אפשר ללמוד בעסקים לפי הצלחה וכשלון של האחר

בואו נלמד לנהל עסקים מניסיונם ומקריסתם של עסקים אחרים.

כיצד בוחרים יועץ עסקי, ולמה יועץ עסקי נחוץ בעסקים.

לפני שאתחיל בקובץ ההמלצות שלי "כיצד בוחרים יועץ עסקי" ו-"כמה חשוב ללמוד מקריסתם של עסקים" שקרסו בגלל חשיבה לא נכונה, התנהלות לא נכונה, לא באופן מכוון, ההפך, בגלל שנקשרו אמוציונלית לעסק שלהם, בגלל שניהלו אותו מתוך רצון להעניק, לחזק, לטפח אנשים (עובדים) וראו שליחות בעיסוקם ובעמלם. לו היו לוקחים מנהלים אלה יועצים עסקיים, ברמה, עם ניסיון, כאלה שעברו את כול מדורי העסקים בחיים שלהם, אזי היו חוסכים לעצמם מפחי נפש, קריסות, ועיבוד מפעל חייהם.

לצורך ההמחשה אני אציג בפניכם את סיפורו של חיים חלבני מנכ"ל ובעלים של רשת "סריגמיש" שבימים אלה הודיע על סגירת המותג עקב חובות כבדים.

לפי דבריו של מנכ"ל החברה במשפט "אם הייתי מקים בחו"ל מותג ברמה שהקמתי כאן ולא כל דבר היה נבחר דרך הגרוש אז ההינו ממשיכים להצליח"

מה הוא בעצם אומר לנו? שמה שקובע בעסקים זה הראייה הכספית, והמטרה המנחה היחידה בעסקים זה כמה כסף ויותר כסף אתה יכול לעשות…והוא צודק…

רבים הם העסקים אשר נקשרים אמוציונאלית לעסקם, רבים הם העסקים שקושרים את גורלם לגורלם של העובדים והצד האנושי הוא זה שמכוון אותם, (לצורך המחשה בנושא זה אכן צריך ללמוד מהשיטה האמריקאית-תפוקת העובד לא עומדת במטרה שנקבעה לה-המחשב נסגר, החפצים נארזים בקופסא, והעובד הולך לחפש לו שוב עבודה) זה נשמע "אכזרי" אבל זה לא. כי עסק צריך להימדד על התפוקות שלו, על אלה שיוצרים עבורו את ההכנסה, לא ניתן להתנהל בשוק פתוח, עם חשיבה קפיטליסטית באקלים סוציאליסטי. זה לא עובד. (יועץ עסקי לא היה נותן למנכ"ל היקר לנהוג כך)

רשת "סריגמיש" הייתה, יצרנית, יבואנית בתחום הביגוד, מה שאכל את הרשת מבפנים זה המבנה הלוגיסטי שלה כאשר חנויות הרשת היו שייכות לזכיינים. וזכיינים זה "הרוצח השקט" של כול עסק. (אני לא מדבר על זכיינים של ארומה שם עבור הזיכיון משלמים הרבה ומשטר הזכיינות דרקוני ונכון, כזה יש רק אחד בישראל, השאר, כול מותג שפעל עם זכיינים חיצוניים…התרסק…יועץ עסקי לא היה נותן להתפתחות כזאת לקרות.. רשת חייבת ש-80% יהיו בבעלות הרשת ועוד 20% יהיו זכיינים.

אומר בהגינותו מנכ"ל סריגמיש "אם אתה לא חולה כסף ממש חולה כסף, אל תנהל עסק…צריך להיות מניאק לא במובן השלילי אלה סוג של חולה נפש כדי להצליח בהיקפים גדולים, אני איש של חזון, אסטרטגיות, אופנה, לא בדיוק מי שיושב על הקופה ומי שחייב לי קצת כסף אני לא רב אתו" .

מצד אחד הוא צודק…מי שלא חולה כסף עדיף שילך לעשות עבודת שליחות או יעבוד כשכיר, אבל מי שיש לו עסק חייב לאהוב כסף כי עסק וכסף הולכים יחד…אנושיות, התחשבות, אמוציות, טובות להתנדבות או לבית הכנסת.. לא לעסק…אם היה לוקח יועץ עסקי הוא היה מבין תובנה זאת מהר מאד ומיישם אותה.

בואו תשמעו יועצים עם ניסיון

054-8087706

www.doronamit.co.il

doron@doronamit.co.il

אבל מר חיים חלבני לא לבד, כמותו יש המון, כמו העסק שהוא ניהל וקרס יש היום עוד אלפי עסקים שמתנהלים בחשיבה של מר חלבני.. וזאת טעות.. מר חלבני לא יכול היה להתנתק מאותו עסק שהתחיל לפני שנים בתקופה אחרת ולא להתייחס לתקופה שבא הוא נמצא היום. מעשה נכון שעשה הוא בזה שהחליט כי נגמר הכסף, החובות תופחים, וסוגרים…לא מוסיפים עוד הלוואות לא פונים לשוק אפור…זאת החלטה נבונה שאני מאמין שבמצבו כפי שהוא מתאר גם אני הייתי ממליץ לו למכור.

בעלי עסקים יקרים בישראל, שמעתם, הפנמתם, אתם רוצים לשרוד, אתם רוצים לעשות כסף, אתם אנשים טובים, אמוציונליים, לא יכולים לחתוך בבשר החי, לא יכולים לוותר על הגיפים, לא יכולים לוותר על האיפון הנוצץ, לא יכולים לבוא לחברה בבושת פנים, לא מסוגלים להגיד "נכשלתי" אבל להבין שהכישלון הוא לא שלך, הכישלון הוא של המערכת, של הבור והבועה שנוצרה, רוצים להציל…התקשרו ליועץ עסקי…אתם פשוט חייבים זאת לעסקים שלכם.

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן