מה עובר על העיר אילת
מה קורה לעיר שאנו כול כך אוהבים
מדוע תיירים מדירים את רגלם מהעיר
ומדוע עסקים קורסים בעיר אילת
כול זה בגלל רמת מחירים מאד גבוהה של האירוח והמסחר בעיר הדרומית.
הסטטיסטיקה מראה כי למעלה מ-3 מיליארד שקל בשנה מוציאים התיירים בעיר אילת. בנוסף ל-2.8 מיליארד שקל שמוציאים תושבי העיר אילת על קניות ובילוי.
לאור הטלטלה העסקית שעוברת העיר עולה כי חלה ירידה של 18W% בפדיון לעומת השנה הקודמת, יותר חמור מזה הוא הירידה הדרסטית בפדיון של הקניון מס 1 בישראל הלוא הוא קניון מול הים והעסקים הסמוכים לאזור הטיילת.
כאשר התיירות הישראלית עוברת לאירופה, מזרח אירופה, האיים הקרובים אזי הנפילה הגדולה ביותר מורגשת בקרב בתי המלון בעיר אילת כאשר פחות תיירות מקומית נכנסת לעיר.
למעשה, למרות שאילת נטולת מע"מ יוקר המחייה בעיר לתושבים ובטח לתיירים הוא גבוהה מאד וזה מתחיל בהגעה לעיר, הלינה היקרה, האטרקציות היקרות, המוניות, המסעדות, הכול יקר ויקר עד מאד (בהשוואה למקומות נופש אחרים בעולם עוברי הדיוטי פרי בשדות התעופה)
נתון חשוב נוסף הוא ריבוי העסקים באילת, אילת הינה עיר שהתרבות העסקים בה (כמובן ביחס לאוכלוסייה ולתיירות הנכנסת) גבוהה פי עשרות מונים ממה שבאמת צריך להיות ומותאם לאוכלוסייה או למבקרים בה, אך למרות ריבוי זה עדיין לא נוצרה תחרות של הורדת מחירים ולכן אחוז הפדיונות רק יורד פר כול עסק ועסק.
בעיר אילת חיים 61 אלף תושבים, מתוכם מספר לא מבוטל של מהגרים,
למעשה מה שיכול להציל את העיר אילת היא אותה תוכנית או מדיניות שנהגה העיר לאס ווגאס בנבדה שבארצות הברית אשר כינסה לתוכה קזינו, אולמות קונגרסים, תערוכות בינלאומיות (וכאן הבדידות האזורית של ישראל ללא גבולות פתוחים מסביב עומדים לה לרועץ) ולכן פרנסי העיר והמדינה יהיו חייבים לשקול כיצד ניתן להביא את העיר אילת לעיר אטרקטיבית לתיירות חוץ ופנים כאחד בד בבד עם גידול האוכלוסייה המקומית.
ישראלים מאד אוהבים את העיר אילת, ולאחרונה היא נכבשה ע"י בני נוער בגיל הצעיר העושים שם את חופשותיהם ולא באלגנטיות (בהמעטה) יחשבו שוב פרנסי העיר כיצד להפוך את אילת חזרה למקום שבו היתה בעשורים הקודמים
לגבי העסקים בעיר, היה מוטב כי יפעלו על מנת למצוא את נקודת התורפה ושברון לב הלקוחות כיצד להביא אותם לעסקם מבלי לסחוט את כספם ועדיין להרויח מבואם.
חייבים לשמוע עוד איך מבדלים עסקים באילת