ייעוץ וטיפים לעסקים במשבר

התקופה קשה עבור עסקים במאמר זה נביא בפניכם טיפים והמלצות להתנהלות נכונה בעסקים ופתרון משברים

מבוא

כישלון עסקי הוא מציאות מצערת הניצבת בפני חברות רבות בתעשיות שונות. כאשר ניהול כושל מוביל לקריסת עסק, בעלים ומנהלים נותרים לעתים קרובות המומים ולא בטוחים כיצד להמשיך. מאתגר ככל שיהיה מצב זה, חיוני להכיר בכך שקיימות הזדמנויות להחלמה. עם הדרכה נכונה של יועץ עסקי או חברה מוכרת לייעוץ עסקי אשר לה ניסיון רב בניהול משברים ויישום אסטרטגי, עסקים יכולים לנווט דרך המשבר ולהשיג הצלחה יוצאת דופן. מדריך מקיף זה נועד לספק תובנות יקרות ערך וטיפים מעשיים לבעלי עסקים ומנהלים המבקשים להתגבר על מצוקות, לבנות מחדש את פעילותם, ובסופו של דבר להעלות את העסק שלהם על מסלול להצלחה.

זיהוי הסימנים לניהול כושל

ניהול כושל יכול להזיק לצמיחה ולאריכות ימים של כל עסק. כדי לטפל ביעילות בבעיה זו, חיוני לזהות תחילה אינדיקטורים נפוצים לניהול לקוי. סימנים אלה עשויים לכלול תחלופת עובדים גבוהה, מועדים שהוחמצו באופן עקבי, היעדר ערוצי תקשורת ברורים וחוסר יציבות פיננסית. על ידי זיהוי דגלים אדומים אלה בשלב מוקדם, עסקים יכולים לנקוט צעדים פרואקטיביים כדי לתקן את המצב לפני שהוא מסלים למשבר מלא.

מהו ניהול כושל?

  1. ערוב צרכים אישיים קודם לצרכים של העסק/חברה
  2. אי חישוב מסלול מחדש לעסק בפרט כאשר אנו נמצאים בתקופות לא יציבות ובטכנולוגיה פורצת המרעידה ומשנה מודלים עסקיים.
  3. אי תכנון של תזרים המזומנים בגישה אמפירית של רישום תזרים ל-3 חודשים קדימה עם תיקונים וחישובים מחדש על כל שינוי של כניסה ויציאת כספים.
  4. ניהול רכישות מלאי לא נכון בלי לתת את הדעת להוצאה והכנסה למלאי מבלי להזין את תזרים המזומנים נכון.
  5. העסקת עובדים כאשר תפוקתם לא 90% ואף פחות.
  6. העסקת גורמים קשורים לבעלי העסקים אשר במקרה זה פועלים בגישה אמוציונאלית ולא ריאלית.
  7. פרסום העסק ללא בקרה לוחצת של הממונה בעסק לתחום זה. אנו מוצאים עסקים ש"זורקים את תחום המכירות לחברות פרסום וקידום הפרסום במנועי החיפוש או במדיה ללא שום התערבות מינימלית מכוון העסק.
  8. חוסר ראייה מרחבית וארוכת תווך בקידום העסק או בהרחבת רצפת המכירה שלו
  9. העלמות של יחסי עובד מעביד ויותר "סחבקיות" בין המנהלים/בעלים של העסק
  10. עירוב גורמים חיצוניים הקשורים לעסק במקום להיעזר בגישה מקצועית המגיעה מאנשים מקצועיים ללא כל אינטרס כזה או אחר מלבד העסק.

לאחר זיהוי הסימנים לניהול כושל, חיוני להעריך באופן ביקורתי את סיבות השורש וליישם אמצעי תיקון מתאימים. זה עשוי לכלול בחינה מחדש של מדיניות החברה, הערכה מחדש של סגנונות מנהיגות, או השקעה בתוכניות פיתוח מקצועי עבור חברי צוות.

התנהלות נכונה בעסק

מכאן בואו ננסה להגיע לתובנות וטיפים כיצד בכל זאת לייעל את העסק ולצאת ממשבר

הערכת הנזק: ניתוח המצב העסקי שלך

הערכה יסודית של המצב הנוכחי של העסק שלך היא הכרחית בעת פיתוח תוכנית להתגבר על כישלון. התחל בניתוח מדדי ביצועי מפתח (KPI), מספרי מכירות, משוב לקוחות ומדדי יעילות תפעולית. גישה מונחית נתונים זו תצייר תמונה ברורה של התחומים שבהם העסק שלך נאבק ותדגיש הזדמנויות לשיפור.

לאחר ניתוח זה, תעדיף את הנושאים הדחופים ביותר הדורשים תשומת לב מיידית. טיפול בחששות קריטיים אלה יסייע תחילה להקל על הלחץ בתוך העסק וליצור סביבה ניתנת לניהול יותר שבה ניתן ליישם שינויים נוספים.

מודל עסקי

פיתוח אסטרטגיית תפנית

אסטרטגיית תפנית מתוכננת היטב היא אבן הפינה של כל התאוששות עסקית מוצלחת. מרכיבים מרכזיים של תוכנית אפקטיבית כוללים הצבת יעדים ריאליים לטווח קצר ולטווח ארוך, שמירה על גמישות ויכולת הסתגלות בניהול משברים, ושאב השראה מתפניות עסקיות מוצלחות במצבים דומים.

כדי להגדיר יעדים ברי השגה, שקול את הביצועים הנוכחיים של העסק שלך ואת פוטנציאל הצמיחה שלה בתעשייה שלך. חלקו יעדים אלה לאבני דרך קטנות יותר שניתן למדוד ולנטר בקלות לאורך זמן. זה יעזור לשמור על מיקוד ומוטיבציה לאורך כל תהליך ההתאוששות.

גמישות ויכולת הסתגלות חיוניות גם בהתמודדות עם מצבי משבר. היה מוכן להתאים את הגישה שלך כאשר אתגרים חדשים מתעוררים, והישאר פתוח למשוב מעובדים ובעלי עניין שעשויים להציע תובנות יקרות ערך התורמות להצלחה הכוללת שלך.

לדעתי כל עסק ולא רק עסק במשבר חייב שכל תקופת זמן יעשה כפי שציינתי מעלה ויתכנן חישוב מסלול מחדש.

הלוואות

כיצד מתגברים פיזית על המשבר בעסק.

רוצה לציין. כל עסק אשר יש לו הכנסות קבועות או משתנות ובניהול נכון יכול להתקיים בעולם העסקים ההולך ונהייה קשה יותר ביום יום.

  • עסקים עם תזרים שלילי מראים כי ניהול העסק לוקה בחסר.
  • יש שתי דרכים לפעול: לסגור את העסק או ללמוד לנהל אותו נכון
  • שהבעיה היא התזרים חייבים "לערבב את הקלפים מחדש" ולראות איך העסק משיג עוד כסף. לצערי היום לא ניתן להשיג כסף זול ויותר מזה הרבה עסקים ניצלו את כל מקורות האשראי שלהם.
  • כאן במקרים כאלה יש במיידית להיפטר משומנים בעסק: רכבים בליסינג, איחוד הלוואות, עובדים אשר עובד אחר יכול לעשות שתי תפקידים, חשיבה אסטרטגית איך מגבירים את המכירות (ותאמינו לי שהיום בגלל הטכנולוגיה אנו יכולים להגדיל מכירות בעלויות נמוכות אבל בשום שכל ולא כל איש מכירות המוכר פרסום יצליח להשפיע עליכם לפרסם אצלו מבלי ששקלתם את זה מקצועית.)
  • הפקת תכנית עסקית (הבראה) ביחד עם איש מקצוע בעסק או מחוצה לו והליכה עם תוכנית זאת לשורה של מממנים המתחננים שתיקחו הלוואות לכאלה לקוחות שלא היו להם בעיות בנקאיות שכולנו מכירים.
  • והיה ומיציתם את כל אפשרויות המימון של העסק שלכם ואתם לא מצליחים לגייס כסף אזי נסו למכור את העסק או להכניס שותפים לעסק
  • אתם מכירים את העסק שלכם ואסור לכם להתייאש ממנו בגלל שניהלתם אותו לא נכון.
  • אזרו כוח, קחו לכם יועץ חיצוני שיעריך ראשית את העסק ומצאו את שביל הזהב בכדי לצאת.
  • משבר בעסקים
    משבר בעסקים

יישום ניהול שינויים

הכנסת שינוי ארגוני היא תהליך עדין הדורש תכנון וביצוע קפדניים. כדי להבטיח מעבר חלק, התחל בתקשורת ברורה של הסיבות מאחורי השינויים הדרושים, כיצד הם יועילו לעסק והתוצאות הצפויות. שקיפות היא המפתח להשגת תמיכה מכל רמות הארגון.

התנגדות לשינוי היא תופעה נפוצה, במיוחד בעתות משבר. טפלו בכך על ידי הזדהות עם חששות העובדים, מתן הרגעה במידת האפשר, והדגשת ההיבטים החיוביים של השינויים המוצעים. בנוסף, הצעת הזדמנויות הכשרה ופיתוח יכולה לעזור לחברי הצוות להסתגל בנוחות רבה יותר לתהליכים או מערכות חדשות.

מעקב אחר התקדמות והתאמה לפי הצורך

כאשר העסק שלך מתחיל את המסע שלו לקראת התאוששות, חיוני לעקוב באופן קבוע אחר ההתקדמות ולבצע התאמות לפי הצורך. קבע מחווני KPI התואמים ליעדים הכוללים שלך וסקור אותם לעתים קרובות כדי להבטיח שאסטרטגיית התפנית שלך תישאר במסלול.

היו מוכנים לשנות כיוון אם גישות מסוימות יוכיחו את עצמן כפחות יעילות מהצפוי. עדכון קבוע של האסטרטגיה שלך בהתבסס על נתונים בזמן אמת יגדיל את הסיכויים שלך להשיג הצלחה לטווח ארוך.

חגיגת ניצחונות קטנים בדרך חשובה גם לשמירה על המומנטום ולהעלאת המורל בארגון. הכרה ותגמול על עבודה קשה יכולים לתרום רבות לטיפוח סביבת עבודה חיובית בזמנים מאתגרים.

המלצות לעסקים

 

לסיכום

התגברות על כישלון עסקי דורשת חוסן, נחישות וחשיבה אסטרטגית. על ידי זיהוי הסימנים של ניהול כושל, ביצוע הערכות יסודיות, פיתוח אסטרטגיות תפנית יעילות, יישום ניהול שינויים ומעקב אחר ההתקדמות, עסקים יכולים לנווט בהצלחה במים סוערים ולצאת חזקים מאי פעם. המסע עשוי להיות מפרך, אך עם הדרכה נכונה ומחויבות בלתי מעורערת להצלחה, אין סיבה שעסק כושל לא יוכל לקום מהאפר ולהגיע להצלחה יוצאת דופן.

הדברים הכתובים כאן הם לא "מתק שפתיים" הם באמת המלצות וטיפים אופרטיביים להצלת העסק מקריסה

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן