האם אנו יודעים לשמר לקוחות? למעשה זו השאלה שצריך כול עסק לשאול את עצמו כול יום מחדש…
האם הוא יודע איך לשמר לקוחות? מספר חוקים צרכניים שחוקקו לאחרונה ענו על השאלה והכריחו את הספקים ואו נותני השירותים לנהוג אם לקחותיהם תוך שימור הלקוח….
דוגמא רעה קוראת רק בימים אלה עת נחשפים הרווחים והעושק שעשקו חברות הסלולר את לקוחותיהם תוך שהם הובילו את שירות הלקוחות שלהם והיו הראשונים שלימדו אותנו כאן בישראל הקטנה שירות לקוחות בדיוק כמו בארצות הברית של אמריקה… אך לאור ההתפתחות בשוק הסלולרי כול ההשקעה שעשו ירדה לטימיון והשאירה אותם קרחים מכן ומשם….
שיווק ומכירות צריך להתבסס על שירות הלקוחות שלו….
שיווק ומכירות צריך להדגיש ללקוח יותר את ההחזרה של המוצר או טיפול בבעיה שקוראת עם המוצר או אם השירות שסופק….בעולם הרווי בו אנו נמצאים המילה לקוח מביא לקוח היא המילה הנכונה ביותר לתאר מערך מכירות טוב ומצליח…ואני לא מתכוון להמצאה של תביא 3 חברים שירכשו X מוצר ותקבל X דבר….זו לא המלצה כנה…
כוונתי היא שההתיחסות ללקוח תהיה מעבר לזה של ספק ללקוח בנאדם אלה אני מתכוון לאמרה ספק ללקוח מלאך….
אני יודע שלקוח מרוצה יביא יותר לקוחות לעסק ולקוח מאוכזב יביא חסר של מספר לקוחות…ואני מתכוון למה שאני אומר שלמרות שאנו אוהבים להשתעשע במילה "הלקוח תמיד צודק" אבל לא כולנו מתכוונים לכך כי באמת הלקוח לא תמיד צודק….
אבל אנחנו מחוייבים לתת לו את השירות או את ההחזר ממנו כאילו מכרנו לו מכירה חדשה….רוצים לשמוע עוד…התקשרו