077-2014-553 ✆ לקביעת פגישת היכרות ובירורים חייג/י:

שיווק מכירות

אם מרכזים את פעילות השיווק, הפרסום, והמכירות של העסקים בישראל, חייבים לחשוב אחרת ממה שחשבנו עד היום. עסקים נוטים לבלבל בין שלושת הפעילויות קרי שיווק, פרסום, ומכירות, ועושים בלבול משווע בין התחומים.

 

המטרה היחידה שצריכה להיות לנגד ענינו היא מכירות. כאשר נושא השיווק קרי מודלים אקדמאים שיווקיים, נשארו בגדר מודלים בלבד ולא משקפים כלל ועיקר את התקופה הנוכחית. אם פעם היינו קושרים את נושא השיווק ביחד עם תמהיל הפרסום, הרי שהיום הפרסום "נעלם מענינו" בחזקת "מרוב עצים לא רואים את היער" בני האנוש לא רואים את הפרסום, הוא קופץ להם מכול כוון אפשרי, מהשירותים, מהסמארטפון, מהמחשב, בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות, במקומונים, בדפים שנופלים מעיתון, בעלונים על הדלת ומחוץ לדלת, בדרך, בכביש והיכן לא?, הדבר דומה למכונות המזל בלאס ווגאס הנמצאים גם בחדרי השירותים בכול פינה בעיר. ולכן יש קושי רב  להבליט את המוצר או השירות אותו אנשי השיווק רוצים למכור.
לעומת זאת אם אנו מדברים על מכירות, שם הקשר נעשה בין בני אדם. תקשורת של אדם לאדם, ובתקשורת הזאת ניתן לנצח בתחום השיווק והמכירות (לא, על תחשבו כי הפרסומות יסתיימו, או שאין יותר ערך לפרסום, בטח שלא אצל המותגים הגדולים שם שטיפת המוח הפרסומית יוצרת שפה ואפילו מודלים לחיקוי בתוכנית "ארץ נהדרת" . אך כמה חברות יכולות להשקיע בפרסום ברמה של שפה בישראל. לא יותר מ-100 החברות הקבועות המפרסמות בטלוויזיה, ברדיו, בפורטלים הנחשקים באינטרנט, במסעות פרסום ברחבי העיר וכמובן באמצעות יחסי ציבור מתוקשרים וממומנים.

 

כשאני חושב מה ניתן לעשות בכדי לקדם מהלכי שיווק בשאר מאות אלפי החברות הקיימות בשוק הישראלי אני מוצא מקום רב לעשייה לא דווקא בהשקעה כול כך גדולה במדיה, (למרות מחירי המדיה היורדים) עדיין מי שרוצה להוביל קמפיין או אסטרטגיה שיווקית צריך הון לא מבוטל, שלפעמים הולך לפח וחבל. כי הרי מה שמתאים היום כבר נשכח מחר.
שיווק ופרסום אפשר לעשות בדרכים אחרות, יותר יצירתיות, עם חשיבה שונה ולא בנאלית, עם סיכונים בכדי לזכות בסיכויים, עם תקציב לא גדול בתחום הפרסום, אם הפעלת משאבים בתוך הארגון, עם שימוש מסיבי ביחד עם לקוחות הארגון, עם ניצול מרבי של המדיה הפרסומית בת זממנו הלוא היא מנועי החיפוש של גוגל, ואם עוד כלים כאלה ואחרים.
חזרה לנושא אנשי המכירות האנושיים, אזי כדאי היום יותר מתמיד להשקיע אצל אנשי מכירות בהכשרתם לטכנולוגיה החדשה בתחום המכירות, טכנולוגיה שהתפתחה ביחד עם התפתחות המדע ובעיקר חקר "מוח" האדם. מחקרים אלה חושפים בפנינו קיצורי דרך משמעותיים להגיע את ליבו של הלקוח ולהעביר אותו לרכוש דווקא מאתנו כמקצוענים בתחומנו ומיישמים שיטות מדעיות ולא שיטות של איזה "גורו" כזה או אחר. אנשי מכירות מדברים בשפת בני אדם, ואותם צריך להכשיר על מנת שיביאו עוד "גשם" לארגון, גשם של מכירות.
אין דבר כזה NO I CANOT יש דבר אחד מוחשי YES I CAN.

זאת הטכניקה שלנו ש-אנו באים להטמיע מערכת שיווק, פרסום ומכירות בשפת התקופה לנו הכלים והכוח להניע מערכות מכירה, ולפתור קשיים במכירה. אנחנו יודעים איך לפתוח מכירה, איך להביא את הלקוח, ואיך לשכנע אותו לרכוש "דווקא" אצלנו. אנחנו יוצרים יש מאיין, ולכן העבודה אתנו בתחום השיווק היא חובה לכול עסק. עסק עם ראש פתוח ונכונות לעשות שינויים למען הבאת המכירות לארגון.
זכרו! עסקים היום הולכים "אחורה" וזאת כי המרוץ נהייה עם הרבה יותר משתתפים.

אם גיליתם טעות בכתיבה אנה חזרו אלינו

כתבות אחרונות של דורון עמית

מחפשים השקעות בטוחות

מחפשים השקעות בטוחות

פורסם בתאריך: 20/08/2018 נכתב ע"י:

אז היכן משקיעים תחום ההשקעות בעשור הקיים הפך להיות כמו "עכבר" שמחפש את החור להיכנס בו, נכו...
מיקור חוץ  אאוטסורסינג למה זה כדאי

מיקור חוץ אאוטסורסינג למה זה כדאי

פורסם בתאריך: 15/08/2018 נכתב ע"י:

במאמר זה אני רוצה לסקור אתכם את התופעה ההולכת והמתפתחת והיא "מיקור חוץ" אאוטסורסינג Outsou...
אני קובע לא לפחד לסגור עסק

אני קובע לא לפחד לסגור עסק

פורסם בתאריך: 08/08/2018 נכתב ע"י:

זה לא אסון לסגור את העסק אמרנו כי ארבעים וחמש אלף עסקים  נסגרים בשנה רובם ככולם נסגרו מאוחר מידי. כא...
ייעוץ עסקי כך מנהלים עסקים

ייעוץ עסקי כך מנהלים עסקים

פורסם בתאריך: 03/08/2018 נכתב ע"י:

את הכותרת הזאת מצאתי באחד מעיתוני הכלכלה. והיא למעשה משקפת מה שקורה בעסקים בחמישה עשורים אחרונים. &q...
אסטרטגיה חייבים לשנות

אסטרטגיה חייבים לשנות

פורסם בתאריך: 29/07/2018 נכתב ע"י:

כולנו מכירים את המודה של הגברים בארץ ובעולם "זקן" למעשה המפסידים העקרים מהאפונה הזאת הם יצ...
ייעוץ ארגוני לפני שמתרסקים

ייעוץ ארגוני לפני שמתרסקים

פורסם בתאריך: 26/07/2018 נכתב ע"י:

מר זה מציב בפני כל מנהל חברה את הדילמה האומרת האם אני מקדם עובדים טובים מבין אנשי החברה או אני מגייס...
דברו איתי!