יפה מושכת מביאה פרסים בתחרויות שונות והכול טוב למפרסם, לחברה המפרסמת אני לא כול כך בטוח.
והנה באה לה רשת אחרת אשר שמה את שמה בגדול בולט בקמפיין הפרסומת ומציגה מוצר עד שלושה מוצרים עם מחירים אטרקטיביים "מחירי השקה" "מחירי מבצע" אבל מחירים נמוכים למוצרים המשדרים אופנה וחדשנות…
מי לדעתכם תמכור יותר, מי לדעתכם עינו תיתפס יותר חזק במוצר. מי ירצה יותר את המוצר הנמכר! את הדמיון אני משאיר לקוראי.
פרסום היום הוא יצירת אומנות לשמה לא רק בתמהיל הפרסום, אלה גם במדיית הפרסום ובתחכום הפרסום, שהרי בסופו של יום החברות והעסקים רוצים למכור. ומשרדי הפרסום והקריאטיבי רוצים עמלות, משכורות עתק, ופרסים ייקר ערך…אני לא צריך ללמד אתכם שאתם מגיעים לחנות ומבקשים עצה מה לקנות המוכר תמיד יפנה למוצר שכדאי לו למכור ואילו אתם חפצים במוצר שאתם רוצים- מכאן ההקבלה ליחסים בין לקוח למשרד פרסום.
פרסום עושים נכון, עם יועצי שיווק, ולא ישירות עם אנשי הקריאטיבי של משרד הפרסום.