אם אתה ביישן על תנהל עסק

בעסקים אסור להיות ביישן!

בעסקים אסור להיות פחדן!

בעסקים תעוזה היא מצוינות!

בעסקים דחיינות היא בכייה לדורות!

 אני יכול למנות לכם כול כך הרבה עסקים המנוהלים ע"י מנהלים מבריקים כול אחד בתחומו הוא אבל ההתנהלות האישית שלהם אינה תואמת כלל ועיקר את החומר ממנו צריך להיות איש עסקים בנוי על מנת לנהל את עסקו כהלכה וביד רמה! וכאשר אני אומר ביד רמה אני לא מתכוון לרדות או לרדת לחיי העובדים בעסק או בחברה, דווקא כאן אני בעד שחרור, פתיחות, מתן לגיטימציה לעובדים, האצלת סמכויות, תמיכת העובד. לא אני לא מבקש מכם לסמוך עד כדי כך בעובדים ולעבור את החוויה הסיוטית שהייתה לי בחיי העסקיים בו העסקתי רואה חשבון שכיר באימפריה שלי אשר לימים גיליתי שהוא מתחזה לתואר רואה חשבון תוך כדי גרימת נזק בלתי הפיך לי ולעסקיי.

במאמר זה אני מתכוון לכול אלה המנהלים עסקים ואשר המקצוע שלהם אינו "איש עסקים" אלה איש איש בתחומו ותחום התמחותו. האמת שגם אם נדבר על כלכלנים או בוגרי מנהל עסקים באוניברסיטאות ובמכללות עדיין לא נוכל להגדיר אותם כאנשי עסקים אמתיים. שהרי בכדי להיות איש עסקים ולנהל חברות עסקיות צריך בראש ובראשונה תכונות של אנשי עסקים או ניסיון עשיר בניהול עסקים על כול תחומי הפעילות שלו.

ישנם מקרים בו אני מגלה כי לבעלי עסקים יש את התחושה והאמרות: לא נעים לי לפטר, אני לא אוהב לגרום רע בלפטר עובד, לא נעים לי להתווכח עם הבנק "הרי הוא נותן לי כסף" , לא נעים לי להתווכח עם יועץ המס או רואה החשבון "הוא מכיר את עבודתו והוא כבר יסתדר עם מס הכנסה" לא נוח לי להתווכח אם משכיר הנכס שלא יעלה לי את שכר הדירה, לא נעים לי לבקש מהספק לדחות את הציק, לא נעים לי להוציא חשבונית עסקה במקום חשבונית מס עליה אני משלם את המע"מ מיד וגובה לאחר 3 חודשים במקרה הטוב", לא נעים לי לעבור ספק הוא כבר מכיר אותי הרבה שנים, לא נעים לי להחליף סוכן ביטוח שהרי עוד אבי עבד אתו, איך אני ירים מחיר למרות שהעלויות עלו לי הרי הלקוח יעזוב אותי, ויש עוד כול כך הרבה לא נעים לי, לא נוח לי, קשה לי שהם הרסניות לעסק או לחברה אותה אתה מנהל. והרי אתם מכירים את האמרה "נעים מת מזמן".

ראו, לנהל עסק זה כמו לנהל מלחמה. עסק אמיתי מנוהל על סמך אינטרסים הדדיים, אתה רוצה למכור אני רוצה לקנות, האמצע הוא מה שקובע. כול העקבות, כול האמוציות, כול החששות, כול הפחדים, הם קיימים רק אצלכם לא אצל הצד השני. נכון, תבואו ותאמרו כאן זה לא אמריקה, כאן אנו נמצאים במזרח התיכון, עם הסחבק, הקשר שהאחד תמיד מכיר את מי שהשני מכיר, החברות, הכנסת האורחים והלבנטיניות האופפת את האופי שלנו. אך גם אצל ה"ערבים" הסחבקיות הזאת נגמרה והשיחה בין עסקים נסובה תכלס לעניין.

כפי ששלום עושים עם אויבים כך עסקים נעשים בין שני צדדים אינטרסנטיים כול אחד לעצמו, מי שמכניס כאן חשיבה אמוציונאלית ולא רציונלית שוגה וטועה טעות מרה. עסקים זה WIN-WIN ואם תהיו אמתיים, ואם תנהלו את העסק שלכם מתוך העקרון הזה הוא ישמור על יציבות ולא יתנדנד לפי גחמות אישיות ואמוציונאליות. זאת אחת הסיבות שמקשות עלי להביא עסקים של שותפים או אבות ובנים לניהול בקונספט הזה.

ניהול המנוהל בקונספט נכון מחזיק מים.

ניהול המנוהל לא באומץ לב ובגחמות אישיות נמנה עם הסטטיסטיקה של 35 אלף עסקים הקורסים בשנה אחת.  

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן