השוק העולמי לא מיועד רק לעסקים הענקיים

כמי שנמצא בעולם העסקים שנים רבות הן כבעלים ויזם ולאחר מכן בייעוץ עסקי למגוון רחב של חברות, אני מרגיש משהו באוויר שמדרבן אותי לכתוב כמה שיותר על ההזדמנות שנפלה בקרבנו השלום עם דובאי.

השלום הזה יש בו משהו מיוחד, זאת לא אותה הרגשה שהייתה עם מצריים וירדן שבתחילה חשבנו שזה יהיה שלום עם העם ובאמת התחלנו לנסוע למצריים תיירות, וניסינו לסחור עם המצרים אבל לאט לאט התברר לנו שהשלום הזה הוא שלום בין ממשלות ובטחוני בלבד. זה לא השלום שהיה באמת צריך לקרות על מנת שגם העם, ואני מתכוון לתחום העסקי יוכל להנות מפירות השלום ולצאת מהכלא הגיאוגרפי שאנחנו כלואים בו על מנת שנסחר עם מדינה קרובה, מצריים תעלה מפרידה, ירדן דרך יבשתית סלולה.

אנו כלואים בתוך עצמנו

אני מאמין שעסקים נועדו להתפתח ולמכור את מרכולתם לכמה שיותר, בפרט בעשורים האלה שההיצע כל כך גבר, שהפתרון במכירה הוא במחיר מה שגורם לעסקים "לא להרוויח " ועסקים או שחיים כל הזמן על הקצה או שחושבים שהם מרוויחים אבל את הכסף לא רואים (במאמר מוסגר יש לי את ההרגשה שבעלי העסקים כבר התרגלו לחיות כך, מה שנראה להם דבר רגיל שאיתו מתנהלים) אז לא ממש לא, עסק חייב להרוויח. חייב. עסק חייב להביא רווחה ולא מלחמה. ולכן הבשורה של השלום הקודם הפכה לאכזבה אבל הבשורה החדשה של השלום עם דובאי הפכה להזדמנות לכל עסק קיים בשוק ובכל תחום. כפי שיצרני מסכות המנתחים עבדו בווליום נמוך ועכשיו בגלל הקורונה גדלו וגם מרוויחים כך צריכים מרבית העסקים לנצל את האפשרות שנפתחה להם עם השלום הנוכחי. כי כל פתח קטן שנפתח בפוטנציאל חייב לשרת את העסקים בדיוק כמו באירופה שם הבלגי יכול למכור ללא שום בעיה לצרפתי או לאיטלקי ובכלל. כך אני רואה אותנו פורצים עכשיו את השער הזה.

למה דובאי?

כפי שאני מנהל שיחות עם שותפי בדובאי אני מבין כי אין מדינה בעולם שלא רוצה לסחור או לנהל קשרים עסקיים עם דובאי. וממש כמעט בכל תחום. מעבר לזה שדובאי הכינה את עצמה לקלוט משקיעים ויצרנים רבים לתחומה בזה שפתחה אזורי שכר שם המיסים הם -0 אחד גדול, דובאי היא שער מדהים לכל האמירויות, (בימים אלה הבנו כי השלום עם ערב הסעודית המדינה הגדולה באמירויות יידחה לתקופת מה שמצביע על כך שנשאר לנו לעבוד עם דובאי ודרכה נוכל להגיע לשאר האמירויות ויותר מזה אל המזרח הרחוק, רק חשבו על זה כי ניתן לייבא סחורות מהמזרח (מה שכולם עושים) ולהביא את הסחורה לנמל ג'אבל עלי ומשם לאשדוד, בכלל ככל שנלמד יותר את האפשרויות כך נוכל להרחיב את עסקינו ובאמת להיות אנשי עסקים כמו בעולם הגדול, וזה אמיתי.

אין מדינה בעולם שלא רוצה לסחור או לנהל קשרים עסקיים עם דובאי
אין מדינה בעולם שלא רוצה לסחור או לנהל קשרים עסקיים עם דובאי

אז למי זה מתאים?

אחת ההחלטות הנכונות של דובאי היא ההבנה שהתחום שהביא אותם לעושר הוא תחום הנפט, הם הבינו מוקדם מאד שצריכת הנפט תיחלש בעולם (עובדה! ראו לאיזה שפל מחיר הוא הגיע) ולכן הם הכינו את המדינה שלהם להשקעות זרות ולקליטת משקיעים ומסחר במדינתם. זאת ועוד הרבה פעולות לדעתי גם גורם להם ללכת למהלכים כדוגמת השלום בין ישראל ודובאי.

החלום שלי איש עסקים 50 שנה החלום שלי היה שכל מוצר ישראלי יקבל את מקומו בעולם. כבר שיצאתי לעצמאות בגיל 21 ואז הדבר הראשון שעשיתי הוא להתחבר למפעל יצרני ולנסות לייצא אותו לחו"ל. לקחתי תיק, אסימונים, כרטיס טיסה, וחזרתי עם הזמנה של 2 קונטיינרים של 40 רגל, משם כבר הכול פרח, אבל החיים התקדמו, העולם התפתח, המזרח התעצם ומדינת ישראל התחילה לסגת מהייצוא שלה, כמעט רוב היצוא הפך נחלת הקונצרנים הגדולים, חברות הטכנולוגיה (הייטק) נסקו ואילו היהלומים החקלאות וענפים אחרים לקחו צעד אחורה, וחלומי נגוז, כי הבנתי שיהיה גבול מסוים לעסקים וליצרנים בישראל שיוכלו לשרוד, זאת גם הסיבה כי כל שנה מתרסקים למעלה מ-50 אלף עסקים (רק מה שמדווח) תוסיפו לזה עסקים שהעבירו את הייצור שלהם לארצות אחרות ועסקים שפשוט החליפו ייצור בייבוא.

והנה הגיע הזדמנות ההזדמנויות המאפשרת לכל מי שחושב שיש לו כושר ייצור לייצוא, למי שמאמין שהמוצר שהוא סוחר בו הוא בר ייצוא, למי שרוצה להשקיע עסקית, למשקים חקלאיים עם מוצרים מיוחדים, לעסקים קטנים, בינוניים וגדולים, למעשה לכל בעל עסקים המאמין במוצר שלו לייצוא והיכול לעמוד בדרישות היבואן.

ראה עוד מאמרים בנושא:
התועלות העסקיות שמאחורי השלום עם איחוד האמירויות
גם עסקים קטנים מייצאים לדובאי
ייבוא מדובאי וייצוא לדובאי
איך עושים עסקים עם דובאי והמפרציות

מה עם ייבוא

לא שכחנו את היכולת לייבא מדובאי וגם באמצעות חברה מקומית ב-דובאי ממה שיש לה להציע לנו וגם כמתווכת משאר האמירויות ומדינות המזרח הרחוק והמזרח בכלל.

לסיכום

אני רוצה לסחוף אתכם כמו שאני לאט לאט מגלה את הפוטנציאל שנוצר כאן לעסקים בישראל, ופתרון לתמהיל המכירות שלא יהיה בנוי רק על הורדת מחירים, אלא על עסק ברי עם אפשרות להרחיב את קהל הלקוחות שלו.

היום אני עוסק בייעוץ אבל קצת עצוב שהזדמנות כזאת לא נפלה בחלקי, והלוואי ואצליח לשכנע את קוראי לעשות את הצעד הזה. זה לא פשוט אבל זה העתיד של העסקים והתעשייה בישראל, וכמובן גם למשקיעים.

לכל ההמלצות 

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן