עצה דרמטית לשימור לקוחות בחברות השירות הגדולות.
כאשר התחרות מתחרה על מחיר ולא על שירות ואיכות, כאשר הלקוח לא מתחייב לשמור אמונים, כאשר בפני הלקוחות פתוחים אלפי הצעות שיווקיות, כאשר נושא של שימור לקוחות הפך גם לתפעול יקר מצד נותני השירות וגם לחוסר יכולת לגבות את מחיר השירות מהלקוחות, צריך להמציא מנוע חזק ומחוזק שיניע את הלקוח להשאר נאמן למותג הקיים. (לדוגמא אם מדובר בחברה סלולרית-אז חובה להמציא מנגנון חכם שישאיר את הלקוח בחברה הסלולרית שלו ולא יתפתה לחברה אחרת) פעולה זאת מתאימה לכול חברה משווקת הפועלת בשיטה של מתן שירותים חודשיים קבועים. חשוב לדעת לבנות אסטרטגית שימור לקוחות חזקה ואפקטיבית.
כ-יועץ שיווק , למנוע הזה אני קורא כסף.
אני טוען שמאחר והמחיר הפך להיות המניע של הלקוח להיות או לא להיות עם ספק השירותים שלו, אנו הספקים נענה לו באותו מטבע, דהינו, כסף.
כ-יועץ שיווק, אני מציע לקבוע פרמטרים של שימוש שוטף בשירותים (ושוב אני חוזר לתחום הסלולר אשר לימדו אותנו שאם נדבר יותר אזי המחיר שלנו פר שיחה יירד ואז נקבל זיכוי בגין השיחות שהגיעו ליעדים) כך אני רוצה שלקוח בכול תחום של שירות, ובפרט בשירותים התחרותיים ביותר בישראל, לקוח שיעמוד ביעדים שנקבעו לו ע"י הספק…יקבל בסופו של חודש או בסופו של רבעון "ציק" כן "ציק" כספי החזר על עמידה ביעדים…כן זה נשמע מוזר אבל תחשבו, יש בזה הרבה ייתרונות, יתרונות שלא יסולאו בפז.
לקוח שיעמוד ביעדים ויקבל סוף כול חודש או רבעון "ציק" יהיה לקוח נאמן מאין כמוהו.
לקוח שיודע כי הוא אמור לקבל ציק למרות המודעות שלו הוא תמיד יופתע לקבל ציק מודפס עם שמו מחברה מכובדת הגם שמדובר ב-20 ש"ח.
לקוח כזה רק ידורבן להמשיך ולעמוד ביעדים שלו ולו רק בכדי שתהיה לו ההזדמנות הסקסית הזאת לפתוח מעטפה של חברה מובילה עם ציק לפקודתו על שמו.
חשבו מה זה יעשה ללקוח, חשבו מה הציק יעשה ללקוח, חשבו איזה רמת זכירות וציפייה יכולה להיות ללקוח, חשבו כמה לקוחות יכול לקבל העסק רק כתוצאה מפעולה זאת שמתומחרת בתחשיב המכירה של העסק.
חשבו איזה רעש תקשורתי זה יכול להביא לעסק.
ובנינו מה ההבדל, זיכוי לחשבון או ציק יפה ומפואר!!!
ואני אומר לכם בבירור ובבטחה כי פעולה זאת תשאיר הרבה לקוחות, ולקוחות מרוצים, והרי זה מה שאנו רוצים לא?
דורון עמית – יועץ שיווק, שיווק אסטרטגי
054-8087706