האם כדאי להוריד מחיר

 

אי אפשר שלא לעלות מחירים.

כיצד נעלה מחירים ונשאר שורדים! קובץ המלצות וטיפים לעסקים בישראל.

ההתייקרות האחרונות שאנו עדים להם במשק הישראלי לא יותירו בריריה לעסקים ולחברות אלה להעלות מחירים של המוצרים או השירותים שלהם. ההבדל בין קריסה של עסק לבין חיות של עסק היא תמחיר ריאלי נכון, המשקף את הוצאות האמת של  העסק.

לא תמיד עסק יודע אם הוא מפסיד או מרוויח. השאלות מגיעות שהעסק רואה שהוא מכניס כסף, אבל הוא מוציא יותר ממה שהוא מכניס. כול זה נובע מתמחור לא נכון של השירותים או המוצרים של העסק.

בכלל, בעלי עסקים או חברות שומעים תמחור הם ישר נבהלים.

כמו שאמרנו תמחור הוא הלב של העסק.

עם הדלק עלה ב-6% והוא יעלה בעוד 4% זה אומר שהדלק עלה בערך ב9% וזה אומר שלהוצאות של העסק נוספו עוד 10% (עלות נוספת על הוצאת הדלק) נתרגם את שאר עליות המחירים האחרונות כמו המע"מ וכ"ד ונוסיף עוד מספר אחוזים לעלויות של העסק. עלויות נוספות ומתרחבות אלה יכולות להגיע רק כתוצאה מההתייקרויות האחרונות לעליה קרובה של 5% (מהעלויות הכלליות של העסק)

ופה השאלה. מי סופג את העלויות.

אם לא מעלים מחיר אז את הספיגה סופג העסק.

ואז ההוצאות גדולות על ההכנסות.

ואז תזרים המזומנים נהפך להיות שלילי

ואז אתם כבר יודעים את הדרך.

לא צריך רק לעמוד ולהתלונן מול עליות המחירים.

צריך לדעת לתמחר מוצר ולא לפחד לדרוש את המחיר מהלקוח.

הדרך ליצירת תמחיר נכון וכתוצאה מכך למחיר נכון, צריכה להיעשות כך:

1.         יש להוריד דרמטית את מחיר המוצר הבסיסי המביא את הרווח הגולמי (מחיר מכירה מינוס מכיר קנייה)

 2.         יש להוריד את סף ההוצאות ולהתאים אותו בדיוק לפעילות של העסק.

3.         יש להפריד את ההוצאות האישיות של הבעלים ובני משפחתם בעסק. (ובמקומם להכניס סכום שכר שיכסה את הוצאות הקיום של בעל העסק…כן. עכשיו במינימום…)

4.         לאחר ששיפרנו את הרווח הגולמי בזה שהפחתנו את עלויות הקנייה הישירה, ולאחר שקימצנו את ההוצאות האחרות בעסק, ושאנו יודעים בדיוק כמה עולה לנו המוצר שלנו. אז אנו יכולים לגשת ולקבוע את המחיר.

5.         שאנחנו באים לגזור את המחיר לצרכן וזאת לאחר שאנו כבר יודעים כי עשינו הכול על מנת להוריד את העלויות אצלנו ועכשיו אנו יכולים לקבוע את המחיר לצרכן מתוך בטחון כי המחיר שנקבע לא נובע מ"זריקת מחיר כי כך מוכר המתחרה"  נקבע את המחיר לצרכן תוך השארת רווח מינימאלי והתקרבות למחירי השוק.

6.         גם אם מצאתם שהצלחתם לחסוך המון, ועשיו אתם יכולים אפילו להוריד את המחיר מתחת למחיר השוק "אל תעשו זאת" כי המתחרה שלכם ללא מחשבה יעשה אותו דבר וככה תורידו כולכם את מחירי השוק מטה ותחזרו לאותה צרה שבה פתחנו.

ההפך, היו אתם עכשיו מובילי שוק, ושהמחיר שלכם הוא זה שיקבע את מחיר השוק.

 האדם הרציונלי,  בתוך מוחו החכם יודע שלמוצר יש ערך, הוא גם יודע לכבד מוצר עם ערך, והוא גם זה ששומע חדשות ויודע כי הכול עולה.. זה שיש עסקים "לא חכמים" שנקלעו למצב של חוסר נזילות ומוכנים למכור בכול מחיר רק שכסף יחזיק את הגיפ שלהם…לא אומר שגם אתם צריכים לנהוג כך ולדרדר את מצב עסקכם למטה לעבר המדרון.

עסקים היום צריכים יותר מחשבה, יותר ניהול נכון, יותר בקרה, זה לא פשוט לנהל היום עסקים בישראל ובמציאות הכלכלית הנוראה ההולכת ומתפתחת לגרוע יותר….

בואו התייעצו

054-8087706

www.doronamit.co.il

doron@doronamit.co.il

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן