עברו לעבוד עם בנק הדואר

שאני מדבר עם לקוחות שבטיפול משרדי אני מנסה לכוון אותם לפתוח חשבון בבנק הדואר.

התשובה שאני מקבל כמעט מכולם. מה אתה משוגע, בנק הדואר? "הבנק של כל המוגבלים, פושטי הרגל, מקבלי קצבות, זקנים, לא נותנים אשראי, אין כרטיסי אשראי, מה לי ולבנק כזה, הספקים שלי יחשבו שאני בצרות (הוא בצרות אבל הוא לא אומר את זה, אני יודע את זה) בקיצור כל דבר רע שניתן להגיד על משהו, נאמר.

כן, למה בנק הדואר?

בנק הדואר הוא בנק לכל דבר, יש לו מאות סניפים, פתוחים לאורך כל היום, יש לו מערכת מחשוב שלא מביישת כל בנק אחר, אין לו מנהלת מחלקת אשראי או מנהל סניף הוא נותן שירותים בדיוק כמו כל בנק אחר ועוד יותר שירותים, אין לו פקידות שמטרטרות לך כל היום "תפקיד" אתה לא צריך למצוא חן בעיני מנהל הסניף או מנהלת הסניף, והייתרון הגדול ביותר שלו שהוא לא נותן אשראי. ולכן אין לו ריביות והעמלות שלו אחידות, אבל מאחר וכולנו כבר עובדים עם הבנק דרך האינטרנט אז גם כאן תענוג לעבוד דרך האתר של הבנק.

תבואו עכשיו ותאמרו לי "חכם גדול" הכול יש לו רק מה שאנו צריכים אין לו. ואז אני שואל למה אתם צריכים אשראי? כי אי אפשר לעבוד בלי אשראי!!!

אז בואו נבחן את זה

אשראי נועד בזמננו אנו רק בכדי לפתח עסק, להשקיע בעסק, לרכוש עוד ציוד לעסק כל זה מתוך מטרה שההלוואה או האשראי שנצרך לעסק לא ישולם מהמחזור הרגיל של העסק אלא ישולם מתוך הפירות של ההשקעה. אחרת אין טעם לקחת אשראי.

אם אתם צריכים אשראי בכדי שיחליף מכירות, בשביל שיכסה שיקים דחויים, בכדי לשלם רכבים והוצאות מיותרות, בכדי שלא תצטרכו להכניס יד לכיס לשלם את החסר לתשלומים (ההוצאות) המשתנות והקבועות ומבקשים אשראי בשביל זה אם זה אכן קורא (ואני לא תמים אני יודע שלרוב העסקים מבקשים אשראי בסעיפים האלה) אז כדאי שתסגרו את העסק שלכם, הוא לא מנוהל נכון, הוא מפרפר בין חיים ומוות, הוא מוכר עם שלט "כאן הכול בזול" העסק מוביל אותו ולא הוא מוביל את העסק.

עסקים הם מקור רווח, עסקים שדורשים כל הזמן אשראי הם עסקים רעים, הם עסקים שצריכים את הבנק כחמצן, הם עסקים שללא בכי למנהלת מחלקת אשראי או למנהל הסניף עסקם נסגר, כל יום שהם ממשיכים להתנהל כך רק מדרדר אותם מטה, כל עוד שהם לא עושים (כל עוד אפשר) חישוב מסלול מחדש ביחד עם איש מקצוע הם מסכנים את עצמם, משפחתם, הספקים והעובדים שלהם. כולל אלה שחושבים שהם מרוויחים אבל כסף רואים רק מאשראי בנקאי שבסוף רבעון רואים את חיובי הריביות ומתפלצים (אך! איזה עסק טוב זה בנק)

בנק הדואר הוא פתיחת דרך חדשה להתנהלות נכונה, בטח תשאלו איך זה יכול לעזור לנו… אנחנו צריכים אשראי

פתיחת דרך חדשה להתנהלות נכונה יותר

המלצות לאיך עושים את התהליך נכון

  1. פותחים חשבון בבנק הדואר/מוציאים שיקים/פותחים חיבור לאינטרנט/מזמינים כרטיס אשראי דביט    
  2. לא סוגרים את חשבון הבנק שלך הרגיל (שם כבר נמצא האשראי המקסימלי שיכולת לקבל מהבנק)
  3. עושים בדק ביית בעסק: קניות גולמי, קניות תפעולי, הוצאות תפעוליות, כוח אדם ומקרבים אותם כמה שיותר קרוב לממוצע ההכנסות של רבעון בדרך הזאת אתם מתחילים להשתלט גרוסו מודו על האיזון בעסק שלכם.
  4. את ההכנסות אתם מפקידים לבנק הדואר.
  5. יום לפני בוא פירעון של שיקים, הוראת קבע, משכורות, כרטיסי אשראי (כמובן כאלה שעדיין מנהלים תזרים מזומנים מסודר) מעבירים את הסכום מבנק הדואר לחשבון הרגיל של העסק.
  6. את כניסת הכספים מכרטיסי אשראי תשאירו בחשבון הרגיל
  7. על תוציאו שיקים בשלב ראשון מבנק הדואר (דרך אגב היום אתם יכולים להדפיס בכל בית דפוס שיקים משלכם ולקבל את אישור הבנק.
  8. תתנהלו כך במשך חצי שנה שהחשבון המרכזי יהפוך לבנק הדואר והחשבון הרגיל ישמש להוצאת הכספים.

אני יודע שמי שיקרא את זה יגיד לעצמו "מה אני צריך את כל הטרחה הזאת"

מהצד השני התובנה היא שהוא משאיר ליד הגורל את העסק והוא יגיד "יהיה טוב" "יהיה בסדר" "יגיעו ימים יותר טובים" למה? מהיכן? "בינתיים אני רואה שהימים נהיים יותר קשים. אין לסמוך על אמירות סתמיות בלי שום ביסוס"  

חייבים לעשות מעשה, עסקים שחיים בשוטף מכספי הבנק הם עסקים מפסידים תרתי משמע, וכמה זמן אפשר להתגלגל או למשוך הפסדים בפרט שבצד השני קרי המכירות אנו מגלים קשיים הולכים וגדלים מיום ליום ולא דווקא בתקופת הקורונה, עוד הרבה לפני והרבה אחרי.

לסיכום

אני בטוח שעסקים הם עסקים טובים, אני יודע שעסקים מתנהלים לא נכון, לא כל מי שיש לו עסק יודע לנהל אותו ואם הוא לא יודע אז העסק יצרוך תמיד עוד אשראי. זה לא עסק.

עצרו רגע, חשבו, תחשבו על ההצעה שהבאתי כאן בפניכם ואם אתם לא יודעים איך ליישמה נכון התיעצו. יש פתרון לכל סוגיה.

ובכל מקרה, אם אתם צריכים ייעוץ וליווי עסקי בנושא הזה או בכל נושא אחר, אתם מוזמנים להרים טלפון! 

בהצלחה!

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן