כיצד נכין את עסקנו לזמן של מיתון.
נרצה או לא נרצה, נאמין או לא נאמין, המיתון כבר כאן.
כול הסימנים מראים כי המיתון כבר כאן, הגדלת הגרעון, עליה באבטלה, הירידה ברכש הצרכני, הטלת מיסים, עליית המע"מ כול אלה מסממני המיתון בישראל.
כיצד נתכונן לו ונצליח לעבור אותו.
כ-יועץ עסקי אתן לכם כאן מספר טיפים:
1. בדק ביית: בדיוק כמו רשימת הציק ליסט של טייס לפני המראה:
איסוף כול ההוצאות הקבועות לרשימת אקסל אחת.
איסוף כול הקניות לרשימת אקסל שנייה.(רשימת קניות צריכה להיעשות לפי ממוצע קניות ב-שלושה חודשים האחרונים לפני הבדיקה)
רישום כול הצ'קים שניתנו לספקים או לשכר דירה או כול צ'יק דחוי שניתן לרשימת אקסל שלישית
רישום כול הצ'קים שקיבלתם מלקוחות לאותה רשימה קודמת אבל בשורה אחרת (מסודרת לפי תאריכים)
רישום הכנסות כתוצאה מהעברות בנקאיות קבועות של לקוחות
2. לאחר שאספנו את הנתונים אנו יודעים:
1. כמה הוצאות קבועות יש לנו בחודש
2. כמה קניות ממוצעות יש לנו בחודש
3. כמה התחייבויות יש לנו בחודש בצקים ובהוראות קבע
4. כמה כספים צריכים להיכנס לקופתנו בצקים ובהעברות כתוצאה ממכירות קודמות
כתוצאה מפעולות אלה אנו רואים את תחילת הפאזל של העסק שלנו.
ומה עכשיו?
כ-יועץ עסקי אני מציע לכם את הפעולות הבאות:
בדיקת תזרים המזומנים ל-3 חודשים הקרובים
הווה אומר הכללה של כול ההוצאות – או + של כול ההכנסות
אם ההכנסות עומדות ביחס של 30% גבוהה יותר מול ההוצאות – סימן שתזרים שלנו חיובי לכול הפחות ל-3 חודשים הקרובים.
אם ההוצאות גבוהות יותר מההכנסות אזי:
או שתצטרכו להגדיל את האשראי הבנקאי שלכם
או שתצטרכו לבקש הלוואה מהבנק
או שתכניסו יד לכיס ותזרימו מזומנים לקופת העסק.
כ-יועץ עסקי ומנוסה בכוונה ביקשתי את הבדיקה הזאת ל-3 חודשים קדימה על מנת לאפשר לעסק לבצע תוכנית הבראה וייעול בכדי לעבור את התקופה. גם עסק אשר תזרים המזומנים שלו חיובי חייב לבצע את המומלץ.
א. ניצול כוח אדם
בחינת האפשרות של צמצום 30% מכוח האדם – והעברת משימות מהכוח שצומצם לעובדים אחרים בעסק.
ב. קניות
חישוב מדויק של קניות לצורך החזקת מלאי מצומצם (שכלול של קניות = מלאי לשלושה חודשים קודמים)
ג. תקורות (הוצאות שוטפות)
בחינת הוצאות שוטפות כמו: רכבים, הוצאות משרד, ציוד משרדי, דלק, תקשורת, מוצרי נוחות, תשלומים אישיים של הבעלים מקופת העסק, הקטנת עלויות מימון (החלפת ייתרת העו"ש להלוואות זולות), התאמת מקום מושבו של העסק לפעילותו או לחשיפה שלו, ניהול משא מתן מחודש על כול סעיפי ההוצאות והקניות.
ד. שיווק
קביעת אסטרטגית שיווק מחודשת, חידוש המוצר או השירות הקיים בטקטיקה חדשה, תמחור מחודש של המוצר או השירות, הרחבת המיתוג, הרחבת פעילות ללקוחות פוטנציאלים,
ה. מכירות
קביעת טקטיקה של מכירה, מתן כלים נוספים לאפשרויות מכירה נוחות ללקוחות, הדרכת אנשי המכירות.
ו. צינורות פרסום
שימוש בכלים חדשים וזולים להפצת המסרים השיווקיים, חדירה מסיבית יותר למרכז הבמה השיווקית קרי האינטרנט.
כול הפעולות האלה חייבות להעשות בזמן של 3 חודשים כאשר ראשית ניכינו את ראשינו בשקט התעשייתי קרי תזרים מזומנים שוטף ולא מעיק.
כ-יועץ עסקי אני מאמין שלכול עסק יש חיות ויש חיים, המטרה היא להתאים את העסקים למצב האקלים העסקי העכשווי. וזה ניתן בעזרת יועץ מקצועי שיוכל להוביל את העסק למקום בטוח, להישרדות ואפילו להצלחה.
054-8087706