לעבוד מהבית או מהמשרד?

עבודה מהבית מתאפשרת רק בתחום המשרדי והיא למעשה מאפשרת לעובד להישאר בביתו ולעבוד דרך מחשב משם ולמעביד זה חוסך הוצאות רבות כמו רצפת משרד, נסיעות, ואפילו חסכון בקפה במשרד, היום קוראים לשיטה זאת שיטה היברידית כביכול עבודה מהבית אם יציאה מדי פעם למשרד

 

כמה זמן נסיעה זה "יותר מדי", ומה אפשר לעשות על מנת לשפר את המצב?

 

יש אנשים שגרים במרחק הליכה ממקום עבודתם, או אפילו עובדים מהבית. ויש אנשים שגרים ממרחק, ונוסעים כל פעם למקום העבודה – פוגשים בדרך נהגים אחרים ומבלים זמן מה בכביש עד הגיעם למשרד. האם זה סביר? האם זה מיטיב? האם זה רצוי? ומה עוד אפשר לעשות בזמן הנסיעה. כל זאת ועוד, בכתבה הבאה.

 

האם אתה גר "רחוק מדי מהיעד"?

יש שיגידו, שמקום העבודה שלך רחוק מדי אם הזמן שלוקח לך להגיע אליו מפריע לך לנהל את חייך. אם, לדוגמה, לוקח לך יותר משעתיים להגיע – אז אתה מבלה לפחות 8.3 אחוזים מהיום שלך בנסיעה. להלן המרה לאחוזים, שמצאנו ברשת:

  • נסיעה של שעה = 4.1 אחוזים מהיום
  • שעתיים נסיעה = 8.3 אחוזים מהיום
  • 3 שעות נסיעה = 12.5 אחוזים מהיום
  • 4 שעות נסיעה = 16.6 אחוזים מהיום

על כן, השאלה היא כמה רחוק אתה מוכן "ללכת" על מנת להגיע למקום עבודה ספציפי, ומה מבחינתך אכן רצוי? מיטיב? ומתאים לך? ניתן להתבונן בשאלות הללו ולראות מה הן מעלות בך על מנת לאתר את התשובה הפנימית שלך.

  • האם עלויות הדלק / חשמל שלך הרקיעו שחקים בעקבות המרחקים שעשית עם הרכב?
  • האם לא בא לך לצאת מהבית בבוקר עקב הזמן שלוקח לך להגיע למקום העבודה או סיבות אחרות הקשורות למקום העבודה?
  • האם יצא לך להגיע מאוחר הביתה בעקבות זמן הנסיעה?

אלו הן רק שאלות מכוונות וההזמנה היא לראות מה התשובה הפנימית שלך. יש שיגידו שהזמן האידיאלי לנסיעה הוא הזמן שבאמת בא לך לנסוע, שבאמת משתלב "בלו"ז" שלך "כמו שצריך". פקטור אחר, ברובד קצת אחר – הוא עלויות אחזקת הרכב. לא רק דלק וחשמל, אלא גם בלאי של הרכב. אם יש לך רכב מהעבודה עם "הכל כלול", זה כמובן כבר סיפור אחר.

נסיעה במונית
נוסעים במונית

 

מה המרחק האידיאלי שלך?

על כן, ניתן לשאול – מה המרחק האידיאלי בין הבית למקום העבודה? זה מאוד תלוי בך. אם המרחק והזמן שלוקח לעבור אותו מתאים לסגנון החיים שלך ולהעדפה האישית – הרי זה משובח. יש אנשים שאוהבים לגור במרחק 15-20 דקות הליכה ממקום העבודה. כך שהם זוכים ללכת טרם ההגעה אליו, אולי לשמוע הרצאות ואודיו בוקס תוך כדי. יש אנשים שדווקא אוהבים תחבורה ציבורית / פרטית, ונהנים מהזמן שלהם פשוט להקשיב למוזיקה, להרצאות או ללמידה של משהו חדש.

באם הלו"ז שלך גם כך מלא, ולא בא לך להוסיף זמן נסיעה לכל השאר – זו הזדמנות טובה לבדוק אם יש משהו שניתן לעשות בנידון. מה ניתן לעשות על מנת כן להעניק לך מה שיעשה לך טוב בלו"ז.

לפי הנאמר ב-Eurostat, עובדים המגיעים מארצות האיחוד האירופי – משקיעים משהו כמו 25 דקות בממוצע בנסיעה מהבית למקום העבודה. עובדים בלטביה דיווחו על זמן הנסיעה הגבוה ביותר עם 33 דקות. הזמן המתועד הקצר ביותר היה 19 דקות. דיווח מפי ה-U.S. Census Bureau, דווקא הראה כי הזמן המתועד בממוצע, בשנת 2006 עמד על 25 דקות. כאשר בשנת 2019, סומנה עלייה של עשרה אחוזים לכדי 27.6 דקות בממוצע.  זה כאמור הממוצע, כפי שתועד בכל מיני מקורות שסקרו מה כבר קרה בעולם בשעת הבדיקה. ועם זאת, אין זה כדי להגיד מה הממוצע, או הנורמה – שכן, הממוצע והנורמה של כל אחד זה פשוט מה שבאמת מתאים ומיטיב עימו לעשות. אם 5 דקות נסיעה זה יותר מדי, או 4 שעות זה לא יותר מדי – הרי שמדובר בהעדפה אישית לחלוטין.

אנחנו לא חושבים שיש מישהו שיכול להגיד כמה זמן זה "יותר מדי", ואכן, לא נדמה לנו שיש חוק או נוסחה מדויקת כדי להגיע למסקנה הזאת. ועם זאת, יש כמה פקטורים שיכולים להשפיע על זמן הנסיעה, כמו שעת עומס בכבישים, תנאי מזג אוויר וכן הלאה. באם כולם יוצאים מהבית באותה שעה ולאותו כיוון, ומשתלבים באותו כביש – הרי שזה יכול להוביל לפקקים ולהאריך את זמן הנסיעה. ועם זאת, מי שאוהב נסיעות ארוכות דווקא ייהנה.

לסיכומו של דבר, יש אנשים שיעדיפו לנסוע יותר ויש אנשים שיעדיפו לנסוע פחות. אלו שאוהבים לנסוע, ועל פי כן מייעדים לעצמם נסיעות ארוכות יותר – ובו בזמן אוהבים גם להיות פרודוקטיביים בזמן הנסיעה, ייהנו מהסעיף הבא של הכתבה.

עבודה מהמשרד
עובדים מהמשרד

למדו למה ייעוץ עסקי

לנצל את הזמן בתכנון היום ובהקשבה פנימה?

זמן הנסיעה, יכול להיות גם זמן המחשבה וההרהור. הדבר יכול לעבוד טוב יותר כשאנחנו לא אקטיביים במושב הנהג של הרכב, ולא מחזיקים את ההגה. לדוגמה, אם אנחנו יושבים ברכבת, באוטובוס או לצד הנהג. ועם זאת, גם בתור הנהג של הרכב, אנחנו יכולים להרהר במחשבה ולתכנן את היום בראשנו. יש הרבה אמנות הטמונה מאחורי תכנון יום. זה אמנם נשמע כמו משהו בסיסי שרבים מאיתנו מכירים – ועם זאת, מדובר בריקוד מאוד עדין. ריקוד בין מה שאנחנו באמת רוצים לעשות לבין התכווננות אמיתית לכך.

שכן, כולנו, בכל עת – יכולים להוסיף משימות לרשימת המשימות שלנו ופשוט ללכת לבצע אותה. ועם זאת, המשימות הללו אינן בהכרח הדבר הנכון או הרצוי עבורנו. זה שיש לנו קול פנימי או חיצוני שאומר שיש לבצען, לא אומר שאלו הם הדברים הנכונים, שבאמת יקדמו אותנו במסע החיים. יש הבדל בין משימות שנועדו לעזור לנו לסמן ווי על דברים שאנחנו "חושבים" שהם חשובים ודחופים, לבין דברים שהם באמת משמעותיים לנו. זמן הנסיעה האינטימי והפרטי שלנו, במיוחד אם הוא מתארך – יכול להיות זמן נהדר על מנת לקבל זמן איכות עם עצמנו ולבדוק מה באמת בוער ופועם בנו היום.

 

להשתמש בזמן כדי לחקור וללמוד?

דבר נוסף שאנחנו יכולים לעשות בזמן הנסיעה – זה ללמוד ולחקור. אם אנחנו במקרה מחזיקים בהגה של הרכב, אנחנו יכולים לשים הרצאות ו/או אודיו בוקס במערכת. ובכך אנחנו יכולים להיחשף למידע מאוד מעניין ומחדש. "הסיכון" היחידי הוא, מכת ברק של השראה שאולי נחווה ומתוכה נרצה לעצור בצד ולכתוב משהו "בדחיפות" בפתקים האישיים בטלפון שלנו. מדובר בזמן בו אנחנו יכולים פשוט לספוג תכנים חדשים, ולחשוף את השכל שלנו לנקודות מעניינות. אם אנחנו נמצאים ברכבת, בכיסא שאינו הנהג ואפילו באוטובוס – אנחנו גם יכולים לשבת עם ספר וחוברות עבודה (וכמובן, גם כן הרצאות ואודיו בוקס).

בנוסף, אם אנחנו יושבים ברכבת או באוטובוס עם ספר פיזי – אנחנו בהחלט יכולים להיראות חכמים. וזה גם בונוס למעוניינים.

אם נמשיך את השיח לגבי העשרת הידע בזמן נסיעה – הרי שיש אופציה נוספת שלא ציינו אותה: פודקאסטים. פודקאסטים יכולים להיות שטותיים, מבדרים, משמחים ואף אינפורמטיביים בהחלט. פודקאסטים יכולים להוות מזון להשראה ולתזכורת עצמית. בייחוד אם אנו מקשיבים לאנשים שאנחנו באמת מעריכים ומרגישים שאנחנו נזכרים במה שטוב ועצמתי בנו – כאשר אנחנו מאזינים להם. ניתן להאזין לפודקאסטים מכל מכשיר חכם, כנראה, כל עוד יש לו חיבור לאינטרנט.

יש היום לא מעט פודקאסטים קיימים כך שאפשר שיהיה משהו עבור מישהו, ואם לא – אז אולי בהמשך יהי את הפודקאסט המושלם שיוסיף צבע לחוויית הנסיעה. אם באמת, פודקאסט הוא הכיוון שרוצים לחקור אותו בזמן הנסיעה. שכן, גם ספרים יכולים להיות ערוץ מספק. וגם הרצאות ביוטיוב. ובקיצור – העולם ממשיך להתחדש ולחדש בתכנים יפהפיים ומעוררי השראה ומי יודע מה יתאים לך מחר.

 

מה לגבי שיעורים מקוונים?

בניב דומה לכל מה שציינו כעת – דבר נוסף שניתן לעשות בזמן נסיעה הוא להשתתף בשיעור מקוון. אמנם, זה כנראה יותר מתאים לאנשים שלא עסוקים בכיסא הנהג באותו רגע. ועם זאת, זמן הנסיעה, לאלו שפשוט יושבים מבלי לנהל מכונית באותו רגע, יכול להיות זמן נהדר להרחבת הכישורים. הזמן הזה יכול לסייע לך לגלות עוד על עצמך, על העולם, על אנשים – בכל מיני רבדים ודרכים. יכול להיות שתרצה ללמוד קצת בנושאים שאינם קשורים למקום העבודה, או דווקא להעשיר את הידע שלך בנושאים אשר מחזקים את הכיוון הקרייריסטי שבחרת. אולי בא לך ללמוד כישורי תכנות, עיצוב, מדיטציה או בכלל ללמוד על פסיכולוגיה מזרחית וכן הלאה היבטים מעניינים. אמנם, זו לא סיבה לבחור במקום עבודה רחוק מספיק כדי שיהיה לך זמן "לכל השיעורים", כי את זה בהחלט ניתן לעשות מהנוחיות של ביתך – אך אם מרגש וכיף לך ללמוד בזמן נסיעה, אזי שנסיעות מהסוג הזה יכולות להיות ברכה של ממש.

 

עבודה מהבית

עובדים מהבית

טלפונים בזמן הנסיעה?

נסיעות יכולות להוות פלטפורמה לעדכונים. עדכונים עם הדודה, עם ההורים, עם חברים וותיקים, עם מכרים, עם קולגות וכן הלאה. יש אנשים שהיו מעדיפים שלא לנצל את השעות המקדימות של הבוקר על מנת לראות מה קורה בעולם, אלא דווקא כדי לראות מה קורה בעולמם הפנימי ולהתכוונן ליצירה חדשה. אך מי שדווקא מרגש אותו ליצור קשר עם אנשים שכבר מזמן תכנן לעשות זאת – זמן הנסיעות יכול להיות זמן מעולה לזה. ועם זאת, יש לזכור – שיש אנשים שדווקא מעדיפים את השקט הפנימי שלהם בשעות הבוקר. ועל כן, אף על פי שיש זמן פנוי – אולי זה זמן שעדיף להזין בו למוזיקה מדידטיבית, לשיעור מעורר השראה, או דווקא לאיזשהו ביטוי אומנותי (אם יש ידיים פנויות / איבר אחר שיכול להשתתף בתהליך הביטוי).

 

לדייק את החזון שלך עבור עצמך

על פניו, זה יכול להיראות כאילו אנחנו מעודדים אותך לקחת נסיעות רכבת / אוטובוס / רכב כמה שיותר ארוכות. זאת על מנת להספיק את כל הדברים הטובים שביכולתך לעשות עבור עצמך. והאמת היא, שאנחנו פשוט רוצים לעודד אותך ולהכווין אותך למצוא את ה-כן שלך. יכול להיות שה-כן שלך הוא לחלוטין לפרוש מהעבודה, להתחיל פרויקט מהבית או פשוט להתחיל לעבוד במקום יותר מדויק לך המאפשר עבודה מהבית / בקרבת מקום לבית.

יכול להיות שה-כן שלך הוא להמשיך במקום עבודה ספציפי, אך חיפשת מה לעשות עם זמני הנסיעות. במקרה זה, יכול להיות שהחלק בו המלצנו על דברים שביכולתך לעשות בזמני הנסיעות – פגש אותך נאמנה. כך או כך, נרצה להזמין אותך לעשות בדק בית. לבדוק מה ה-כן שלך, מה ה-לא שלך. אולי ה-כן שלך זה לשים גז על טיפוח ופיתוח עצמי. אולי ה-לא שלך זה לנסוע יותר מחצי שעה ביותר לעבודה (כולל הלוך וחזור). כשאנחנו מדייקים את החזון שלנו, אנחנו בעמדה לבחור בו בדיוק ולפעול על פיו מתוך מודעות וחדוות יצירה.

במילים אחרות, אין צורך להמשיך עם מה שהיה, כאשר מה שיכול להיות – יכול להיות כל כך הרבה יותר טבו עבורך.

נוסעים ברכבת לעבודה
מעבירים את הזמן ברכבת בדרך לעבודה

בהצלחה,

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן