טוב לעסקים רע לשכירים

דרמה בעולם העובדים השכירים

דרמה מתחוללת בשנה זאת כאשר עולם הבינה המלאכותית פרץ סכר של שנים ובבת אחת נפלה עלינו טכנולוגיה רבת עוצמה ושימוש שהייתה עד תקופה זאת במחשכים.

זהוי בשורה ענקית לבעלי העסקים אבל לעובדים השכירים זאת טרגדיה ככה אפשר לכנות אותה. לצערי סקטורים שלמים של מקצועות וענפים פשוט לא יצטרכו עובדים כי הטכנולוגיה הזאת תחליף אותם. לדוגמה מוחשית "עולם הגרפיקה ויצירת הסרטונים יימחק" כי כמו שלמדנו להשתמש במנועי החיפוש ולקבל מידע חשוב כך נלמד להשתמש הטכנולוגיה זאת ולקבל "בחינם" בינתיים את כל מבוקשינו בסקטור זה מהבינה המלאכותית.

 

כמו שנאמר "באשר יגורתי בא לי "

 

מסוף המאה הקודמת ומתחילת הקמתם של המפלצות הטכנולוגיות הם רצים כל כך מהר עם הכוח הרב שיש בידם ומפתחים טכנולוגיות שאומנם היו קימות במגירות של החברות האלה אבל ללא ברירה מחויבות להוציא טכנולוגיות אלה לשוק כי אחרת הם ייתפסו עם המכנסיים למטה כאשר חברות אחרות יעקפו אותם (כי הטכנולוגיה קיימת)

 

את הפריצה לשוק האזרחי התחילה מיקרוסופט עם מנוע החיפוש שלה bing ואז גוגל התעוררה וגם התחילה להוציא ממשקים לגישה לטכנולוגיה זאת ועכשיו אנו מזהים ריצה מטורפת של שתי חברות הענק כאשר האחת רוצה להשיג את השנייה ולגנוב את לב הלקוחות. ועדיין לא נאמרה המילה האחרונה בטכנולוגיה מתפתחת זאת

CHATGTP
בינה מלאכותית

 

GPS

 

הדבר דומה לטכנולוגית ה-GPS אשר היתה בשימוש כוחות הבטחון וקצת אחרים ורק מתחילת המאה הנוכחית פרצה אל השווקים וראו לאיזה תוצאות מדהימות הגיעו השימוש בטכנולוגיה זאת אותו דבר אני צופה שיקרה בבינה המלאכותית וכל גרורותיה.

 

מודל עסקי

 

אחת מני רבים הסיבות שחברות הענק לא מיהרו לצאת עם הטכנולוגיה היא הסיבה שלמעשה טכנולוגיה זאת פוגעת במודל העסקי של מנועי החיפוש למרות שניתן למצוא הבדלים אבל ימים יגידו לאן זה יוביל אותנו האם זה יהיה WAZE ששינתה דקמטית הרגלי צרכנים או שהממשקים יהיו קשים להבנה אצל הלקוחות הפוטנציאלים.

CHATGPT

מה כבר אנו רואים שמחליף כוח אדם

 

סקטורים רבים ייעלמו משוק התעסוקה, מספיק לדמיין מה עושה טכנולוגיה זאת וכיצד היא מחליפה כוח אדם בכדי להבין שלהרבה עובדים לא תהיה עבודה כי לא יהיה צורך בהם.

 

רוצה לכתוב על כמה סקטורים שייעלמו: טלפניות פקידות מענה בארגונים וחברות קטנות כגדולות,נהגים רכבים אוטומטיים ללא נהג אנו כבר מכירים אבל אוטובוסים או מוניות המסיעות נוסעים למקום חפצם כבר לא יצטרכו נהג שינהג עבורם הכול נסיעה ללא נהג הנשלטת ע"י בינה מלאכותית, תעשיה וייצור אנו רואים רובוטים המחליפים כוח אדם יפה לראות את זה כבר היום במפעלים בחול לדוגמה הרכבת רכבים המתבצעת אוטומטית ע"י רובוטים ללא יד אדם מלצרים מסעדות הנשלטים ע"י רובוטים במטבח ומלצרים בהגשה של המוצר, פקידי בנק: הבנקים שואפים כמה שיותר לחסוך בכוח אדם כך שלקוחות במקום לדבר עם פקיד/ת הבנק ידבר לרובוט אשר ישיב וימליץ לכל בקשה של הלקוח. גם כתיבת קוד בתכנות של מתכנת העולה הון למעביד יש פתרון לבינה המלאכותית. גרפיקאים, מעצבים, פרסומאים לכל אלה יש כבר אתרים אשר מחליפים את עבודת העובד ומעבירים את הביקוש לבינה המלאכותית.

 

יכולתי לכתוב כאן עוד הרבה סקטורים ופעילויות גם בתחום הרפואה אבל הטכנולוגיה הזאת כפי שאני רואה את ההתפתחות שלה אין לה לא דין ולא דיין.

 

אז מה יעשו עובדים שכירים

 

זה שנים שאני קורא לעובדים השכירים מעל גלי האתר שלי "הפכו להיות פרילנסרים" (מיקור חוץ) אלה שבאמת יש לטכנולוגיה הזאת פתרון תתחילו לחפש לפתוח עסקים להיות עוסקים זעירים או עוסקים מורשים על מנת לשרת לקוחות בתחום ההתמחות שלכם כשכיר.

 

זה גם הזמן לעשות הסבה מקצועית לתחומים אחרים שעדיין הבינה המלאכותית לא תגיע לשם למרות שתחומים אלה לא חופפים את הידע שיש לכם בעבודתכם כשכירים.

בינה מלאכותית
בינה מלאכותית

 

איך פותחים עסק

 

תובנה ברורה היא כאשר שכיר פותח או רוצה לפתוח עסק הוא באמת לא יודע לעשות את זה כי המעבר משכיר לבעלים הוא קשה לא מובן לשכיר ההתנהלות שונה העלויות אחרות והיידע הניהולי לא נמצא. ברור הוא שמי שיש לו הרבה שנות ניהול עסקים באנדרלמוסיה העסקית העכשווית יכול להוביל עסק בהצלחה ובשביל זה יש יועצים עסקיים רק כאלה עם ניסיון פיזי בניהול עסקים אשר לבטח יתדרכו ויובילו את המיזם שלך לניהול ושיווק נכון.

 

לסיכום

 

מסוף המאה הקודמת למאה הנוכחית עולם התעסוקה והעסקים עובר מהפכים מטורפים. עסק שהיה טוב להיום כבר לא נצרך למחרת. עסקים קורסים כמו ערמת קלפים, הטכנולוגיה רצה קדימה ואנחנו בעלי העסקים אפילו לא מדמיינים לאן זה יכול להגיע, אלא הם הסיבות למה בתי המשפט מלאים בתביעות על עסקים שנאלצו להיפרד מחלומם ולהישאר ערומים ללא כלום.

 

זאת תקופה בלתי נורמאלית לחלוטין ומזעזעת את רמות הסיפים של המגזר העסקי החי על אדי הבנזין שיש ברשותו. אבל כל זה ניתן לפתרון בשום שכל ובהליכה נכונה לפתיחת עסק שלצערי בעלי עסקים קיימים וחדשים חושבים שהם יכולים לנהל ולפעול ללא עזרה מקצועית

 

אני תקווה כי אנשים יראו ויחזו את הנולד וימצאו לעצמם את הנישה שלהם כמובן בעזרת מוביל חיצוני מקצועי

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן