ייעוץ עסקי ל-סטארט-אפ

ייעוץ עסקי לסטארטאפיסטים (סטארטאפ)

מה הייחודיות בסטארט-אפ? גורם כזה או אחר יש לו רעיון וזה יכול להיות אדם מן הישוב או חברה מקומית או חברה בינלאומית למעשה כל אחד יכול להיכנס לתחום הסטארט-אפ כיזם כממצא ובעל רעיון.

 

כן, רובינו חושבים ומאמינים בתחום הזה וזאת כאשר התחילה עונת ה-START-NATION שנים אחורה והשוק עדיין לא היה רווי והמכללות רק התחילו ללמד ולהוציא קורסים בתחומים הנוגעים בעולם הפיתוח  כתיבת הקודים, וכל  המקצועות הסובבים את התחום כמו D-BUG, גרפיקה לאפליקציות וכל מה שאנחנו מכירים היום השיוך לתעשייה זאת שלמעשה עד היום ולמרות הכול מובילה את הקטר של המשק הישראלי  בארץ ובחו"ל והפכה ליצואנית הגדולה ביותר של מדינת ישראל

 

לאט לאט צמח התחום והיו שנים שהפך למפלצת ענקית מכול הבחינות, אנשים בעיקר בוגרי התחום בצבא ההגנה לישראל העלו רעיונות, פתחו רעיונות, המציא רעיונות והתחום הפך לדרגה כזאת של מחירים אסטרונומיים הן בשכר העבודה של עובדי ההייטק, הן במכירי המכירה של המוצרים שפותחו, והן בהובלת השווקים הבינלאומיים בתחום הפארם, האלקטרוניקה ועוד המון תחומים שהיום אנחנו נוגעים בהם ומשתמשים בהם ביום יום.

 

מכירים את השיר "כולם הולכים לגמבו" אז בשנים הקודמות "כולם הלכו להייטק הנוצץ"

סטארט-אפ

 

המאמר הזה לא נועד לתת לכם נתונים על הנתונים הכספיים של עולם ההייטק אלא לשאול את השאלה איך זה שכל כך הרבה סטרטאפים התרסקו בשנים האחרונות

ניהול עסק

 

עסק זה עסק 

עסק או חברה בעולם הייטק כמוה ככל חברה או עסק המתנהל בעולם הרגיל שזה לא הייטק. אם בעולם הרגיל יש מודל עסקי, תכנית עסקית, ותזרים מזומנים כל הפרמטרים המחויבים התחלת פעילות של חברה הרי שגם עולם ההייטק חייב לפעול באותה גישה והכי חשוב בניהול נכון.

 

משקיעים 

כל סטארט-אפ שמוקם אם זה בשלב הרעיון ואם זה כבר אחרי ה-PROTOYTPE מחייב לגייס משקיעים אם זה משקיעים מקומיים או משקיעים מחו"ל או לצאת להנפקה בבורסה (אבל זה רק אחרי שהמיזם קורם עור וגידים ויש לו פעילות עסקית ענפה)

יש משקיעים שמעורבים במיזם ויש כאלה ששמים את כספם במיזם ומחכים לחלוקה של החזר ההשקעה והרווחים.

 

אז אם יש כסף ויש מיזם ואנשים השקיעו כסף במיזם למה הוא מתרסק.

  1. ניהול
  2. התערבות משקיעים בניהול המיזם
  3. התגוששות פנימית בין הבעלים (היזמים) והמשקיעים
  4. חוסר היכולת להמשיך ולגייס עוד משקיעים למיזם.
  5. בזמן פיתוח ולפני שמוציאים את המוצר לשוק מבינים שעוד מוחות חשבו על אותו רעיון וכל ההשקעה ירדה לפח. (משקיעים לא רוצים להיכנס לתחרויות מבוססות מחיר לצרכן מאחר וזה מפרק את כל המודל העסקי של הסטארט-אפ שהם משקיעים בו ומחליטים להפסיד את מה שהפסידו עד כאן ולצאת החוצה בידיים נקיות.
  6. הלכה למעשה שחברות סטארט-אפ לא פושטות את הרגל שהרי הם עדיין לא יצאו עם מוצר נמכר לשוק מי שנפגע זה בעיקר המשקיעים שהשקיעו כספים וכל אלה שחלמו על מה המיזם שלהם יוכל לתרום לכיס שלהם.
  7. בואו לא נשכח את חברות ההשקעות (הון-סיכון) אשר משקיעות בכמה סטרטאפים ואשר לפעמים מתנגחים עם אחד בשני על כל נושא שבעולם, וכן גם הנושאים שגורמות לחברות אחרות במשק להתרסק, רק שכאן זו חדשה מרעישה ושם זה ידיעה על פשיטת רגל של חברה כזו או אחרת.
  8. המודל העסקי של אותו סטארט-אפ לא חישב נכון את עלויות הפיתוח או לא לקח מקדם בטחון או שהפיתוח מצריך אלמנטים נוספים להצלחת הסטארט-אפ אבל המשקיעים פשוט מסרבים להמשיך ולהשקיע.
סטארט-אפ
סטארט-אפ

 

דוגמה חיה של סטארטאפ שדרש עוד השקעות והמשקיעים סרבו להשקיע 

כולנו מכירים את נושא הקנביס איזה תאוצה מטורפת הוא קיבל בארץ ובעולם, האמת זה לא חדש כאשר מתפתח תחום מוביל בארץ ובעולם מייד קופצים מיליון יזמים ומשקיעים ורצים בצורה מטורפת אל היעד הנכסף.

קבוצת יזמים החליטה לגדל קנביס (היה להם יידע בתחום בתור אגרונומים) בנו מודל עסקי, והחלו לזמן משקיעים, ואכן המשקיעים הגיעו (אני גם יודעים לספר שגם שואי הארץ והעולם השקיעו כספים במיזמים האלה ויש כאלה שמאד התאכזבו) חוזרים לעניינינו אותם יזמים בנו מודל עסקי, תכנית עסקית ובניית תזרים מזומנים בהתאם לייצור שייוצר והמחירים שיתקבלו ובא לציון גואל יש התחלת מיזם עם משקיעים מבוססים והכול הלך חלק החממה נבנתה, הגדרות הוקמו, העובדים נשכרו, חלק מהשתילים נשתלו, מיזוג האויר הותקן וקדימה רצים אל עבר השיווק והמכירות.

אבל אז בדיוק בנקודה הזאת נחתך המחיר של המוצר המדובר לחצי ושוד ושבר המשקיעים קיבלו פיק ברכיים שהרי המודל העסקי דיבר על הכנסה מסוימת ועכשיו ההכנסה נחתכה בחצי.

הדבר הצריך השקעה נוספת במיזם בכדי לכוון אותו למחיר יותר נמוך אבל המשקיעים (במקרה זה המשקיעים היו מחו"ל) והעדיפו לסגת מההשקעה.

ניהול

 

לסיכום

לנהל סטארט-אפ זה בדיוק כמו ניהול בנק או מאפיה או מפעל או רשת שיווק. בדיוק אותו דבר "הניהול" הוא הקובע עם העסק יחיה או ימות הכול לפי תכנון מוקדם אבל גם אמפירי בגלל הזמן והסביבה העסקית המקומית והעולמית.

בתחום ההייטק הייתה חגיגה של בזבוז כסף למשקיעים ברמות של מיליארדי דולר וחלק גדול מנתח התקציב של המיזם הלך לרווחה לעובדים ושכר מפוצץ למנהלים. וזה לא נכון אנו נמצאים בעולם גלובלי כאשר המזרח נכנס חזק מאד לעולם העסקי והשאיר הרבה מיזמים מאחור, ולכן ניהול תקין, ראייה מרחבית וארוכת תווך, מודל עסקי אמפירי, לא פוסחת גם על ענף ההייטק וזו לא תהיה להם בושה להעזר במשרד ייעוץ עסקי (ואני מדגיש עסקי) כי כל בעל עסק לדוגמה במקרה שהצגתי "אגרונום" שהיה 30 שנה עובד שכיר לא יכול פתאום להיות מנהל עסקי טוב למיזם שלו וכמו שהוא שוכר יועצים בתחומים אחרים הוא חייב לשכור לידו יועץ עסקי עם קבלות מהשטח ולא מהאקדמיה.

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן