האם הדרך להצלחת העסק עוברת דרך הרצאות וסדנאות

הרצאות וסדנאות לבעלי עסקים

למה אני מתכוון?

בישראל ובעולם כולו הבינו כתוצאה ממחקרים מתקדמים בתחום המוח האנושי והתקדמות בחקר ההתנהגותי פסיכולוגי של בן התמותה וזאת כתוצאה מכניסה של הסורקים המתקדמים שהטכנולוגיה הביאה לנו על מנת להיות חצי מושלמים אנו צריכים להטמיע בראשנו את הממצאים האלה אשר כל רצונם הוא להתקדם בחיים, לשפר את חייהם, לחיות חיים טובים יותר, לחוות יותר, להתאים את תעסוקת הפרט ליכולות הקוגניטיביות שלו ועוד. גם המחקרים המתפרסמים מעת לעת בתחום הפסיכולוגיה של בן האנוש תורמים לתובנות ולהסברים בפני ציבור רחב מאד שיוכלו לשפר את חייו.

זה לא נולד אתמול

אם נלך כמה מאות שנים אחורה נמצא את מלומדינו "הרמב"ם לדוגמא היסטורית ומקראית ולאחר מכן את פרויד, או אפילו תקופה קודמת יותר כמו התרופות וההתנהגויות ההוליסטיות שבאו מהמזרח "סין" "יפן" וכ"ד ונבין שכולם ביקשו להתבונן אל נפש האדם, הרוח שבתוכו, ההתנהגויות השונות בתרבויות השונות אשר ניסו (וגם הצליחו) לגרום לשינויים אצל בן האנוש.

המאמר הזה מכוון בעיקר לעסקים ולאנשי עסקים (שהרי זה נושא האתר שלנו) כיצד נצליח בעסקים!

ככל שהתקדמנו כך נולדו לנו בעולם הגלובלי "גורו" אשר סחפו אחריהם מיליוני מאמינים, אשר האמינו בתורתו שעיקרה "יכולת להיות איש עסקים טוב חושב וחכם" לא אסיים את המאמר עם אוסיף את רשימת ה"גורו" הרי שלא אסיים את המאמר הזה לעולם.

היכן התבלבלו היוצרות כאשר הגורו הפך לקוסם או שחקן

כמו בכל דבר טוב שמתחיל, והסביבה רואה כי "גורו" אחד מצליח לסחוף עוד שחקנים לשטח אנו מגלים איך צצים להם כמו פטריות אחרי הגשם אוחזי עיניים, שחקנים מעולים, דיבור משכנע, הממציאים שיטות שונות ומשונות, כמו 12 הדרכים להצלחה, או 8 הנקודות שישפרו את ההתנהלות שלך, או אם תעשה כך אז בטוח ייצא לך טוב, ובכלל עשרות סיסמאות וכותרות שאנו כבני אנוש מאמינים והולכים שבי אחרי כל "גורו" חדש שצץ.

אני לא חושב שיש מחקר המקשר בין הרצאות לבעלי עסקים או מופע הגורו להתנהלות המאזין באותה דרך שבה הוצגה בפניו המצגת של ה"גורו" היה מעניין לחקור את הנושא ולקחת כיתה של 50 אנשי עסקים, להושיב אותם לסדנה מול ה"גורו" שיתן את משנתו להתנהלות נכונה בעסקים והצלחתו, ואז בתקופה של 6 חודשים (את זה צריך לתכנן סטטיסטית ) ולראות כמה באמת מתוך ה-50 יישמו את ההמלצות עד תום וצלחו בעסקיהם.

קראו עוד

פיתוח עסקי צו השעה

למה הבנקים חושדים בנו

בואו ננתח את האקלים העסקי הגלובלי כולל ישראל

1. שפע
2. המזרח
3. התחרות
4. הרגולציה
5. הגלובליזציה
6. הטכנולוגיה
7. האטומיזציה
8. המטבע
9. מה שהיה נכון לאתמול לא נכון להיום
10. השמיים הפתוחים
11. עלויות העסקת עובדים (ככל שמתקדמים כך חוקי העבודה מכבידים)
12. הצורך להמציא את עצמנו מחדש כל יום
13. החובה להיות מחדשים ומרגשים כל שבוע
14. המלחמה עם המכירות והמימון.
15. חוסר הבטחון הכללי לגבי העסק/החברה/החברה הציבורית/

זהו האקלים העסקי שכל בעל עסק או חברה מתמודד איתו ביום יום. זה יכול להיות בעל עסק קטן,

עכשיו בוא נתאר את בעל העסק לאחר שעבר הרצאה או סדנה של "גורו"

שאנו עוברים סדנה של טיפוח יופי, קרמיקה, שזירת פרחים, עבודה בחקלאות, או כל עבודת יד שבכדי לבצע אותה אין את כל הריקושטים שציינתי בסעיף הקודם אזי שהסדנה אכן מצליחה ותלמידיה יצליחו יותר או פחות לבצע את עבודתם.

אבל, כאשר אנו עוברים סדנה, הרצאה, הצגה, סיפורים על מצליחנים כאלה ואחרים, מרצים אשר שואבים את היידע מספרים בתחום כאשר כמעט כל ספר בתחום מצטט משפטים שלמים מספר אחר שנמצא על מדף הספרים בנושא, ולא משנה אם העבירו לנו זאת בהצגה של המרצה, בכוח השכנוע שלו, או בסדנה בת 3 ימים אנו יוצאים למלחמת קיום בעסק או בחברה שלנו כאשר כל מה שלמדנו, שמחנו שלמדנו, הבנו שקיבלנו כלי מנצח הנובעים מסיפורים של אחרים, ומנהל הבנק מתקשר אלינו כבר למחרת בבוקר, אזי כל מה שלמדנו, שמענו, התפעלנו, סיפרנו לחברים איזה "תותח" לימד אותנו להצליח ולהיות עשירים ושמחים, ירד לטמיון, למה? כי לזה לא הכינו אותנו, (ראו את חברת וואי יצרנית הטלפונים הכי חכמים בסין) אף אחד לא הכין את המפלצת הזאת שבנתה על מכירות בכל העולם כי יש לה את הטלפון הכי טוב בשוק שלא תוכל לשווק אותו בעולם בגלל סנקציות של ממשלת ארצות הברית! זה עסקים, אין מי שיכין אותנו לקטסטרופה שתקרה. אנו לא בנויים לזה.

לסיכום

אין עוררין שכל עסק חייב יועץ עסקי מלווה, כפי שלא ניתן להוביל ילד באמצעות הרצאות והצגות אלא חייב חינוך מלווה מהבית כך גם לא ניתן לסמוך על הרצאות וסדנאות שיעזרו לך להוביל את העסק שלך, זה פשוט לא עובד, ואם כן אז מדובר על מספרים מועטים מאד, לא בגלל שזה לא טוב, ולא בגלל שאין פה מסר נכון, אלא בגלל האקלים העסקי שהעולם העסקי נמצא בו וזה עוד ילך ויחמיר.

לא צריכים להיות צודקים, צריכים להיות חכמים ולקרוא את המפה העסקית נכונה, אסור ללכת על סטיגמות ומהלכים נרכשים ע"י ה"גורו" צריך לזכור שקיום וניהול עסק היום זה הניסיון ללכת בין טיפות הגשם ולהצליח.

קראו מאמרים נוספים מאת דורון עמית

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן