העסק שלי מתרסק בגלל המלחמה מה עושים?

עסקים מתרסקים – מה עושים?

התרסקנו, ניסינו למשוך כמה שיותר אך כאשר מלחמה כל כך קשה עם השפעה דרמטית על העורף הישראלי דבר שלא ידענו כמותו (כל אדם מכיר מישהו שנפגע או מישהו שמכיר מישהו) מצב רוחו ירד והדאגה הפכה לדאגה ממשית וקיומית, (ובזמן כתיבת מאמר זה אנחנו חודש אחרי פתיחת המלחמה) העתיד לא ברור, וההתאוששות לא נראית באופק עסקים כבר התחילו את תהליך ההתרסקות שלהם.

לפני המלחמה עברנו תקופה של חגים (חודש כמעט) ועוד לפני זה חופשים כאשר מחצית מהעם בילה וקנה בחו"ל, וגם ככה מצב העסקים היה בירידה של הכנסות אשר השפיעו עליו לרעה. יש עסקים שלקחו בחשבון בתזרים המזומנים שלהם את ההאטה הזאת ויש כאלה שלא עשו כך והגיעו למלחמה הזאת שהם חסרים בתזרים המזומנים.

 

סיווג העסקים בישראל

העסקים בישראל מתחלקים ל-2 קטגוריות: 10% עסקים גדולים 90% עסקים קטנים, בינוניים וגם גדולים אך לא כמו אלה השייכים ל-10%

אם עוקבים אחרי התקשורת ניתן להבחין כי העסקים הגדולים שהם העסקים הסקסיים מופיעים בתקשורת, מקבלים במה, ומאחר וחלק גדול מהם מחזיקים לוביסטים בכנסת אז להם יש יחס מועדף במשרדי הממשלה ובתקשורת. ולכן אנו לא מצליחים לשמוע על פתרון ממשי לעסקים שאין להם הכנסות.

אז מה עושים העסקים הקטנים או יותר נכון מה הם צריכים לעשות במידה וירצו להמשיך, אולי יבינו או יקוו לעתיד טוב יותר לעסקים שלהם:

  1. עסק שלא מכניס כסף מפעילותו השוטפת הוא עסק שלא יוכל להתקיים לאורך זמן.
  2. עסק שידחה תשלומים לספקים צריך לקחת בחשבון גם אם הוא הצליח לשכנע את הספקים לפריסה מלאה (וצריך לזכור שגם העסקים להם חייבים כסף הם גם צריכים כסף) אזי חובות אלה מתווספים ומתווספים וצריך לבדוק עם העסק בזמן ההתאוששות שלו (שלא ברור מתי זה יקרה) יצטרך לשלם גם את צבירת החוב וגם את הפעילות השוטפת והשאלה הנשאלת האם בזמן ההתאוששות של המשק הוא ירוויח כפול או כמה שיהיה בכדי לשלם את חובותיו הקודמים.
  3. אותו דבר לגבי המוסדות עתירי הממון שמציעים דחייה של 3 חודשים או שישה חודשים או דחיית תשלומי ארנונה, מוסדות מע"מ ומס הכנסה. האם העסק יוכל ל]פרוע את חובו.
  4. כל יום שעובר והעסק לא מכניס כסף זה עוד משקולת שמצטרפת לשק אותו נושא בעל העסק על שכמו.
  5. אותו דבר לגבי הלוואות ולא משנה מאיזה מקור בכל מקרה הרביות היום נעות בין 15% ל- 25% האם לקיחת הלוואה לכסות את תזרים המזומנים הוא נכון? לדעתי: "לא" זה לקבור את בעל העסק עמוק בביצה.
  6. והשאלה האחרונה אשר גם לה צריכה להיות תשובה היא הכנסת יד לכיס הבעלים ולהזרים לעסק. האם פעולה זאת נכונה, האם מישהו מבעלי העסקים יודע עד מתי תמשך התקופה הרעה, רעה מאד שאנו עוברים.
לוקח את כל הכסף

התנהלות בעלי העסקים  

רבים הם בעלי העסקים הקשורים אמוציונאלית לעסק שלהם, והקשר הזה לא נותן להם חשיבה אובייקטיבית וחשיבה לא אובייקטיבית בזמן משבר בעסק היא אסון לעסק ולבעל העסק.

לכן בעל העסק צריך לחשוב אם הוא ממשיך עם העסק  תוך העמדת סיכון רב מאד בהתחפרות הזאת של דחיית תשלומים, לקיחת הלוואות, הכנסת יד לכיס, ודחיית תשלומים למוסדות

תובנה אחת וברורה צריכה לעמוד מול בעל העסק: עסק משמע כסף ועסק שלא מכניס כסף בתקופה או לתקופה לא ידועה מסכן אותו ואת משפחתו, בעל העסק צריך לעשות חישוב חד וחלק נטול אמוציות ולחשב האם כדאי לו להשאיר את העסק או באמת הפעם המלחמה הזאת היא מלחמה ללא תאריך תפוגה וחוסר וודעות דרמטי לגבי המשך העסק.

גם עם העסק מצליח להכניס כסף ויכול להוציא בהוצאות את הסכום שהוא מכניס בתוספת המענקים הקטנים שיקבל ונקווה שלא ידרש להחזיר את המענקים האלה כפי שהיה במענקי הקורונה אזי כדאי לו להמשיך את העסק ולנהל אותו עקב בצד אגודל תוך שמירה הרמטית על תזרים המזומנים.

 

בעלי עסקים פוחדים וחוששים על ההשלחות בהתרסקות העסק.

  1. כל בר דעת מבין שבעסק גודל הסכנה הוא כגודל ההצלחה.
  2. העסק שלך קרס בגלל מצב שאתה לא אשם בו: 1. לא הייתה אוירה של טרום מלחמה בישראל.
  3. זאת הפעם הראשונה שהמלחמה היא בעורף ולא בשדה הקרב, והמכה המנטלית והעסקית שהעם קיבל לא הייתה מוכרת לאף אחד.
  4. קריסה עסקית היא חלק אינטגרלי מעולם העסקים.
  5. קריסה עסקית זה לא בושה והיום מי שפושט רגל יכול להתנהל גם אחרי פשיטת הרגל (ולא חייב ללכת לפשיטת רגל)
  6. ההסתכלות היום במערכת המשפטית היא הבנה טוטאלית שיש עסקים שפשוט קרסו ולא משנה כרגע מה הסיבה.
  7. יש אנשים שחושבים שקריסה עסקית היא סוף העולם, וזה ממש לא כך יש חיים אישיים ועסקיים גם אחרי הכשלון קל וחומר לסיבות המוצדקות של היום עם המלחמה שנחתה על נשמותינו.
  8. כל בר דעת יבין שהקריסה היום (ויהיו הרבה קריסות) כי מי שיחשוב בהגיון ולא אמוציונאלית יגיע לתובנה כי לא יוכל לנהל עסק שלא מכניס כסף ויש לו רק הוצאות.
  9. לפני שאתם מקבלים את ההחלטה היועצו ביועץ עסקי או לחילופין בעו"ד
ריבית
ריבית

 

לסיכום

זכרו אנו בתקופה הכי קשה שהייתה לעם היהודי ואם אני לוקח את זה לצד העסקי אז יהיו הרבה מאד עסקים שיקרסו, על תעמיק את הבור בעסק עשה שיקול נכון היועץ בגורמים מתאימים וקבל החלטה מושכלת.

 

רשות המיסים פתחה את האתר לבקשה למקדמות אנא כנסו לאזור האישי שלכם ב – gov

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן